IK @ “Keluarga di 9”, TV9

Hari ini, apa kata kita menonton TV sama2…

Minggu lalu saya dijemput sebagai tetamu program talk show “Keluarga di 9”, TV9 yang diacarakan oleh the talented Benjy. Hari ni, tip-tip diletakkan di dalam klip-klip video di bawah πŸ˜‰

Kiranya inilah first time saya letakkan keseluruhan rancangan dalam YouTube. Setiap klip dalam lingkungan 10 minit. Jadi, bila free, dijemput menonton “Keluarga di 9” secara online…

Interview kali ini agak berlainan oleh kerana Benjy tidak menekan mengenai perniagaan Internet, tetapi lebih kepada lifestyle saya dan juga mindset untuk berjaya.

*Tip YouTube: Tekan PLAY, kemudian tekan PAUSE. Tunggu sehingga loading bar separuh jalan, kemudian, baru tekan PLAY semula untuk memastikan video berjalan dengan lancar (lebih kurang 5 minit). Tonton satu-satu… jangan tekan play ketiga-tiga pula! πŸ˜‰

Selamat menonton!

Bahagian pertama…

Bahagian kedua…

Bahagian ketiga…

Terima kasih kepada TV9 dan juga Benjy for conducting a great interview. Santai and fast paced!

Video di atas membincangkan “mindset” untuk berjaya, tiada berkenaan dengan Perniagaan Internet. Untuk perniagaan Internet, sertaiΒ Workshop Jutawan Internet. Jumpa di sana!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

26 thoughts on “IK @ “Keluarga di 9”, TV9

  1. Salam buat Tuan Irfan Khairi,

    Saya sudah sekian lama menanti video terbaru Tuan, hari ini terjawab juga.

    Bayangkan, habis saja video kedua, saya semakin tak sabar untuk menghantar pos ini.

    Maaf jika ini mengguris hati CALLER rancangan tersebut. Saya bila mendengar tone soalan CALLER pertama tersebut yang begitu Sarcastic, sy naik angin,hehe… Bukannya apa, Caller tersebut seakan-akan ingin menyatakan bahawa dengan menjadi jutawan, hidup seseorang itu akan jadi tak ‘Secure’, lebih kurang begitulah. Tambahan pula dengan Caller yang bertanya samada miliki Yayasan atau tidak.

    Mengapa, adakah semua Jutawan sama?

    Tetapi, saya amat yakin bahawa Tuan IK berbeza. Tuan I.K miliki Yayasan sendiri dan dalam masa yang sama apa yang amat menggagumkan saya adalah, Yayasan tersebut fokus kepada remaja. Cayalah!

    Wow,

    selepas melihat habis ketiga-tiga video tersebut, saya semakin bersemangat untuk membuat pekerjaan I.M ini.

    dan

    apa yang membanggakan saya mengenai Tuan I.K juga adalah, pakaian pun masih relax, tak perlu pakai branded, buat apa, membazir saja. Salute Tuan I.K!

    Semoga terus mengikut resam padi, semakin berisi semakin tunduk.

    K, have to go, nak g minum kopi lepas tu turun kuliah, Terima Kasih Tuan IK kerana membakar semangat semangat saya!

    p/s: Kisah kejayaan Tuan Irfan ada dimasukkan di dalam buku ’50 Personaliti Terbilang Malaysia tulisan Jeniri Amir’, lepas ni nak belek page Tuan I.K kejap, absorb semangat, hehe. Anyway, buku itu ada dijual secara online di laman web kami. Thank Tuan Irfan!

    Faruqi.Jeniri
    Admin
    http://www.JeniriAmir.com
    JenzaMarketingEnterprise

  2. Tahniah IK, sy dpt rasakan IK akan jg legend bisnes internet di Malaysia. Dari IK tak tahu apa2 sehingga sekarang tidak mustahil IK mempunyai pengikut yg begitu ramai untuk menjejaki langkah IK.

    Sy ada terfikir,
    adakah IK menggalakkan bisnes internet ini kepada anak2 IK?
    Adakah bisnes yg IK ada ini akan di sambung oleh anak2 atau IK menyuruh anak2 mencari idea lain dari IK?

  3. A’kum,

    Firstly, saya amat kagum dengan gaya khidupan IK.Bersederhana saja dalam kehidupan. Anda adalah idola saya….

  4. Salam Irfan,

    Terima kasih kerana meletakkan rakaman ini dalam YouTube.

    Tip yang dapat saya ‘cungkil’ dari rakaman ini:

    1. Wang bukan segalanya tetapi hampir segalanya memerlukan wang (lebih-lebih lagi zaman sekarang ini).

    2. Jadilah Jutawan Muslim iaitu yang menjalankan tanggungjawab dan tuntutan agama.

    3. Untuk jadi Jutawan:
    i) jadikan ‘passion’ anda satu perniagaan.
    ii)tingkatkan ilmu perniagaan bidang anda dengan membaca buku-buku perniagaan bidang anda. Disarankan 1 buku seminggu.
    iii) Mulakan perniagaan secara ‘bootstrap’ iaitu mula secara kecil-kecilan. Perbesarkannya dengan keuntungan yang diperolehi.
    iv) Sebahagian daripada keuntungan disimpan setiap bulan (Tip daripada Tip Satu Minit).

    4. Berpada-pada dalam berbelanja.

    5. Husnu zon – sangka baik kepada semua orang.

    Oh ye, sebelum terlupa, tahniah kerana berjaya menubuhkan Yayasan Ilham Budi!
    Mudah-mudahan ia menjadi pemangkin keusahawan belia masa kini.

    Ihsan Bahri @ Deen
    Facilitator & Translator
    http://www.SimplyTranslate.net

  5. Tahniah En Irfan..Saya sangat berbangga dan bersemangat untuk meneruskan niat saya menceburi bidang perniagaan internet setelah mengikuti temuramah2 anda di tv dan buku perniagaan internet anda.semoga ekonomi umat islam di malaysia semakin meningkat.Amin

  6. waaahhh..bestnyerk video2 nih…..blh bg motivasi dan semangat laaa…hmm…

    money is not everything,but everything needs money.kita xle nak `beli` ibadah dengan duit..contohnya dengan duit kita upah org lain utk tolong puasa bagi pihak kita..salah tuuu..tapi kita bleh buat ibadah dengan duit conthnya wakafkan tanah,bina masjid,buat yayasan mcm IK dll..

    byk duit atas dunia,ditambah pulak ada iman & agama..akhirat pun insyaallah terjamin.Setuju tak?
    πŸ™‚

  7. Terima kasih tidak terhingga saya ucapkan kepada irfan kerana daripada tip dan panduan saudaralah, terutama vcd langkah 1-2-3 peniagaan internet yang saya beli 2 tahun lepas, saya mula menjana pendapatan daripada internet. Bayangkan saya mulakan bisnes internet tanpa modal satu sen pun dan kini alhamdulillah, saya memperolehi hasilnya. nak tahu produk apa? cendawan. Teruskan usaha saudara dan andalah idola saya

  8. assalamualaikum….
    saya cukup teruja untuk mengetahui bagaimana kejayaan yang di capai oleh IK, tahniah!! saya ingin jd spt anda tolong bagi tip2 yang bernas untuk memulakannya, saya terlibat dgn jualan langsung dan amat berminat untuk mengembangkan perniagaan melalui internet, mudahan mendapat berkat dan di rahmati ALLAH dengan perjuangan ini.

  9. As’kum
    Congrat pd saudara atas kemunculan di TV9. ‘Dekat di Hati’.

    Seronok mendengar soalan2 Benjy ttg ‘lifestyle’ s’org jutawan. Sampaikan soalan bangun tido dan blm gosok gigi dh buat apa pun keluar. Bertuah sungguh saudara. Dari jawapan2 yg keluar p saudara, saya dan pastinya penonton lain dpt rasakan jutawan pun hidup sama spt manusia lainnya. Normal. Tiada yg abnormal. Ya tidur bila mengantuk, makan bila lapar, mandi bila dah rimas berpeluh…. Pandangan saya, kita cuma menjadi abnormal bila berlebihan dlm tindakan. Harap tidak silap jika saya melihat saudara sbg seorang yg bersederhana. Itu juga tuntutan Islam. Syabas!

    Namun orang biasa dan jutawan tetap ada bezanya! Sbg jutawan jln utk membuat kebaikan dan kebajikan terbentang luas, seakan tiada berpenghujung. Endless, infinity!. Pengeluaran Zakat dan Pemilikan Yayasan antara cth. Saudara telah pun berjaya dlm meraih kebebasan kewangan. Itu menjawab kenapa pentingnya kekayaaan?; dan kesudian saudara berkongsi dan memberi balik pada msykt melalui usaha2 saudara amat membantu. Mudahan-mudahan disitulah saudara terus mendapat kebahagiaan dan ketenangan. Semoga Allah merahmati saudara. Tahniah. Teruskan usaha!!

  10. salam,

    bagi siapa yg pernah jumpa dgn irfan mesti setuju dgn saya..

    apa yang kita lihat dikaca tv, itulah irfan yg sebenar..
    mmg amat bersederhana dari segi penampilan mahupun percakapan.

    well done!

  11. alhamdulillah.. anda adalah anak melayu yg sgt mmbangakn sy, atas kejayaan TUAN. Disini sy ada soalan pd TUAN, adakah pihak MIRSB yg mana Timb. Presiden Puan Nora 2 benar2 jujur, utk menolong MELAYU. Kenapa soalan ini timbul adalah kerna sy Lihat Pihak MIRSB bnyak mengabaikn sesi Teknikal Kos anjuran Sykt trsebut. Sehingga kini sy dan ramai lg masih Trkapai2 lg segi tunjuk ajar MIRSB. Dan apa yg mghairankn sy pihak mereka Bnyak memancing makcik2 Yg buta Komputer & IT. Ciann Diorang Tau.. modal dh bayar ribu2 tp BIZ Hampehh..!!

  12. Firstly congratulation!!!
    Actually saya dah terlepas siaran waktu tghari tapi waktu malam saya dpt ikut.
    Saya setuju dengan pandangan IK mengenai money not everything but we still need money to get better life.saya suka dengan cara hidup sederhana Ik walaupun sudah menjadi seorang jutawan.Sikap “humble” dia mengubah pandangan bahawa untuk kaya kita bukan sahja perlu kaya duit tapi nilai hidup yang baik.Dan saya rasa tentu hidupnya lebih bermakna kerana dia suka memberi samada tip atau ilmu untuk sama-sama berjaya.Bak kata satu ayat yang saya pernah terbaca hidup terasa lebih bererti dengan memberi dan saling menerima.saya harap Ik dapat muncul lagi di TV9 untuk share lebih bnyak tip atau peluang memperbaiki diri untuk lebih berjaya………..

  13. u’re my idola. Hidup ini penuh dengan pilihan untuk membuat keputusan

    Semuanya ditangan kita untuk memilih arah tuju kehidupan kita.

    Allah tidak akan mengubah nasib kita jika kita sendiri tidak mengubahnya!!

    Percayalah, first step is very important!Just Do It if there is agood move!

  14. erk, bila saya Play, terus tak leh tengok video tu, ketiga-tiganya sekali.

    “No longer available” katanya..

    Hmm..

    -Shueqry-

  15. askum IK..saya bangga dengan anda kerana sudah berjaya hingga jadi jutawan>……..

    tapi, saya ni merupakan peniaga juga, saya ni mengambil tempahan dan menjual baju kurung ready made.

    tapi saya rasa , saya tidak berjaya yg saya mahukan…..

    bagai mana saya nk berjaya dlm business saya sedangkan ank saya semakin membesar dan suami hanya pegawai polis..saya nk ada kedai sendiri macam butik…..tetapi saya punya modal sedikit.
    Boileh tak cik Irfan Kahiri bantu sya yang sepatutnya……

    lyana 0133783828 / 0342570404
    untuk business saje,
    saya mahukan income business saya rm6000 sebulan..itu saje……

    niat saya nk memebawa mak saya menunaikan fardhu haji….amin!!!!!!!!!!

  16. A’kum..

    Tahniah IK. Alhamdulillah & terima kasih utk tips2 yg sgt berguna especially tip mcm mana nak maintain our performance bila buat bisness sdn.

    Saya nie peminat sejarah, tak kira la sejarah Islam ke atau tidak. Sesuatu yg ingin sy kongsikan pada smua ttg sejarah Islam…Kebanyakan para sahabat Rasulullah s.a.w terdiri dari jutawan. Isteri Baginda, Khadijah, Abu Bakar, Abd Rahman bin Auf…dan ramai lagi smuanya terdiri dari businessman.

    Ingat tak masa peristiwa Bilal bin Rabah diseksa …siapa yg melepaskan beliau dari kaum Quarys. ..Abu Bakar, beliau telah membeli Bilal dari tuannya dgn bbrp uncang dinar…bukannya satu @ dua dinar. Cuba kita fikirkan kalaulah takde jutawan macam Saidina Abu Bakar masa tu, ape akan jadi pd Bilal??

    Satu lagi kisah ialah Nabi Ayub, sebelum baginda diuji dgn kemiskinan dan ditimpa penyakit..baginda adalah seorg yang amat kaya…dgn ladang dan harta yg bertimbun2.

    Pd pendapat sy mungkin CALLER pertama terlepas pandang tentang sejarah para Rasul dan Sahabat.

    Jom kite belajar dari sejarah mereka2 yg telah berjaya supaya kita jga dpt mencipta sejarah spt mereka.

    Wasalam..

  17. Alhamdullilah.Saya sempat menonton rancangan yg disiarkan diTV9 tu. Tu la first time saya tengok IK. Sebelum ni saya tak percaya langsung pasal jutawan internet ni.Saya harap saudara IK sudi berkongsi lebih banyak tips kpd saya yg baru nak belajar ni.Thankx,I really appreciate it!

  18. Taniah Irfan,
    Pencapaian anda amat membanggakan. Ramai percaya bahawa mereka boleh jadi saperti Irfan, cuma mungkin mereka kurang ilmu. Membaca banyak boleh meningkatkan keupayaan dalam bidang yang ingin mereka kembangkan,
    Bermula dari kecil dan membesar dari situ, itu pesan tuan. Tapi perniagaan ICT tidak akan jadi mudah kalau hanya punya impian. Dapatkan ILMU, yang bukan murah.
    Banyak workshop yang dihadiri hanya memperlihatkan kejayaan dan beberapa tips untuk berjaya, sesuai dengan apa yang dibayar. Selanjutnya kita perlu membayar lagi untuk rancangan seterusnya. Kerana Internet adalah ruang niaga seorang pakar dan dia tidak akan mengorbankan segalanya hanya untuk bayaran yang sedikit.
    Apabila dikatakan kita mula perniagaan dengan mengembangkan passion kita, saya yakin ianya tidak berakhir disitu.
    Harap maaf.

Leave a Reply

Your email address will not be published.