Shooting “Strategy X” di University of Oxford

Pagi tadi pengambaran Strategy X dilakukan di Oxford. Dibawah adalah beberapa screenshot.

Secara total, pengambaran adalah amat mencabar dengan cuaca yang tidak menentu disamping kesuntukan masa (saya mengejar masa selain dari project Strategy X, pelancaran buku, serta meeting dengan pihak-pihak tertentu untuk E-commerce Academy yang diceritakan sebelum ini)

oxf1.jpg

Bila tengok kembali footage yang di ambil, ada yang tak dapat digunakan untuk format akhir… nak re-shoot, takde masa 🙁

Sekiranya anda pernah terlibat dalam production penggambaran, anda akan tahu betapa sukarnya especially sekiranya mengejar masa.

oxf2.jpg

Harapnya, final productnya menjadi (perlu improvise!). Ada yang tanya sama ada Strategy X akan jadi VCD? DVD?… dari sekali imbas, memang nampak macam VCD… DVD kalau ikutkan pengambaran. Tetapi, Strategy X tidak akan jadi VCD atau DVD.

Strategy X akan menggunakan format baru bertujuan mendidik tentang strategi perniagaan & perniagaan Internet yang amat hebat. Ia akan menjadi gabungan audio, visual, multimedia + format ebook dan juga workbook untuk lebih banyak informasi.

oxf3.jpg

Satu clue… saya sendiri menggunakan strategy ini sejak tahun lepas untuk memperkenalkan diri saya di Malaysia! Dan tempat-tempat pengambaran adalah clue ke-dua.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

33 thoughts on “Shooting “Strategy X” di University of Oxford

  1. tahniah atas kejayaan demi kejayaan yg ditempa.. Semoga Strategy-X tersebut berjaya dan memberikan manfaat bersama.

    Moga selamat sampai ke Malaysia..

    Wassalam. 🙂

  2. Strategi x: strategi macammana nak bagi saspen kat orang kut… supaya orang tak sabar hehe..

    Sama macam saF One, saya rasa strategi X ni strategi menggunakan media eh..?

  3. shuth dan smartzul,

    selamat dtg ke blog ini. teringin sangat nak dengar idea korang berdua.

    oh ya , lama lagi ka kat sana? bila nak balik?
    bukannya apa, tak sabar nak membaca pengalaman di sana.

  4. strategi x… eemm am no idea… tapi bunyi sangat menarik… mungkin juga menggabungkan semua unsur media untuk disatukan bersama bagi membolehkan kita mendapat satu kaedah pengiklanan yang berkesan…

  5. Saya rasa Strategi X ni macam Affiliate Program X juga yg baru sebulan lebih di lancarkan…berkenaan strategi membuat wang dari affiliate marketing….menjadi super affiliate. Satu perkara yg agak sukar jika tak tau cara nya.

    Tahniah diatas pelancaran buku anda..

    Gambar2 macam gambar student buat salam aidilfitri kat newpapers 😉

  6. What’s up with the “X”? Why everyone likes to use “X” to promote stuff? Is it X-men, X factor, X generation, X chromosome etc? What does “X” stand for? Mind sharing?

  7. hmm…susahnye nk faham startegy2 nk jd millionaire ni…Nk study tru internet pn…,kdg2 x fham..mesti berguru jugak….!!! mmm….klu susah sgt…sy jd org kanan Irfan bole x..?? hehehee…joking only…(“,)

  8. Strategy X… hmmm… is it got to do with “the power of branding”? Being no. 1 in the category? Klu sebut University… Oxford is among the best. Klu dengar je Oxford mesti org kata… Pehhh!! Dasat tu! 🙂 Asal sebut coklat je… nama Cadbury begitu sinonim ngan coklat. Sebut je Bisnes Internet kat M’sia ni… automatik org akan kaitkan ngan Irfan Khairi! Just guessing…. tah2 Irfan gelak je dengar… heheh..

    Apa pun… saya betul2 tak sabar utk melihat hasilnya cos I really love to see the scenery of England! :))

  9. Dear Irfan,

    Sudah lama saya tak mengunjungi laman web saudara. Banyak perkembangan terkini yang telah saudara lalui. Tahniah saya ucapkan atas pelancaran buku Rahsia Jutawan Internet Terbongkar versi Inggeris. Semoga saudara tak berputus asa dan terus berjaya di masa-masa akan datang. Ini sajalah yang dapat tuliskan kali ini
    Selamat Hari Raya dan jumpa lagi di lain tulisan.

  10. Dear, Irfan.
    Tahniah atas usaha anda. that is the best, pelancaran buku yang harus dibanggakan oleh setiap lapisan masyarakat Malaysia.

  11. Assalamualaykum ,…
    Tahniah di atas kejayaan saudara,…saya nk tanya perniagaan saudara ini halal tak di sisi agama??? Just asking coz minat jugak but im wondering ianya halal ke tak?? i hope you can answer this question,ok,,,
    saya doakan Irfan diberkati Allah selalu…dan moga rezki ditambah lagi tp jgn lupa kat anak2 yatim dan org2 yg memerlukan ya??? Goodluck!!!

  12. “Niat baik InsyALLAH jadi baik”
    what u do,and u think what u do………..
    i hope some one in malaysia………..
    hero……………in the europe or dunia lah…
    plz….fight sikit omputih tue……….
    yang IK…boleh buat………
    saya doakan berjaya dunia akhirat……….
    Islamic is power……..da’best……..

  13. try buat satu pencarian bukan yahoo……atau goggle…atau apa2 je la jangan yahudi………..
    yang terbaru mysearch ke dari malaysia…..
    buktikan mysearch boleh conquerer dunia…..
    try tgk menangis tak yahudi………
    myspace……….tukar jadi mylove ke myplanet ke……

  14. salam, saya pendatang baru yg melayari laman ni…sebenrnya dah lama saya dengar nama IK khairi dan hari ini baru terdetik nak bukak laman …sememangnya seorg yg sangat2x bermotivasi tinggi dan saya sangat mengagumi .. doakan rancangan perniagaan saya 9 thn dari sekarang menjadi (menyahut cabaran pak lah dan tuan) inshaallah… menjadi inspirasi sy untuk berjaya…doakan kami bakal 2x usahawan muda yg ingin lebih berjaya dari tuan ..hehehe

    p/s….> saya ada terbaca perancangan x, boleh tau, apa perancangan x sbb saya tak ikut laman ni dari awal..

  15. taniah!
    boleh bagitau rahsia kejayaan
    sebab saya ni masih di alam persekolahan.
    kalau boleh tlg bagitau pengalaman masa zaman persekolahan

  16. tahniah!!
    Salam,alhamamdulilah tambah satu lagi anak Melayu Islam menjadi jutawan, semoga kejayaan Irfan menjadi contoh kapada anak
    bangsa melayu kita.Jangan lupa pada yg ESA walaupun anda sudah berjaya. Semoga anda dirahmati ALLAH .Malaysia boleh Irfan pun bolih. Selamat maju jaya.

  17. saya dari indonesia yang ingin tau tentang bagaimana disana dan bagaimana hidup disana karena saya juga ingin tau perkembangan islam disana dan bagaimana umat keadaan umat muslim disana,apakah disana muslim sudah hancur?
    saya sebagai muslim di indonesia tentunya di kota tasikmalaya sebagai pelajar sma almuttaqin ,dan saya berharap anda sebagai disana mau ikut berjihad dijalan alloh jika anda seorang muslim sejati.aminnnn.mudah-mudahan alloh memberikan kekuatan kepadamu.saya disini dan juga teman-teman seumat mendukungmu.syukron……selamat menunaikan ibadah puasa…

Leave a Reply

Your email address will not be published.