Ambulan masa hadapan!

Setiap tahun hampir satu juta orang di Eropah mengalami serangan sakit jantung. Lebih menyedihkan hanya purata 8% sahaja, daripada mereka yang diserang sakit jantung ini yang dapat diselamatkan. Kebanyakannya, mati di tempat kejadian, akibat kelambatan respon daripada ambulan pasukan penyelamat kecemasan.

Idea untuk mengatasi masalah ini, mulai timbul. Lalu, Ambulan Dron tercipta! Percaya atau tidak, ambulan ‘masa hadapan’ ini mampu untuk menyelamatkan nyawa manusia. Matlamatnya adalah untuk meningkatkan infrastruktur kecemasan yang sedia ada dengan rangkaian pesawat yang jauh lebih laju dan tiada sebarang halangan jalanraya. Dron yang direka khas ini boleh pergi lebih 100km sejam dan boleh sampai ke destinasi dalam masa lebih kurang 1 minit. Ini boleh meningkatkan peluang mereka yang diserang sakit jantung, untuk diselamatkan daripada 8% kepada 80%!

Dron mudah alih dan dicipta begitu ringan ini juga boleh ditukar menjadi ‘Medical Kit’ atau peti perubatan di tempat kejadian. Malah ia juga boleh dipersiapkan untuk semua jenis bekalan kecemasan. Pelaksanaan di masa hadapan juga akan memfokuskan bukan hanya untuk pesakit jantung, tetapi juga untuk kes kecemasan lain seperti lemas , kencing manis, isu-isu pernafasan dan trauma.

Bagaimana? Apa pendapat anda? Adakah anda sudah bersedia untuk Ambulan Masa Hadapan yang ditanggung oleh syarikat ‘Living Tomorrow’ ini?

 

The following two tabs change content below.
CEO Irfan Khairi Sdn Bhd (IKSB) - Sertai Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi. Lawati : www.openedu.com.my

Latest posts by Razzi Rahman (see all)

About Razzi Rahman

CEO Irfan Khairi Sdn Bhd (IKSB) - Sertai Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi. Lawati : www.openedu.com.my

Leave a Reply

Your email address will not be published.