Dengan ilmu, semuanya boleh!

Manusia diberi anugerah akal fikiran yang merupakan anugerah yang paling istemewa sekali.

Bina satu senarai- apakah ilmu tambahan yang anda perlu ketahui untuk mencapai matlamat anda? Apakah kebolehan tambahan yang anda perlukan? Apakah pengalaman yang anda perlukan? Bolehkah anda mendapat bantuan orang lain sekiranya anda tidak mempunyai sesuatu kebolehan itu? Apakah maklumat yang paling penting atau kebolehan yang paling penting untuk andapunyai dalam mencapai matlamat anda?

Tanggungjawab anda adalah untuk mempelajari apa jua  yang anda perlu tahu dalam mencapai matlamat anda. Semua orang yang berjaya adalah orang yang berilmu dalam bidang mereka tersendiri 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

11 thoughts on “Dengan ilmu, semuanya boleh!

  1. tak semestinya kita hanya boleh berjaya di dalam bidang kita sahaja. contohnya seorang yang mempunyai degree dalam undang-undang, dia mungkin akan lebih berjaya dalam bidang lain i.e internet SEKIRANYA dia bersedia untuk mempelajari dan mendalami ilmu internet. saya bersetuju AKAL FIKIRAN MERUPAKAN ANUGERAH YANG PALING ISTIMEWA dan untuk berjaya kita perlu cukup ilmu dalam bidang tersebut.

  2. Contoh paling nyata, Irfan sendiri, the real expert! Saya pernah gagal dalam pengajian saya dulu. Saya terkilan, tapi saya tak pernah menyesal. Kerana ruang untuk saya mempelajari sesuatu yang baru sentiasa ada. Peluang itu tersedia pada bila-bila masa dan untuk sesiapa sahaja. Dulu kita harus belajar tentang segala perkara, tentang segala jenis matapelajaran, hanya untuk mencapai satu cita-cita. The beauty of learning now (for me), ialah saya hanya perlu belajar apa sahaja yang saya suka dan minat, dan saya boleh meletak sebanyak matlamat yang saya impikan. Kata buat sesuatu yang kita benar-benar minat, dan pasti kita boleh berjaya dalam bidang itu. Mengulang kata pagi tadi, “Tanggungjawab anda adalah untuk mempelajari apa jua yang anda perlu tahu dalam mencapai matlamat anda. Semua orang yang berjaya adalah orang yang berilmu dalam bidang mereka tersendiri”

  3. memang benar kita memerlukan sebanyak mungkin ilmu tambahan untuk berjaya di dalam bidang yang diceburi.tak semestinya fokus kepada satu bidang sahaja.carilah pengalaman dan timbalah ilmu sebanyak mungkin…pasti kita akan berjaya satu hari nanti

  4. saya skang dok tengah collact ilmu tentang pembangunan websites. tak mustahil mungkin suatu websites yang bentuknya hampir sama dengan eBay.com tapi fungsinya berbeza sekali.
    pasarannya pun meluas macam eBay.com.
    tak mustahil anak melayu boleh melakukan itu semua.

    anak kelantan. ilmu………………….

  5. Hai Irfan, kita ni sebaya tapi u lebih berjaya. saya baru nak start Phd tapi di UM saja. saya tabik & respect sebab kata2 u tentang ilmu itu memang benar. kita sebagai manusia tak tahu jika kita ada ilmu yang bernilai berjuta dollar, lantaran perlulah memanfaatkan anugerah Allah untuk mengembangkan ilmu itu. Kekayaan bukanlah ukurannya tetapi kita boleh kaya ilmu di samping mencari rezeki yg halal.
    lihat jika dulu tiada orang yang memikirkan kepentingan e-commerce ini tetapi sekarang Irfan menjadi idola kami rakyat Malaysia. Be the best!.

    Fadzlynn, University Malay, Petaling Jaya.

  6. memang ilmu pengetahun ibarat lombong emas, sa sendiri walaupun da 31 tahun dan ada 3 orang anak, saya masih nak blajar.. sebab ilmu itu mana-mana pun boleh dicari tidak kira umur, masa dan tempat..

  7. That true dan saya menyokong kuat kata2 Irfan.kemana kita pergi tanpa berbekalkan ilmu di dada umpama mencari mutiara dilautan,tak akan kita jumpa mutiara itu jika tidak mempunyai ilmu sekalipun mutiara itu ada di depan mata kita.jadi ilmu itu mmg penting dlm kehidupan kita tanpa mengenal usia dan taraf kita.

  8. setuju, cth saya tdk pandai komputer tetapi bila kita sungguh2 belajar terutama dlm bidang internet &e mailing baru dpt kepuasan. saya sudah berumur bukan budak2 muda tp saya bangga dpt mempelajrinya kerana ada org malas belajar & tak berminat maka tetinggal. World can’t wait for U? Nak pegang komputer pun tak berani,if that’s a case, so sorry for him.

Leave a Reply

Your email address will not be published.