Perancangan 2006/07 Irfan Khairi

Selamat bercuti!

Biasanya hari Ahad, tidak ramai yang mengunjung Tip Satu Minit (tidak seperti hari kerja). Hari ini saya ingin berkongsi salah satu perancangan saya dengan anda… rugi lah siapa tak masuk 🙂

Kini saya sedang berbincang dengan beberapa pihak untuk mewujudkan sebuah institusi berkaitan dengan e-dagang. Tujuannya untuk melahirkan lebih ramai pakar perniagaan Internet yang bertauliah di Malaysia.

Salah satu sebab saya akan ke UK lepas raya nanti (selain dari melancarkan buku SOIMR di sana) adalah untuk berbincang dengan pihak di sana untuk membawa persijilan/pengiktirafan UK ke Malaysia dalam bidang e-dagang…

Jadi, sekiranya Tuhan murahkan rezeki kita semua, akan wujudnya…

academy.gif

psst… ni bukan nama & logo final. Ini nama & logo proposal sahaja… yang real & final tak tahu lagi (takpun biarlah rahsia) 🙂 Tip hari ini adalah untuk mengikut saranan kerajaan, iaitu untuk menjadi rakyat Malaysia/Melayu Glokal. Berfikiran lokal, berfikiran global.

Tak kira lah kita orang Malaysia semua berbadan kecik (berbanding dengan mat salleh)… tapi fikiran kena BESAR! Sebenarnya, tiada yang mustahil, melainkan apa yang mustahil di dalam fikiran kita sahaja (4 minute mile… benteng di minda).

Doa-doakan okay! Doa bulan Ramadhan 😉

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

28 thoughts on “Perancangan 2006/07 Irfan Khairi

  1. Tahniah ! Satu usaha yang murni. Saya dapat lihat ada beberapa usahawan melayu berjaya spt sedang melangkah membuka academy. Contoh spt Photographer terkenal Saiful Nang juga dlm merancang membuka academy profesional dalam photography.

    Kursus peringkat apa yang akan ditawarkan dalam academy ? Saya dapat tahu OUM juga menawarkan kursus berkaitan e-commerce spt Bachelor of Information Technology with E-Commerce with Honours.

    Semoga usaha dimakbulkan Allah SWT. Amin…

  2. Saya doakn berjaya,
    moga dapat buktikan pada dunia org melayu hari ni bukan lagi seperti orang melayu dahulu…
    Buktikan…. tunjukkan kepada orang2 melayu,yang cuba menjatuhkan sesama melayu ni…
    memang ada orang kurang senang dengan kejayaan kita ni….
    zasssss…

  3. Baguslah kalau macam tu Saya pun jarang online hari minggu.Kebetulan je online buka sekali tip ni.. Memang betul takde yang mustahilnya.Asal ada kesungguhan,kita boleh berjaya.Saya doakan moga idea ini berjaya dan menjadi perintis e-commerce di Malaysia

  4. tahniah irfan, saya doakan kejayaan anda.

    walaupun masih baru dlm dunia ebiz, dgn menjadikan anda sbg idola dan rujukan saya, saya yakin akan berjaya kelak.

    satu lagi, cantik la logo tu. berapa lama anda ambil masa utk buatnya?

  5. saya sangat-sangat menyokong usaha murni Memang tepat pada masanya sekarang.

    Kalau boleh buat secara jarak jauh lagi canggih…

    Wish u ALL THE BEST!!!

  6. tahniah ..semoga ilmu yg diberi di akademi menjadikan setiap pelajarnya menjadi jutawan.. 😀

    dan saya juge ingin menyertainyer…

    hai makin hari makin besh tip satu minit nih..

    cyaiyok2.. 😉

  7. Salam Ramadhan buat sahabat…

    Semoga terus berjaya buat Irfan. Akan saya selitkan doa dalam alunan munajat dan rantaian doa dalam qiam pada-Nya..

    Jua untuk para sahabat

    Team My-Name-Card.com

  8. Saya doakan mudah-mudahan perancangan Irfan akan berjaya.Dengan adanya ‘bakal’program sebegini,apa yang diharapkan ialah tahap penguasaan ekonomi bumiputera akan meningkat lebih daripada 18% dan melepasi sasaran Dasar Ekonomi Baru (DEB) sebanayak 30%.InsyaAllah.

    ok,jumpa lagi.

    caucincau.

  9. Saya bangga dengan usaha Irfan, bersyukur kepada Allah sebab Irfan telah membuat sesuatu yang orang lain jarang buat, bukankah itu Fardhu Kifayah. Semoga bertambah berkat dan hari ke hari bertambah rezeki. Sebagai membawa bendera Malaysia ke sana, saya ucapkan semoga berjaya.

  10. salam ramadan ..
    tahniah doc….saya doakan berjaya menubuhkan akademi tersebut…semoga dengan ada akademi tersebut dia dapat melahirkan lebih ramai usahawan terutama bumiputera dalam bidang tersebut…selaras dengan dasar kerajaan yg ingin melahirkan ramai usahwan bumiputera 🙂

  11. Terima kasih semua. Insyaallah, sekiranya ada pelancaran, saya jemput kesemuanya nanti 🙂

    yang lagi penting, usaha saya dapat memotivasikan anda untuk berjaya dalam bidang anda tersendiri! 😉

    ***

    hapisol>> “satu lagi, cantik la logo tu. berapa lama anda ambil masa utk buatnya?”

    logo saya buat dalam 2-3 minit sahaja. logo sementara untuk proposal tu dan bukan logo (atau nama institusi) final. malu lah kalau kata tu cantik… simple je…

  12. Dr bila akademi tu ada, harga utk join kena bagi sesuai dgn masyarakat kita ni. maklum la org Melayu banyak yang masih susah. Semoga ia dpt membantu masyarakat kita nanti.

  13. wah..tahniah diucapkan. semoga impian saudara Irfan terlaksana. Allah tak memandang kepada result, tetapi Allah memandang pada usaha yg dilakukan (^_^)

  14. Assalamualaikum.

    Tahniah buat Irfan. Semoga berjaya dalam perancangan kali ini.
    Wahh..inilah yang dikatakan Malaysia Boleh.

    err..saya pon x online hari Ahad. 🙁

    Wassalam.

  15. memang bagus..tapi biarlah feesnya berpatutan..almaklumlah kalau nak tarik anak melayu terutama dari luar bandar..untuk sama2 menyertai akedemi begini..biasanya ibubapa risaukan perbelanjaan..akibatnya ramai tercicir..
    sekadar pendapat..

  16. Dear

    yeez….yez..another unique Limkokwing educity in the making..and its…… irfan khairi university!!. Amin jgn tak amin.

    Check portfolio tanah wisely.
    May god grant and bless u with all the exellent blessing. Academy will be a good start…

    Salam sejahtera.

  17. Assalammualaikum.. Syukur Alhamdulillah.. Matlamat IRFAN KHAIRI ACADEMY of E-COMMERCE telah tercapai [ 8/10/2006 ~ 11/5/2016 ].. Nanti dekat #TanyaIKLive jgn lupa tunjukkan ya design logo terbaru.. Hmm.. Sijil Dari UK atau Australia atau UAE Dubai.. He.he.. Suspend betul.. nak tunggu Adik Tuan Dr Irfan Khairi buat pengumuman.. Dan hari perasmiannya.. “The more you give.. The more you will get back.. And you deserve it..” Respect and salute dengan daya juang (usaha) dalam mencapai matlamat.. “Talk and walk it” anyway semoga Allah swt memberkati segala usaha Dan mempermudahkan segala urusan serta memperluaskan rezeki perniagaan dan kebahagiaan Adik Tuan Dr Irfan Khairi bersama keluarga didunia hingga akhirat.. In shaa Allah.. Barakallahu fikkum..
    P/s: akak nak daftar IKSB Dubai boleh he.he.
    .. Good Luck.. Semoga Allah swt beri yg terbaik buat Adik IK Dan keluarga serta IKSB #IKSBworld

  18. Assalammualaikum.. Syukur Alhamdulillah.. Tahniah.. Semoga senantiasa diberkati Dan dibawah naungan kasih sayang Allah swt.. Good luck and wish you all the best..

Leave a Reply

Your email address will not be published.