Rakaman album di KRU Music Group

kmg.jpgSemalamย saya menjalankan rakaman album sulung di studio KRU.

Ada yang tanya, bagaimana saya boleh lakukan banyak kerja serentak- dengan perniagaan internet, mengendalikan seminar, jemputan berceramah, masuk tv, menulis (buku/artikel/blog)ย dan sebagainya, dan kini, rakaman album pula.

Jawapannya, MOMENTUM! Selagi kita sedang ada momentum, lakukan apa yang termampu. Segala kerja berat akan menjadi semakin mudah apabila kita telah membina momentum.ย 

Ada kata-kata hikmat mengenai momentum yang saya teringat: “To make sure a job is done, give it to a busy person!”

Tanpa momentum, hendak memulakan satu kerja pun payah. Dengan momentum, kerja yang besar, dapat ditangani dengan lebih mudah. Teruskan momentum anda!

Eh, ni bukan rakaman album lagu… tetapi album motivasi pertama saya ๐Ÿ™‚ Gaya je macam rakam lagu, tapi tengah mengolahkan skrip motivasi kewanganย tu, KRU sebagai production house. Jadi, nantikan cd motivasi saya nanti ๐Ÿ™‚ Jadi macam Dr Fadzilah Kamsah pulak…

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

35 thoughts on “Rakaman album di KRU Music Group

  1. Dr jadi penyanyi?? hehehe…

    betul kata tu..selagi kita ada momentum..lakukan apa yg kita mampu. buat yang terbaik.

    Tapi yang paling penting..untuk melakukan sesuatu pekerjaan mesti dimulakan dengan langkah pertama.

    Langkah Pertama + Momentum = Hebat

    Betul ke ?

  2. Assalamualaikum .,

    Memang betul la , MOMENTUM memainkan peranan yang penting dalam menggerakkan kita untuk melakukan pelbagai tugasan harian dengan sempurna.

    Selamat merakam Album lah ..saya Doa kan semoga album Dapat “Platinum” ๐Ÿ™‚

    See u all again tomorrow and assalamualaikum

    Azmin Wil
    “I Do It and Prove It BEFORE I Teach It”
    http://www.AzminWil.com/
    P.S.Ketahui 185 SCAM site yang perlu anda elakkan

  3. momentum?
    masih berada dlm pemikiran saya
    perkataan ni selepas mengetahuinya pd
    irfan pd 27jan lepas. tq irfan.

    bulan mac nanti, saya akan jual satu produk utk pasaran malaysia, indonesia, brunei dan singapura.
    lepas tu, pasaran antarabangsa pula.
    doakan saya berjaya, amin.

  4. Nak dapakan momentum katakan saja boleh pada diri sendiri.

    Kerja akan lebih mudah dan bermacam idea akan datang untuk memudahkan lagi kerja yang sedang kita lalukan.

    Hisham;
    “Momentum selalu turun naik” ๐Ÿ˜‰ ?)

  5. Assalamu’alaikum,

    รขโ‚ฌTo make sure a job is done, give it to a busy person!รขโ‚ฌย

    betul tu…lagi banyak kerja nak buat, lagi cepat boleh disiapkan. bila kita busy, masa sangat berharga, sbb tu berusaha utk siapkan kerja dgn cepat.

    bulan ni seronok sbb dapat capai target.
    insya-Allah bulan Mac ni boleh mula e-biz.
    produk dah ada, sekarang jual off line dulu.

    selamat maju jaya ..tak sabar tunggu CD motivasi

    Saliha

  6. memang betul la, momentum akan dtg bila kita dah mula dan buat secara konsisten

    pengalaman saya, kalau lepas seminar momentum naik, semangat naik, terus je buat aktiviti, kalau dah rehat , payah nak start momentum baru

    dream, passion and hardwork akan membentuk momentum jangka panjang

  7. hi semua, apa khabar? shueqry di sini..bagi saya, momentum kerja akan tercipta bila kita tanya diri sendiri, “apa lagi yang belum aku lakukan?” dan “apa lagi yang belum sempurna dalam kerja aku?”..cayalah, practice makes perfect..tip ni saya dapat dari buku Anthony Robbins, Notes From A friend, dah lama amalkannya semenjak buat eBiz ni..

  8. ingatkan dah jadi penyanyi rupanya untuk motivasi.

    memang betul kena ada momentum. ingat masa kerja dulu, bila kurang assignment, buat kerja pun lambat. tapi bila banyak, sempat juga siap semua dan lagi cepat. dan sekarang pun banyak kerja kena buat tapi masih mampu buat. (ni pun tengah pegang baby sambil taip). cuma tak sehebat dalam album motivasi tu ada ke tip untuk maintain momentum?

    http://www.mybengkung.com
    http://www.nonaku.com

  9. MOMENTUM ni relevan dgn ajaran Islam, rebutlah 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara yg lain:

    1. KAYA sblm MISKIN
    2. LAPANG sblm SEMPIT
    3. MUDA sblm TUA
    4. SIHAT sblm SAKIT
    5. HIDUP sblm MATI…. (kalau dah mati mmg la dah tak boleh nak buat apa pun ye dak…)

    Jadi, selagi ada daya dan tenaga, teruskan usaha dgn gigih demi mencapai KEJAYAAN, KEMAKMURAN dan KEKAYAAN! Wallahua’lam.. ๐Ÿ™‚

  10. Momentum…momentum…momentum
    Sebut memang senang tapi nak dapatkan momentum tu yg. kena susah. Bak kata orang, nak mula cukup payah, tapi bila dah mula, payah plak na stop. Kalau cam tu, saya kena ada momentum gak la. La ni dlm proses produce second product. La ni Doc. rakam motivasi, nanti2 boleh la rakan lagu plak….he…he.

    http://www.jomwebtemplate.blogspot.com

  11. Betul .i’m believe momentum boleh meledakkan lebih pencapaian…nothing impossibble…Thanks .bila lagi nak rakam album solo??….hehe

  12. Assalamualaikum.

    Buatlah apa saje janji ada fikir pasal agama dan kejayaan yang kekal abadi di Akhirat. Kejayaan manusia HANYA dalam agama, taat perintah Allah ikut cara Baginda Nabi S.A.W.

  13. Momentum ni sama macam tabiat. Kalo kita selalu buat lama-lama ia akan menjadi tabiat. Kalo selalu amalkan kerja keras.. tabiat dah sebati dalam diri tu lelama tanpa disuruh dengan sendiri kita akan lakukan dan menjadi mudah :-).

  14. JUTAWAN boleh ker sy!!! i’m fresh graduate in degree accounting…tp until now still now find proper job…you are impress me to be JUTAWAN but how? What? No idea? attend workshop>> impossible no money at all! last monday saw you at MPH JUSCO SBN2…so simple with ur wife and child….

  15. tsesat plak kat sini…hehehe….sbnrnya tgh tgk anything psl KRU since i’m a big fan of the trio….tgh bincang topic apa ni sbnrnya??? momentum???? life????
    3 weeks lg nak masuk form 6 tapi tiba2 jd tkt plak coz kwn2 sume kata ssh n bnyk nak kna wat utk score….mreka kata masuk U lbh senang….tapi mana2 n apa2 pun sama je kan asalkan ade minat utk melaksanakannya….btl x doc???

  16. Askum..Tahniah diatas kejayaan yg tlh diraih!!!
    Saya brsetuju dgn pndpt ttg momentum..
    Tanpa momentum,sukar untuk mengecapi kejayaan dlm apa jua bidang yg diceburi..yer tak??

  17. tahniah , saya percaya anda, anda orang yang luar biasa hebat, anda menariknya ke dalam hidup anda, anda mencungkil kuasa keajaiban manusia yang terdapat dalam personaliti sendiri. Kejayaan dimiliki oleh orang yang bernasib baik, yang diberkati dengan kejayaan personaliti, dengan manusia yang terserlah ini, kejayaan merupakan keajaiban seharian, satu cara hidup, satu tabiat dan satu proses ke arah mencapai matlamat.

    the art of mind magic.

  18. saya khairul.. umur saya 23 dari Lahad Datu Sabah, cita”2 jutawan muda. bila cd wang & anda tu dah siap infom kt saya boleh ya… pls!!!!

  19. hari tu dah order cd jutawan internet tapi… saya tak tau nak pasarkan produk apa… blh bagi tunjuk ajar tak…. bagi idea ringkas je….

  20. Makin muda nampak en.khairi bila kuat momentem nie hehe… Saya amat kagumi kehebatan tuan. Tgh mempelajari cara membuat marketing produk yg baik. Tq dapat sesuatu di sini ๐Ÿ˜€

  21. salam.. iyelah. hrgenye brape? saye suke sngt mnyanyi.. n impian saye nk jd seorang artis.. tp x taw nk rekod kat mne.. kt KRU ni boleh ?? hehe.. ๐Ÿ™‚

Leave a Reply

Your email address will not be published.