Tangga kejayaan… tangga yang betul?

Salah satu soalan penting anda perlu tanya pada diri sendiri adalah “Adakah saya memanjat tangga kejayaan yang betul?”

Sering terjadi dikalangan kita, kita berusaha sedaya upaya dengan tidak putus asa memanjat tangga kejayaan. Tetapi, apabila sampai puncak tangga tersebut, baru kita sedar… tangga kejayaan yang kita panjat adalah tangga yang salah.

Di sini lah terjadinya keadaan seseorang yang berjaya pada zahirnya, tetapi, sebenarnya terperangkap di dalam kejayaan tersebut sehingga terpaksa mengabaikan tanggungjawab-tanggungjawab yang lain.

Tetapkan matlamat anda terlebih dahulu… tangga kejayaan yang mana satu  perlu anda panjat? Usah memburu kejayaan yang hasilnya tidak bermakna kepada anda sendiri. 😉

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

25 thoughts on “Tangga kejayaan… tangga yang betul?

  1. saya berusaha hendak duduk tangga teratas dalam ruangan tip satu minit ini. (TENGOK NI SAYA ATAS SEKALI HARI INI,TEMPAT PERTAMA DALAM SENARAI KOMEN)

    saya harap suatu hari nanti saya duduk ditangga yang agak tinggi dan pada jalan yang betul.

    thank irfan khairi

  2. Nampak gaya, tangga kedua ni… Anyway, it’s true. Need to identify which “tangga”. I just received Irfan’s CD-ROM on how to create the business website and cannot wait to start only I am now so sleepy and only managed reading it until the third step. It is so interesting that i wish i could spend the whole day tomorrow to study it. Cuma tengah fikir betul ke tangga yang nak dipilih ni. Still toying with a few ideas. Nak kena buat homework gak cam ni kan?

  3. Walaupun berada di tangga ke 3, namun tangga yang sebenar masih dicari. Satu lagi masalah, kos yang perlu dibelanja untuk membeli tangga. Teruskan lah usaha…

  4. tangga TERATAS bermula dengan tangga PERTAMA. sebaik-baiknya untuk memulakan perniagaan mulalah dengan kos murah, berusaha membesarkannya dari semasa kesemasa.
    Kalau kita jatuh ditangga pertama mungkin kita tercalar siku, dan boleh memanjat semula dengan lebih berhati-hati.
    kalau kita jatuh ditangga tingkat 7(macam boo.com , go.com) ,alamatnya masuk wad ICU ataupun meninggal dunia.
    en irfan memulakan perniaggan dengan membuka banyak website diibaratkan seperti sebuah RUMAH mempunyai BANYAK TANGGA,apabila berlaku kecemasan mana-mana tangga boleh digunakan untuk menyelamatkan diri.

    bila anda memanjat tangga kejayaan yang betul diibaratkan anda memanjat tangga airplane, apabila anda menurun tangga itu, anda sudah berada dinegara lain. bukannya tangga yang tidak membawa anda kemana-mana.

    anak kelantan

  5. TAngga???…ya btul,pemilihan tangga yg btul dengan kemampuan kita adalah lebih brmkna pd tangga yg canggih tetapi kita x mampu mengendalikan’y…akhir’y kantoi disekerat jln….so skang trpikir gak…btul ka ‘TANGGA’ aku ni???

  6. Dalam dunia ni banyak betul tangga….
    mana satu ya…yang saya nak pilih?

    Tip-tip ni idea yang sangat baik
    untuk direnung tiap hari.

  7. Apa yang sdr Irfan kata tu memang betul.Akan tetapi camne kita nak tahu bahawa tangga yang kita naik tu adalah tangga yang betul.Camne kita nak pilih dari peringkat awal? Takkan bila kita dah dipuncak sesuau tangga kita nak turun balik bila kita dapati tangga itu tidak sesuai dengan kita.

  8. tangga yang betul????
    mcm mana nak tahu tangga yang di naiki nie mampu mengubah masa hadapan kite @ tak????
    walau mcm mana pun saya akan cube b’usaha utk pastikan saya dapat mencapai tangga yg t’tinggi satu hari nnti,skrg saya akan jadikan setiap tip satu minit dari saudara irfan dapat membuka minda saya untuk menceburi bidang ini
    Doa kan semoga saya berjaya untuk mendaki tangga kejayaan

  9. betul ckp outcast2hero…tangga teratas bermula dengan tangga pertama.saya telah pun mendaki tangga yang pertama dan baru nak melangkah ke tangga kedua.saya berharap tangga yg dipilih ini betul dan akan terus mendaki tangga ini hingga ke puncaknya…

    thanx a lot irfan atas tips2 yg diberikan

  10. memang betul saya berada pada tangga ke-10 hari ini,tapi hari esok saya nak di tanga ke-9 dulu sebelum ke tangga ke ke-8 sebelum ke tangga yg seterusnya..lebih baik dari tangga bawah dulu sebelum ke tangga teratas..

  11. Itu yang sebaiknya.
    Rancang Tempat anda dari sekarang,
    di mana anda akan berada 2 tahun, 3, 5, 10 tahun akan datang

    pasti berjaya

  12. Saya lak tangga ke 11.Takpa lah yang penting saya tak silap tangga.

    Petikan:” Rahsia Jutawan2 Internet Terbongkar ”

    3) ” Untuk mendirikan perniagaan yang menguntungkan,lakukan sesuatu yang anda minat dan mempunyai kepakaran.Keuntungan yang lumayan akan datang dengan sendirinya apabila anda dedikasikan masa dan tenaga anda kepada perniagaan yang berteraskan minat dan kepakaran anda ”

    Dont stop when you top.Touch the sky before you op.

  13. Walaupun saya tidak pernah berada di tangga teratas tip satu minit irfan khairi, tapi saya sentiasa memastikan saya berada di setiap tangga kerana saya pasti tangga kejayaan Irfan Khairi semuanya adalah tangga yang betul!

  14. Saya lak tak banyak tangga…Tapi pernah jatuh tangga, tinggi gak. Sakit wooo..Serik? Belummmm la.Lagi semangat ada!

    Dengan tip satu minit irfan harapnya saya tidak akan jatuh lagi!!!

  15. saya tak pasti tangga yang saya panjat ni betul atau tidak, lagipun buat masa sekarang ni tangga ni saja lah yang saya nampak dan sedang saya panjat, saya rasa ia lebih baik daripada saya tak ada tangga untuk dipanjat dan kalu nak tau ia sesuai atau tak saya rasa ia bergantung pada masanya dan keadaannya…..

  16. …pendapat saya, jangan sesekali takut untuk memanjat tangga yang lain. Maksud saya jangan takut untuk melakukan perubahan. BERUBAH dlm diri adalah sama dengan HIJRAH diri. Dan hijrah itu sunnah. Berhijrahlah dari satu tangga ke satu tangga yang lain sehingga anda menemui tangga yang betul!

  17. kata Fadilah Kamsah..ada berapa tangga kat rumah anda??? sapa nak jawab..kalau anda tiada jawapan.maknanya..berbalik kepada kata2 td.. anda masih lagi tiada fokus.anda bukan seorang dapat memfokuskan diri anda…tiada matlamat..
    oleh itu.. tetapkanlah matlamat anda dan niat yang baik.”sesungguhnya sesuatu perbuatan itu dimulakan dengan niat”. barulah berjaya dunia akhirat..wassalam

  18. Hati2 naiki tangga atur langkah dgn rapi(perancangan teliti) jgn nanti jatuh ditimpa tangga…

  19. “Kadang-kadang bukan kerana tangga yang tersalah pilih.. Tetapi kerana ‘bad attitude’ yang membawa kepada punca kegagalan..” Correct me if I’m wrong. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.