bersabar

3 sebab dan 3 tahun bersabar dalam perniagaan!

Dalam perihal kewangan, banyak memerlukan kesabaran. Apabila tiada duit, perlu bersabar dalam menguruskan kewangan. Apabila hendak buat duit melalui perniagaan, perlu bersabar dalam mengusahakan keuntungan. Apabila melaburkan duit pula, perlu bersabar dalam menunggu pulangannya.

Kekayaan tidak datang dengan mendadak seperti mana orang sebutkan “Durian runtuh” hanya datang sekali sekala sahaja. Mengharapkan durian runtuh sahaja pastinya merupakan strategi kewangan yang salah. Strategi yang sebetulnya, memerlukan kesabaran.

Apa tidaknya. Ramai yang tidak sabar dalam menjana pendapatan akhirnya akan terjerumus dalam skim-skim cepat kaya yang hanya merugikan. Apabila nafsu ingin menjadi kaya mengaburi fikiran, wang pelaburan yang mungkin beratus atau beribu dipertaruhkan untuk cepat kaya.

bersabar

[PENGUMUMAN: Semakin ramai usahawan Internet telah di lahirkan melalui Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama jutawan Internet, Irfan Khairi. Ketahui bagaimana anda juga boleh mulakan perniagaan Internet anda sendiri di www.OpenEdu.com.my. Klik di sini sekarang!]

Sudah biasa kita dengar keluhan mereka yang tertipu dengan skim-skim sebegini. Walaupun pelbagai kes di laporkan di dada akhbar, dan juga sering dengar kisah pelaburan yang lesap dek orang yang tidak bertanggungjawab, namun semakin hari, semakin banyak lagi kes-kes tersebut berlaku. Seperti orang ramai tidak serik dengan gejala ini.

Siapa yang tidak mahu cepat kaya sekiranya diberi peluang. Namun, peluang sebegitu tidak akan datang tanpa usaha yang keras dan kesabaran. Menjana pendapatan memerlukan pengetahuan dalam berniaga atau melabur. Pengetahuan dalam strategi perniagaan dan juga melabur juga memerlukan masa untuk dikumpulkan- pastinya memerlukan kesabaran juga dalam menimba ilmu.

Apabila memulakan perniagaan, ianya mengambil masa juga dalam mengimplementasikan ilmu yang telah dipelajari. Memang benar kebanyakan perniagaan menemui kegagalan. Tetapi, sering kali kegagalan dalam perniagaan tidak dikira dengan tepat. Apa yang saya maksudkan adalah, tidak memberi masa untuk sesuatu perniagaan tersebut berkembang.

  1. Dalam tahun pertama perniagaan, pastinya keuntungan tidak banyak dapat dikumpulkan. Selalunya mengalami kerugian. Ini adalah kerana pada tahun pertama perniagaan adalah tahun untuk usahawan tersebut belajar dari pengalamannya sebagai usahawan baru.
  2. Masuk tahun kedua pula, tiba masanya untuk usahawan mengimplemetasikan apa yang dipelajari dari tahun pertama. Segaka kesilapan atau masalah yang dihadapi pada tahun pertama adalah pengajaran untuk di perbaiki pada tahun seterusnya. Ketika inilah keuntungan mula dapat dilihat dengan lebih baik.
  3. Tahun ketiga adalah tahun menjana keuntungan selepas mengimplementasikan lebih banyak teknik dan strategi pada tahun kedua.

Ya, semestinya benar bahawa ia mengambil bertahun-tahun pengalaman dalam bidang perniagaan untuk berjaya. Tanpa kesabaran, pastinya pada tahun pertama lagi usahawan sudah mengaku kalah oleh kerana tidak melihat keuntungan yang di impikan.

Oleh itu, bersabarlah bila berniaga!

*** Lagi cepat anda bertindak, lebih cepat anda dapat mulakan perniagaan Internet anda yang pertama. Jangan lengahkan masa lagi untuk memulakan perniagaan Internet atau membawa perniagaan anda ke Internet. Teknik dan strategi yang betul akan menentukan kejayaan perniagaan anda. Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama pakar perniagaan Internet #1 Malaysia, dapat membantu dan membimbing anda selama 6 bulan dalam memulakan perniagaan dan menjana pendapatan anda melalui Internet. Kilik di sini atau hubungi 03-77292277 untuk maklumat lanjut dan pendaftaran.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

Leave a Reply

Your email address will not be published.