Menjadikan perniagaan sebagai tabiat

Kesemua usahawan jutawan yang berjaya yang pernah saya jumpa menjadikan perniagaan sebagai tabiat!

Apa kata anda fikirkan konsep ini- jadikan perniagaan sebagai tabiat anda. The habit of doing & running  business.

Diri saya sendiri juga sudah menjadikan perniagaan sebagai tabiat. Kebanyakan masa dalam sehari saya luangkan dalam perniagaan dan fikirkan mengenai perniagaan. Bila perniagaan menjadi sebahagian daripada diri kita, dan ianya menjadi tabiat, ianya amat sukar untuk gagal dalam perniagaan.

Bagaimana hendak menjadikan perniagaan sebagai tabiat? Saya ada satu jawapan yang amat bernas…

Sesuatu amalan yang diamalkan sekitar 21 ““ 30 hari seterusnya, ianya akan menjadi tabiat dan kalau tidak, ilmu itu akan mati.
““ Rasullullah S.A.W

Bukan sahaja perniagaan sebagai karier pilihan… tetapi, perniagaan dijadikan sebagai tabiat. Tabiat mencari rezeki perniagaan!

============= Pengumuman =============

Workshop Jutawan Internet terakhir sebelum kami cuti 2 bulan sempena puasa & Raya…

wslogo.gif

“Pelajari Cara Memulakan Perniagaan Internet yang menguntungkan dari Rumah di Workshop Jutawan Internet!…”

Wah… sibuk saya hujung bulan ni. Dalam sibuk-sibuk… tapi, sekarang ni saya tengah cuti sebentar. Cuti apa? Nanti esok saya kasi tau… 😉 Cuti special ni…

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

21 thoughts on “Menjadikan perniagaan sebagai tabiat

  1. Apabila dah jadi tabiat, makan, minum tidur dan apa yang di buat seharian adalah berkaitan dgn perniagaan….Kalau dah jadi tabiat susah pulak nak buang tabiat tu…Kalau dah mula buang tabiat…berjaga-jagalah………ARB Dagang

  2. wah…bagus betul pemikiran IK..dan tanpa saya sedari, saya rasa itu memang tabiat saya sebab fikiran saya ayik nak berniaga shj..sikit2 cerita nak berniaga..harapnya saya dapat jalan yang betul untuk menjadi usahawan internet yang berjaya…wish me luck..

  3. Saya bersetuju dgn IK berkaitan dengan tabiat. Tabiat yang baik perlu di pupuk dan di bajai agar timbulnya kejayaan nanti. Tabiat yang buruk kita humban jauh2.

    Ebook Mentor Jutawan banyak memberi inspirasi kepada saya, terima kasih IK.

    http://www.asasteguh.com

  4. betul ler… kan IK declare anak nak masuk 4!

    (@ benjy talkshow)

    bukan lagi rahsia…

    anyway its anytime frm now, dah full term dah..

    seriwahyuda

  5. Nak install jadikan sesuai perangai sebagai tabiat adalah satu cara yang penting untuk ubah menjadikan seseorang yang berjaya. Terima kasih IK. 21-30 days, bagus cadangan ini..

  6. Kalau Rasulullah dah kata begitu, maknanya kita mesti jadikan perbuatan baik sebagai tabiat kita.

    Perniagaan sebagai tabiat tu memang bagus. Barulah lebih senang nak berniaga kalau dah jadi tabiat.

  7. salam…

    apabila kita ditanya dah lama ker buat perniagaan nie.

    mula2 kita akan jawab…..
    main2 suka2 kadang2 jarang2….
    ini adalah kata yang hampir serupa maknanya…
    tapi bila kesemuanya bertukar menjadi hobi …
    dengan selamba kita menjawab dah hobi dia nak buat macam mana…
    tapi tanpa kita sedari…
    ia dah bertukar menjadi tabiat…

    itulah perniagaan…

    senang cerita apabila perniagaan sudah menjadi tabiat maka ia menjadi rutin harian kita…xlama untuk menjadikan ia tabiat…cuma dalam masa 21-3o hari sahaja..(– Rasullullah S.A.W)

    betul tak…

  8. salam kepada semua,
    untuk memprogramkan diri kita dgn satu tabiat yg baru adalah agak sukar pada awalnya. Tetapi tabiat itu boleh dipupuk asalkan ada kemahuan.
    Betul kata sham tu. Tabiat tu boleh dipupuk kepada kanak-kanak. Kerana kanak-kanak umpama kain putih dan kitalah yang akan mencoraknya..

    ==========================================
    Dapatkan rahsia terbaru meningkatkan minat
    anak-anak anda untuk belajar :
    http://www.kamusgambar.com/
    ==========================================

  9. tak percaya?
    buat sesuatu perkara yang sama setiap hari selama 30 hari…contohnya..bangun untuk solat subuh pkl 6.am then after 30 hari, dah xpayah guna jam untuk bangun…
    pkl 6 pagi jer terus mata terbuka!

    WanZ

  10. Assalamualaikum…

    Seluruh kehidupan kita ini sesungguhnya adalah satu perdagangan. Pencipta Manusia dan seluruh alam ini menjadikan manusia sebagai khalifah yang sebaik-baik ciptaannya didunia ini untuk dinilai keuntungannya dipenghujung kehidupan. Pahala itu keuntungan. Dosa itu kerugian.

    Manakala perniagaan yang menjana wang dan kebendaan itu hanya sebahagian dari keseluruhan perdagangan dalam kehidupan ini. Maka secara dasarnya kita semua adalah dalam perhitungan perdagangan atau berniaga. Kita diseru mencari untung dalam setiap tindak tanduk dan perlakuan kehidupan dan dicegah melakukan apa-apa yang mengarah kepada kehinaan dan kemaksiatan.

    Salam dari Adilla.

  11. Betultu, sayas okong kamu semua punya pandangan. Pastinya setiap perubahan yang dilakukan dimulakan dengan niat dan keazaman yang tinggi beserta latihan yang berterusan supayan kita semua tidak kaget dan bosan untuk mengalami perubahan. Insyaalah. Amin.

    ======================================
    Bisnes TDTone

  12. Salamm….Hye, sy bermnat n tertarik dlm perniagaan ni..my ambition pown nak jad bisnes woman yg berjaya.. insyaallah…sy akn jadkan tabiat dlm id0p sy…tq3

  13. Salam. Saya tertarik tiba tiba untuk klik ttg saudara. Saya suka menulis cerpen, puisi dsb. Adakah boleh dijual di Internet dan menjadi jutawan seperti saudara? Mohon pandangan saudara ya. Tq

Leave a Reply

Your email address will not be published.