Jam Tawaf – Khasiat dan Fungsinya Kepada Tubuh Badan Manusia (Bahagian 1)

Bertemu lagi kita dalam artikel keluaran kali ini. Kali ini penulis ingin mengupas keunikan teknologi dalam penggunaan aksesori yang pada asalnya telah ditemukan sejak zaman Khalifah lagi. Jam tangan ‘anticlockwise’ atau lebih dikenali sebagai Jam Tawaf sebenarnya mempunyai khasiatnya tersendiri.

Ramai yang tidak mengetahui khasiat kepada si pemakainya. Penulis akan kongsikan dalam artikel ini sedikit sejarah dan konsep Jam Tawaf ini dan bagaimana ia berfungsi dan memberikan kesan untuk tubuh badan manusia.

Arah tawaf

Bumi, bulan, bintang, matahari serta seluruh Galaksi Bima Sakti beredar pada satu arah iaitu pada arah tawaf seiring dengan cara orang Islam melakukan tawaf di Kaabah. Kaabah yang menjadi pusat tumpuan umat Islam sebenarnya adalah pusat medan magnet dunia. Perkara ini diakui oleh pihak NASA dimana suatu kajian telah dilakukan melalui pemerhatian dari angkasa lepas bahawa medan magnet seluruh dunia tertumpu di Kaabah yang merupakan pusat dunia.

Segala tenaga didunia ini terpancar dan dikawal dari medan magnet ini. Begitu juga dengan darah di dalam tubuh badan kita yang beredar mengelilingi badan pada arah tawaf. Hakikat ini masih tidak ramai yang tahu dan tidak ramai pakar-pakar Islam menemui hasil kajian hebat seperti ini.

Kebanyakan kita tidak sedar bahawa dengan menggunakan jam biasa sebenarnya menyebabkan terhasilnya satu getaran yang tidak seimbang pada badan kerana jam yang dipakai itu berputar bertentangan dengan fitrah alam.

Akibat getaran badan yang tidak seimbang menyebabkan seseorang itu mudah menerima anasir-anasir yang negatif dan seterusnya mendapat pelbagai jenis penyakit.

Sejarah ringkas serta fungsi Jam Tawaf

Tahukah anda, jam yang ada kebanyakannya hari ini, ialah jam anti-tawaf? Pihak Barat telah mengubah konsep ini, yang merupakan salah 1 rahsia hitam yang tak didedahkan pada umat manusia. Minda manusia seluruh dunia berjaya diubah kepada penggunaan jam anti-tawaf seperti yang ada sekarang.

Fitrah penciptaan dunia seisinya, membuktikan semua yang ada di alam ini bergerak mengikut hukum TAWAF. Ini kerana Allah telah tentukan hukumnya sebegitu sejak galaksi ini diciptakan. Hukum alam ini bergerak ke arah pusingan tawaf, dan ianya ke arah kanan. Pusingan tawaf yang ada di alam semesta ini merupakan fitrah.

Manusia ciptaan tuhan sepatutnya hidup selari dengan fitrah alam. Perkara ini bersebab besar apabila aktiviti TAWAF sentiasa berputar ke arah kanan. Maka, si pemakai Jam Tawaf akan merasai faedah yang tidak terhingga apabila memakai jam ikut arah hukum alam.

Kesan TAWAF Kepada Jasad Manusia

Pergerakan Jam Arah Tawaf ini memberikan faedah yang sangat positif kepada jasad tubuh badan si pemakainya. Antara khasiat-khasiatnya termasuklah:

I – pergerakan ke kanan atau melakukan pusingan ke kanan mengimbangi sistem otak

II- pergerakan melakukan pusingan ke kanan mengimbangi tulang belakang anda

III- membersihkan darah dari ion positif berlebihan akibat radiasi luar yang terperangkap

IV- meningkatkan fungsi sistem imun, antibodi dan hormon tubuh badan

V- merangsang daya tumpuan

VI- mengekalkan potensi diri yang optima

VII- mengimbangi kedua-dua hemisfera otak kiri dan otak kanan

VIII- mengawal tekanan perasaan

X- meningkatkan daya keyakinan dan semangat

XI- mengawal, mengimbangi, mencegah dan merawat kanser

jam tawaf

Kesan TAWAF Kepada Rohani Manusia

Dalam pada itu, ia juga memberikan kesan spiritual dan kerohanian kepada si pemakainya. Ia menjadi pengimbang semulajadi setiap detik kiri dan kanan. Ia juga dipercayai memenuhi falsafah hukum 7 Kuasa Tenaga iaitu:

1) Kebenaran mengatasi kesilapan

2) Kelajuan mengatasi kelewatan

3) Kemudahan mengatasi kejutan

4) Kestabilan mengatasi kucar-kacir

5) Kekuatan mengatasi kelemahan

6) Keuntungan mengatasi kerugian

7) Kejayaan mengatasi kegagalan

Disarankan bagi lelaki untuk memakainya di pergelangan tangan kanan dan bagi wanita pula digalakkan memakainya di pergelangan tangan kiri.

Kelebihan-kelebihan dan Khasiat Jam Tawaf (Counterclockwise) secara ringkas:

1. Sebagai pengimbang semulajadi setiap detik/saat.
2. Menjadikan fikiran lebih tenang dengan penghantaran mesej
tenaga secara tetap dan sekata.
3. Membantu mengawal rentak jantung
4. Mengharmonikan sistem kesemua kelenjar.
5. Memenuhi falsafah hukum 7 kuasa menguasai tenaga.

Hukum Tawaf Ciptaan Allah

 jam tawaf

1. Medan Magnet:

Medan magnet ini menghasilkan medan elektromagnetik. Elektromagnet akan menggerakkan janakuasa sawat seperti keretapi laju. Kita sedia tahu keretapi laju bergerak menggunakan kuasa medan magnet. Sedangkan medan magnet menggunakan hukum ke kanan, iaitu tawaf dan ciptaan Allah ini menggunakan konsep kitaran tawaf yang menjanakan elektrik.

[Bersambung di “Jam Tawaf – Khasiat dan Fungsinya Kepada Tubuh Badan Manusia (Bahagian 2)”]

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

One thought on “Jam Tawaf – Khasiat dan Fungsinya Kepada Tubuh Badan Manusia (Bahagian 1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.