Maksima pulangan melalui program affiliate

Affiliate program adalah salah satu cara menjana pendapatan sampingan melalui laman web anda.

Sekiranya anda menyertai suatu program affiliate, salah satu cara terbaik untuk mendapatkan pulangan yang maksimum melalui affiliate link anda adalah dengan memberi review/testimonial/pendapat anda sendiri keatas produk yang anda promosikan.

Sebaiknya, anda pernah menggunakan produk yang ingin dipromosikan. Namun, sekiranya anda tidak pernah menggunakannya, maklumat anda perlu berdasarkan berita, reputasi dan kredibiliti.

Mempromosikan affiliate adalah lebih efektif dengan memberi maklumat/informasi mengenai produk tersebut. Informasi akan memberi pelawat laman anda dalam keadaan “ingin membeli”. Apabila mereka klik pada link anda dan tiba ke laman web utama, mereka kini sudah dalam keadaan “bersedia untuk membeli”!

Fikirkan bagaimana caranya untuk meletakkan pelawat anda dalam keadaan “ingin membeli”- dan bukan sekadar meletakkan banner sahaja dan mengharap pelawat anda akan klik dan membuat belian.

Juga, jangan lupa tip Iklan yang pasti menarik pelanggan!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

21 thoughts on “Maksima pulangan melalui program affiliate

  1. hurm…adakah ini bermakna perlu menyertai atau membeli program yang kita sertai dahulu? hurm…

  2. Boleh saya tahu bagaimana cara pembayaran akan dilakukan kepada partners? Bayaran menggunakan cek atau bank-in ke akaun kami atau ada cara lain?

  3. Irfan,

    Saya memang berminat dengan usaha Tn utk mendidik bakal-bakal usahawan internet. Namun oleh kerana terikat dengan kerja, saya tidak berpeluang untuk mengikuti ceramah Tn Saya berpendapat Tn juga perlu datang ke Pulau Borneo ini untuk adakan siri ceramah bagi membolehkan kami di sini mengetahui rahsia kejayaan Tn

  4. Sememangnya program affiliate adalah merupakan program pre-internet business. Bagi mereka yang ingin menceburi perniagaan internet seharusnya belajar bagaimana menarik perhatian trafik ke arah website.
    Sebelum anda memikirkan mempunyai web site dan produk saya cadangkan mendaftar dengan website yang menawarkan program affiliate.
    Malah ia juga sebagai cara mendapatkan modal untuk membina laman web.

  5. Saya bercadang menggunakan Affiliate sebagai modal sebelum menjayakan laman web sendiri.Setelah semua aspek seperti promosi dan lain lain dah saya kuasai, barulah buat laman web.

  6. affiliate merupakan program yang baik sekali disamping menjual produk sendiri, ianya juga dpt membantu rakan-rakan yang lain mempromosi produk mereka, tapi yg menarik sambil selam sambil minum air.

  7. betul ker senang utk dpt duit dgn program affiliate? atau indah khabar dari rupa? kalau tidak spam, bagaimana nak promosi program affiliate? kalau nak promosi di blog, kena ada traffik jgk. kalau nak buat seo, kena ada ilmu jgk. rasa mcm kes telur dgn ayam, kononnya program affiliate utk kumpul modal, tp nak promosi affiliate kena ada semua ilmu jana trafik etc. bleh terangkan?

  8. Meryertai program afiliate salah satu sumber untuk menggandakan “income”…Teknik pemasaran juga boleh dipelajari di samping mendapat “training” dari company..Thanks .tiada hasil tanpa usaha

  9. Komen tentang senang mencari wang dgn program affiliate. Tiada yang mudah dalam dunia ini. Sebenarnya program affiliate adalah percuma dan ini mudah bagi mereka yang baru menceburkan diri dalam internet business kerana tiada modal yang perlu dikeluarkan (kecuali perlu ada komputer dan talian internet). Antara salah satu bahagian dalam internet business adalah menarik trafik ke sesuatu laman (selain laman web dan produk). Dan ini perlu dipelajari dari expert seperti Irfan dll. Kita juga boleh mendapatkan gambaran secara percuma dari artikel tentang bagaimana menarik trafik contohnya dari ezinearticles.com. dan sebagainya.

  10. knp sy dah bt 2 bln takde hasil jg? adakah sy bt slh. satu hari saya postkan 2 kali. klik thru byk tp satu pun takde org beli. sedih btl. mcm mana korang blh ckp affiliate boleh buat modal bahkan satu sen pun tak masuk.

  11. Seronok dan mengujakan bila dapat tahu peluang menjana kewangan melalui cara ni..saya fikir kefahaman mendalam, selok-belok amat perlu sebelum turut serta..pro n kontra..any idea ?

  12. mmg menarik bila kita baca artikel kat laman web afiliatte² yg ade…
    tapi bila kita dah berusaha bersungguh-sungguh utk mendapat hasilnya, tp ternyata mengecewakan…
    kerana setelah 2 bulan join masih tiada apa² hasil…

  13. confirm ke kiter blh buat duit setahu sy setiap perniagaan mesti ada modal utk berjaya..takkan dlm affiliate x memerlukan modal

  14. macam mana kalo laman web pun tak de?
    minat memang minat tp tgk komen kawan-kawan semua cm complicated jek…
    Tlg fhmkan… 🙂
    baru nak belajar

  15. program affiliate telah memberi pendapatan internet sy yang pertama…xsabar nk tunggu mentor jutawan dilancarkan…yg penting promosi promosi promosi

  16. betul tu, saya pun br join program affiliate. Mula2 memang rambang mata nak wat mcm2, tp skrng sy fokus pd affiliate, lagipun xpayah guna modal. Ini adalah langkah pertama bg sy mendapat pendapatan sampingan sebelum mencuba program yg lain yg memerlukan modal untuk membeli software dan ebook. Terima kasih untuk tip di atas.

Leave a Reply

Your email address will not be published.