Cuba, try & test

Dalam perniagaan Internet, ianya adalah satu strategi untuk sering cuba, try & test teknik-teknik tertentu.

Oleh kerana perniagaan Internet, anda boelh membuat perubahan dan keputusan dengan mudah dan cepat, ia adalah platform yang sempurna untuk cuba, try & test ๐Ÿ™‚

  • Apakah harga terbaik untuk produk anda? Cuba, try & test harga RM10… RM15… RM20… RM30… dan sebagainya.
  • Adakah isi kandungan (salesletter) laman web anda sudah terbaik? Cuba, try & test ubahkan headline… ubahkan USP… ubahkan manfaat produk… ubahkan call to action… ubahkan free gift dan sebagainya.
  • Adakah sasaran pasaran (target market) perniagaan Internet anda adalah terbaik? Cuba, try & test ubah sasaran pasaran anda dari student sahaja… atau kepada suri rumah… atau mereka yang profesional… atau pemilik perniagaan… atau mana sahaja pasaran yang baru.

Perubahan pada laman web anda boleh dilakukan secara segera. Oleh itu, perniagaan Internet adalah platform terbaik untuk anda cuba, try & test dan kemudian pilih, yang mana satu memberi pulangan terbaik untuk perniagaan Internet anda.

ps: Workshop Jutawan Internet.ย Bagi yang berminat, lawati http://www.rahsiainternet.com/workshopย sekarang.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

11 thoughts on “Cuba, try & test

  1. ya, memang mudah untuk melakukan sebarang perubahan dlm bisnes internet ini, perubahan untuk percubaan

  2. Hello Encik Muthalib n Zamri dari “RAHSIA BISNES INTERNET”

    Sy cukup kecewa bila melihat nama bisnes seperti lu punya ni. Inilah yg Irfan ckp pasal BRANDING tempohari. Bila anda hancur n xfaham pasal branding inilah jadinya!!…

    Contoh di internet, klu site paling top untuk beli buku is AMAZON.COM yg lain2 xkan dapat pukul ini Amazon.com punya, klu follow, u boleh buat duit sikit la, tapi long run mesti bangkrupt punya ma.

    Sama juga RAHSIA INTERNET sudah ada TOP punya dlm Malaysia. You ambil “Rahsia Bisnes Internet” & “Rahsia Bisnes Digital”, buat bisnes SAMA…lu hancur punya!!

    Sebab arr, dlm internet bisnes arr, “Hanya 1st place saja maaa, 2nd place xda loh”

    Itulah nama dia BRANDING!!!…Lu mahu buat boleh, tapi lu kasi Inovatif sikit la…tukar sikit apa-apa ke…wa tgk lu punya testimoni pun semua orang sama juga. Lu ingat kita sini semua bodoh ke??

    Ini teguran untuk lu berjaya punya…Belakang lu masuk ini blog tokey itu rahsia internet, kasi hormat sikit loh! Solli ahh… ๐Ÿ™‚

  3. kadang-kadang kita ingat cara kita buat untuk perniagaan internet ni dah ok dah..tapi tak berapa efektif pon ๐Ÿ™ …so kena ubah..lebih baik kita try..try and try walaupun bila cuba aje salah..salah lagi..salah lagi…itu lebih baik daripada kita terus give up!

    saya petik satu kata-kata ..`kegagalan adalah apabila anda berhenti dan berputus asa“..huhu.

    kita ambil teladan macm mane perekacipta mentol yg dah berusaha beribu-ribu kali untuk mencipta mentol.rasenyerk kalau dia give up lepas cuba 10 kali je,mesti sampai sekarang belum tentu lagi kita boleh guna lampu kat rumah…

    so marilah kita sama-sama terus berusaha untuk berjaya! ๐Ÿ™‚

    Hani,
    http://www.batikofmalaysia.com

  4. salam En.Irfan..
    sy amat tertarik dgn kejayaan anda. malah menjadi peransang untuk sy berjaya. Sy agak ketinggalan kerana terlewat mengenali en.Irfan.

    Sy ada soalan nk ditanyakan. Mnta maaf jika soalan sebegini sdh dijawab tp sy x jumpa jawanpannya.Hope en.Irfan blh m’jawab pertanyaan sy ni.

    1. Apakah kemahiran yang diperlukan sbg langkah pertama untuk menjadi usahawan internet?

    2.Apakah langkah2 yg perlu dilakukan sbg tapak permulaan utk menjadi usahawan internet?

    3. Bagaimana untuk mengetahui apakah produk yg perlu sy niagakan? Adakh produk keluaran sendiri ataupun pihak lain?

    TQ. Soalan seterusnya menyusul kemudian.

Leave a Reply

Your email address will not be published.