Klik-Klik Perniagaan Internet: HalalGelatine.com

Hari ini di ruang Klik Klik perniagaan Internet, saya ingin kongsikan, salah satu perniagaan Internet daripada peserta saya yang awal- sejak tahun 2006 lagi! Ya, cepat rasanya masa berlalu. Saya mula menjalankan seminar perniagaan Internet sejak 2006 sehingga kini.

Sejak 2006 saya menjalankan seminar perniagaan Internet, bukan sekadar ramai peserta sahaja, tetapi juga dapat ramai kenalan-kenalan rapat, termasuk bro Razzi Rahman yang sehingga kini became my good buddy.

Razzi Rahman berpengalaman dalam menjalankan perniagaan secara offline bertahun-tahun di KB Mall menjual produk kesihatan dan pemakanan halal dikedainya. Bila mendengar tentang kehebatan Internet boleh menjangkau pelanggan sehingga serata dunia, Razzi terus mengambil kesempatan untuk mengembangkan perniagaannya melalui online untuk menambahkan keuntungan mendapat pelanggan seluruh dunia!

Sekiranya anda sedia menjalankan perniagaan, apa kata ambil kesempatan perniagaan Internet untuk menggandakan lagi pendapatan anda dan mencapai pelanggan luar negara seperti kisah kejayaan HalalGelatine.com!

Dan sekiranya anda memerlukan produk gelatine HALAL untuk bahan masakan anda, kini anda tahu bagaimana hendak mendapatkannya!


HalalGelatine.com

Boleh anda kongsikan serba sedikit mengenai laman web anda?

Saya menganggap, laman web perniagaan saya HalalGelatine.com adalah seperti satu kedai runcit online yang halal dan paling berjaya sekali!

Saya panggil ia Runcit kerana gelatin ini selalunya dijual dikedai-kedai runcit, mini market atau di bahagian barangan dapur jika di pasaraya besar. Tetapi saya menjualnya secara online ke seluruh dunia.

Halal kerana, serbuk gelatin yang digunakan untuk membuat puding, jeli, kek, coklat dan berbagai agen pengikat ini asalnya dari bahan yang halal, iaitu dari tulang lembu, kerbau dan kambing BUKAN khinzir! Dan disembelih oleh orang Islam di kilang yang tidak bercampur dengan binatang-binatang lain yang haram dimakan oleh orang Islam. Serta diiktiraf oleh Majlis agama Islam Malaysia.

Bila dan bagaimanakah anda mulakan perniagaan Internet anda?

Seingat saya, pada akhir 2006! setelah saya menghadiri Workshop Rahsia Internet yang dikelolakan oleh Irfan khairi, saya tidak dapat tidur lena semenjak hari itu hahaha! Semuanya kerana berbagai-bagai idea yang terpancul dalam kepala saya ni.

Well, nasib baiklah saya mendapat bimbingan lanjutan dari IK sehingga saya begitu fokus kepada satu idea sahaja, iaitu halalgelatine.com

It takes me about 2 months tanpa jualan, namun selepas itu saya mendapat banyak pesanan dari seluruh Amerika dan United Kingdom!paling mengejutkan saya, apabila mendapat order dari Jepun, German, Switzerland, Denmark dan berkali-kali dari Paris.

Dan kini saya amat bersyukur, Alhamdulillah, even orang bukan Islam pun sudah membuat pesanan dengan saya kerana mementingkan “Halalan Toyibun” yang bermaksud hygine food! 😉

Apakah kebaikan perniagaan Internet yang paling anda suka?

Kebaikan perniagaan Internet yang paling saya suka ialah apabila produk halal gelatin saya dapat dijual ke seluruh dunia, walau saya hanya berada di kampung saya Kota Bharu, Kelantan. Kadang-kadang saya menggeleng kepala sorang-sorang dan tersengih dengan keajaiban ini!whatever it is Alhamdulillah, syukur kepada ALLAH swt.

Boleh anda kongsikan satu cara yang paling efektif anda  promosikan laman web anda?

Dalam masa yang sama, saya juga adalah seorang penulis dan saya sangat minat menulis, jadi salah satu cara yang saya lakukan untuk mempromosi laman web saya adalah saya banyak menulis artikel dan submit artikel itu ke EZINE.COM

Hasilnya, artikel-artikel saya serta resipi-resipi menggunakan halal gelatin telah tersebar keseluruh dunia. Teknik ini dan banyak lagi saya pelajari dari Workshop Jutawan Internet kelolaan sifu saya, Irfan Khairi!

Boleh anda kongsikan tip kepada pembaca yang ingin memulakan  perniagaan internet?

Paling penting, buat keputusan hari ini juga untuk bertindak memilih produk apa yang anda mahu jual. Atau apa sahaja minat anda, sesuatu yang anda paling suka, yang boleh dijadikan perniagaan.

JANGAN sesekali mahu melakukan kesemuanya, sure takkan jadi. Pilih satu dan focus on it! Kemudian jangan menoleh ke belakang lagi.

Dan yang penting juga adalah dalami perniagaan Internet sebaiknya daripada mereka yang sudah berpengalaman dan telah melahirkan ramai usahawan Internet di Malaysia seperti sifu IK!

Apakah rancangan jangka masa panjang anda dalam perniagaan Internet?

Menambahkan lagi produk-produk yang menggunakan halal gelatine.

Dan yang paling penting, mengekalkan info-info tentang pemakanan halal dan terus menulis artikel tentangnya seterusnya mempromosi ke seluruh dunia agar syarikat saya Nur Halalgelatine Resources terus dapat menjadi pengedar barangan halal kepada setiap rumah orang Islam mahupun bukan Islam, di seluruh dunia, InsyaAllah

**********

Ramai yang telah berjaya dalam perniagaan Internet. Untuk mengikuti kisah-kisah kejayaan usahawan Internet lain di ruang Klik-Klik perniagaan Internet, klik di sini! dan pelajari tips dan petua yang dikongsikan.

Bulan depan, saya juga akan turut mengendalikan beberapa seminar perniagaan Internet, dan sekiranya anda berminat mengikutinya dan pelajari kaedah-kaedah memulakan perniagaan Internet dan mencapai pelanggan seluruh dunia walaupun hanya dari rumah, klik di sini.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

7 thoughts on “Klik-Klik Perniagaan Internet: HalalGelatine.com

  1. salam..

    hai en irfan saya adalah seorang tele-sale(membuat jualan menerusi pangilan telefo untuk vip card)
    saya ingin meminta petua en irfan bagaimana untuk menyakinkan pelanggan menerusi panggilan telefon.
    harap en irfan dapat respon secepat mungkin terima kasih..

  2. Sesiapapun yang berusaha menambah rezeki dengan apa cara jua asalkan halal, memang orang yang hebat dan saya tabik mereka. Dan insyaAllah saya sedang berusaha menjadi seperti mereka.

  3. Mengkagumkan!

    Tahniah Razzi dan team nya.
    Tak sangka kan, buat biz dari rumah je boleh menjangkau seantero dunia. Inilah kuasa internet.

    Terima kasih kerana berkongsi pengalaman.

  4. Syabas! Memenuhi keperluan umat Islam secara khususnya. Idea perniagaan gelatin halal memang satu idea yang terbaik dan unik.

    Semoga terus berjaya..InsyaAllah.

Leave a Reply

Your email address will not be published.