Up to date & trendy

Anda kenalkan anak patung Barbie doll? (dah sebut “patung”, sebut “doll” lagi tu :))

Tahukah anda Barbie telah berada di pasaran sejak 40 tahun yang lalu? (lagi tua dari saya Barbie ni) Rahsia kejayaan Barbie doll, adalah untuk sentiasa up to date & trendy. Barbie tetap sama, tetapi fashion berubah-ubah untuk mengikut zaman.

Strategi perniagaan Barbie boleh digunakan untuk sebarang perniagaan- iaitu mengikut trend semasa dan berubah mengikut zaman. Perniagaan anda mungkin sama, tetapi pendekatan yang diambil diubah mengikut zaman. 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

17 thoughts on “Up to date & trendy

  1. btul jgk tu…antara proton saga & waja atau gen2, pasti ramai yang nak beli kereta waja atau gen2…

  2. Memang betul tu!! 🙂 bukan saja perniagaan perlu berubah tapi kita juga perlu berubah untuk serasi dengan keadaan semasa.

    Dari pemerhatian saya perniagaan di internet sekarang bukan saja perlu “ayat-ayat power” tapi “Presentation” yang menyakinkan juga penting untuk menarik pelanggan.

    Pengguna internet sekarang lebih tertarik dengan persembahan atau gaya jualan sesuatu produk, contohnya: “Header” yang menyakinkan tentang produk tersebut.

    Hisham;
    http://www.promoprosper.com/kepalakaki/index.html 😉

  3. Yang pastinya utk menjadi up to date dan mengikut peredaran zaman ni, kita dulu mesti peka dgn kehendak semasa, polar permintaan dan seumpamanya. Perhatikan di sekeliling kita, dan sesuaikan diri/produk kita (adapt) mengikut perubahan yang berlaku supaya produk kita tidak nampak seperti ketinggalan zaman.

    Kita perlu ada kemahuan utk menjadi fleksible dan sentiasa mahu berubah mengikut arus zaman.

    ~Mazny: Produk boleh diubah… tapi prinsip diri tidak sekali..:)

  4. sesuatu produk atau perkhidmatan yg kita tawarkan kepada pelanggan mestilah memiliki ciri-ciri up to date dan trendy.

    Apa sebabnya yee??
    Sebabnya naluri manusia itu sendiri yg inginkan sesuatu yg baru, terkini dan hebat…dan juga cantik,menarik, tertarik…

    Jadi, sebagai usahawan, fikir-fikirkanlah sesuatu yg up to date dan trendy untuk produk atau perkhidmatan kita…

    Renung-renungkanlah…
    http://www.BuatBlog.com

  5. Mungkin suatu masa nanti cekodok boleh dikomersialkan ke seluruh dunia jika bentuknya menarik dan diletak dalam kotak yang nampak mewah…sesuai dengan peredaran semasa… agaknyalah.. 🙂

  6. Betul tu .banyak bentuk perniagaan hanya design produk yang baru untuk memastikan ia terus berkembang

  7. zaman dahulu ada kereta tetapi kereta kuda…sekarang kereta mempunyai kuasa kuda, walaupun tiada menggunakan kuda

  8. mmm… ader juga produk yang kembali ke zaman dahulu kala.

    Contohnya pakaian, fesyen yang digunakan oleh makpak atuk dan moyang kita telah dipraktiskan kembali pada zaman ni…

    Begitu juga dengan jam, suatu masa dulu sewaktunya jepun telah memperkenalkan jam digitalnya, ianya hampir menenggelamkan industri jam eropah yang masih menggunakan sistem analog. Namun begitu, dengan strategi prestige dan gaya, industri jam analog masih bertahan sehingga kini.
    Ye la hati manusia ni pelbagai ada yang suka jam antik , jam calculator la macam2. Tak kira cara lama atau baru ada peminatnya.
    Tapi sebagai peniaga kena lah mempelbagaikan produk kita baru target market lebih besar.

  9. Setiap benda yg bernama bersifat ‘BARU’ BAK kata pakar kita cuma sikit menjadi up todate & trendy I’ll follow U

  10. Saya sokong dengan cadangan irfan, tapi jangan lupa dengan barang antik ya. Boleh terus lawat laman blog saya ya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.