08-08-08 Cinta di lahirkan!

Hari ini antara hari gembira saya sekeluarga. Bukan sebab malam ni bermulanya Olympic, atau hari ni nombor ong 🙂

Tapi hari ni, 08-08-08 hari menyambut kelahiran baby girl saya (dah masuk anak ke-4- sepasang lelaki & sepasang perempuan). Perlu ramai anak, lagi murah rezeki InshaAllah!

straw.jpg
Cinta di lahirkan di hospital Gleneagles Ampang

Alhamdulillah ibu baby & baby girl sihat walafiat. Lahir pada jam 3.08pm berat 2.75kg.

Bila tengok the new baby terasa teramat syukur dengan segala pemberian Allah SWT kepada saya dan keluarga. Deep inside, this is the best reason being a work-from-home parent.

Sejak anak pertama lahir 6 tahun lepas, saya dan isteri sudah berkecimpung dalam perniagaan Internet. Setiap hari dapat melihat anak-anak membesar dan kami semua memang rapat.

Sebab itu juga kami tak pernah ada pembantu rumah, sebab both kerja di rumah (melainkan bila saya ada jemputan, ada program atau meetings).

mestraw.jpgIt’s always a personal mission of mine untuk melihat lebih ramai ibu & ayah bekerja di rumah, dan one of the reason saya mempromosikan perniagaan Internet.

Apa lagi reason terbaik kalau bukan dapat bersama anak-anak kan?

Alhamdulillah, sehingga kini ramai juga yang telah membaca buku/produk dan hadir program saya telah berjaya menjadi stay at home parent.

Kalau tak dapat dua-dua di rumah, sorang pun memadai bukan?

I can’t stress enough how Internet business is the perfect business for parents at home. Tak seperti perniagaan kecil-kecilan yang lain, perniagaan Internet we can trully run from home pada modal yang rendah. I know sebab saya telah lakukannya selama 10 tahun!

However, ia bukannya “easy money”. Perlu berusaha, dan dalami ilmu perniagaan Internet.

Saya selalu promote program saya, bukan sekadar promosi sahaja. Tetapi, sebab saya sendiri tahu bahawa ramai yang follow through the course telah bermanfaat dengan workshop ini dan berjaya memulakan perniagaan Internet dari rumah.

Extra bonus for me kalau mereka menjadi stay at home parent 🙂

Bila tengok my new baby girl, terasa amat peaceful dalam hati. Tengok di luar tingkap suite hospital di KL ni, dah mula nampak kereta beratur traffic jam. Mula orang ramai pulang ke rumah dari pejabat…

Alangkah bestnya kalau mereka semua mulakan perniagaan Internet. Very peaceful… no more jam & more time at home with kids!

Kalau anda working parent and nak give perniagaan Internet a shot, Klik sini untuk maklumat lanjut.

Why not give it a chance? Kalau bukan for the money pun, why not untuk peluang kerja dari rumah? 🙂

BTW… siapa nama baby girl 08-08-08 yang ini? Namanya…

Cinta Strawberry Abadi

Welcome to the world!!!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

396 thoughts on “08-08-08 Cinta di lahirkan!

  1. Assalamualaikum….

    Pertamanya, tahniah di atas pertambahan anak dan bertambahlah lagi umat nabi Muhammad di dunia ini.

    Keduanya, nak komen sikit pasal nama baby tu. CINTA STRAWBERRY ABADI tu, nama timangan ke nama betul-betul?? Memang seronok di dengar dan kelihatan menarik. Tapi, agak-agak, bila dia dah besar nanti… dia boleh terima tak nama tu… Nanti kengkwn dia panggil dia buah pulak..

    Maaf di atas komentar ini. Agak-agak nak panggil apa kat baby tu… Cinta ke Strawberry ke Abadi??

    Wassalam and tQ. Sukses selalu…

  2. Dearest Irfan & keluarga, salamun alaikum,

    Alhamdulillah. Semoga Irfan sekeluarga sentiasa sehat, bahagia, dan mendapat keberkatan-Nya. Cinta Strawberry, hmmm comel sangat… nama dan babynya.

  3. Tahniah kepada IK & family atas kelahiran Cinta Strawberry Abadi(pelik sikit bunyinya).Moga baby & ibunnya ok.

    Apa pun harap saya dapat join worksyop sabtu ni. Tak sabar nak tau apa dan bagaimana ianya dilaksanakan.

  4. tahniah IK..sy pun nak berkongsi ceriita yg sama..isteri sy pun selamat melahirkan babygirl pada tarikh yg sama 080808
    n yg bestnye dia lahir pada jam 8.16 pagi…:)

  5. Congratulation! Semuga mendpt anak yg solehah. Saya ingin sekali menceburi perniagaan internet tapi buta teknologi. lebih2 skrg ni barang naik. Peluang kerja makin sempit. Beban keluarga bertambah. Any idea for me?

  6. Tahniah…tarikh pun cun 🙂
    Semoga anak-anak Irfan Khairi membesar jadi manusia yang mentaati Allah dan ibu bapa mereka…dan of course, berjaya macam parents mereka…amin.

  7. Tahniah!!!walaupun agak terlewat.sedap nama tu…comel pulak tu.moga dgn kehadiran org baru ni brtambah2 rezekinya.tarikh lahir pun ong 8/8/8…insyaallah ada kesempatan saya pergi juga workshop sdr IK nanti..tahniah sekali lagi….slm dgn shaz…

  8. salam bro ik&sis shaz…congrats for new baby in ur life…im sure both of u happy…hope the cute baby n unique name become solehah caliph to her success father,mother and HIM..i really want meet u inperson without attend ur workshop..may i meet u..cz i hav so many question to ask u..bout ur achievement,career…im still student..

  9. terima kasih atas ucapan dan doa anda semua. baby Cinta sudah hampir 2 minggu umur… dah membesar 🙂

    shaz juga sudah makin sihat dan kuat. dah boleh masak… yea!

    -ik

  10. nak wish jugak…walaupun dah nak msuk 2 minggu…tahniah IK dpt baby girl..baby ni bila besar mesti manis macam strawberry..^^

  11. salam bro..Tahniah dapat Baby baru..
    walau pun lambat wish Tapi,dekat Di hati…
    huhu…kalau buat kenduri jangan lupa jemput semua yg ada…heh3 oklah
    moga Di buka lagi pintu rezeki,seluas yang mungkin
    asalammualaikum///

  12. Asskum IK…
    Syukur alhamdulilah!!.. dapat baby baru, mudah-mudahan ia akan membawa sinar dalam keluarga IK dan apa lagi lahirnya pada 08/08/08. Wassalam.

  13. Assalamualaikum, bro. Tahniah atas kelahiran baby di bulan yang di berkati. Semoga menjadi anak yang solehah.

  14. TAHNIAH dapat baby girl
    itu adalah rezeki dan rahmat dari ALLAH
    Saya target 09 09 2009
    dapat twin baby boy
    insyaALLAH

  15. Assalamualaikum IK yang mulia di sisi ALLAH, Alhamdulillah syukur kehdrat Allah swt yang memberi zuriat kpd IK Jumaat yang mulia, hari yang penuh drahnati dan dberkati, dan juga mudah’an Allah memberi rezeki yang lebih kpd IK dan sekeluarga…….. Amiiin….. daripada peminat irfan Khairi

  16. sALAM. sAYA AGAK TERLAMBAT UNTUK MENGUCAPKAN TAHNIAH! tAHNIAH IK!!! KERANA DAPAT AHLI BARU DALAM KELUARGA ANDA. MEMANG BETUL TARIKH KERAMAT!

  17. Salam ramadhan buat IK n keluarga.

    Tahniah saya ucapkan, tapi nama anak mmg berkesan dan senang ingat. Masa 08/08 aritu, saya da tau nama baby, baca sekali je trus lekat…tapi tertanye jugaklah..’IK ni gurau ker’ hehehehh.

    anyway, lepas mengikuti kursus 25/05 aritu, saya masih tak berjaya lagi nak buat website..pening kepala dan tak tau nak buat produk ape..sekarang ni tgh mencari lagi..

    tolong doakan pencarian saya akan berakhir..skang ni terpakse bekerje balik, sebab nak bantu hubby, lagi2 nak raya akn dtg ni..heheheh

    tapi yg pasti, mmg ralat sebab terpaksa hantar anak ke rumah jiran selepas setahun 3 bulan saya jadi surirumah.sedeynyer…huhuu, bile bace post IK lagi sedey…hahahahh

    ok, melalut pulak

    jaga isteri baik2 yer..tahniah kak, saya tumpang gembira..syukur.

    ikhlas,
    faeza

  18. Tahniah…. Anugerah Allah yang paling berharga dan amat bernilai. Cute baby.. Tarikh lahir pun hebat.. Orang Cina kata.. Untung…untung…untung..

    Semoga anak tersebut akan sehebat ibubapanya.

  19. As’kum. Is-haque here.

    Though a bit late, i must congratulate u (&Mrs Red) for the birth of your 4th offspring. TAHNIAH! 🙂

    Mmm..tapi nama tu..unik sangat. Wonder what would her teachers and classmates call her with? Cinta? Or Strawberry? Or just simply ‘CS’? :/
    Hehe..just wondering.

    So, just stopping by. Still in the process of upgrading myself..I’ll tell u when something good’s coming up. 😉

  20. best nye name 2…..
    tp buleh ke name ank melayu cm 2??
    pape pn tania la diatas kelahiran baby betua 2….
    saya akn kawen 15hb 11 ni…\pas kawen t saya akan join ik…..law saya jemput IK nk dtg x??
    saya buat kn rumah bela pompuan je…kt jengke pahang….law nk dtg brithu la saya..leh saya anta kad jempuatn…tel 0137216091

  21. salam tahniah utk kehadiran orng baru dalam famili IK.CSA once a wonderfull name..semoga bab sihat dan sentiasa dilindungi Allah SWT..Begitu gak ngan famili IK yang lain..
    Saya ngan hubby baru nak berjinak2 ngan biz nih..Baru je register utk workshop mini sabtu ni..harap dapat manafaat sebaiknya..
    wassalam

  22. tahniah sbb dapat baby gurl….selain rasa bahagia,misti trasa lebih bersemangat nak lalui kehidupan mencabar ni dan tambah kekayaan…nur mmg xde baby lagi…tapi skang nur sedang usahakan jual batik online…untk persediaan masa hadapan…yelah, skang kerja swasta biasanya kul 6/7 baru pulang…misti susah bila ada baby….InsyaAllah,bila perniagaan online dah betul2 berkembang niat nak usahakannya sepenuh masa…keluarga tejaga+pendapatan masuk=kehidupan seimbang

  23. Tahniah irfan..
    08.08.08 memang tarikh keramat buat kita dan ramai lagi di luar sana.. Saya selamat diijabkabulkan pada tarikh itu dengan org yg saya cintai.. alhamdulillah.. dan insyallah next month saya akan mulakan perniagaan sendiri yg dah lama saya plan.. internet bizz dan proud to say that u r my inspiration! Tak lupa kepada my x-bos, Dato’ Hussamuddin (owner Karangkraf).. sory bos, saya kena quit untk kejar cita2 saya.. I wanna be like you! 🙂

  24. SALAM….buat IK n Miss Shaz, of course to cute baby girl,smoga dalam keberkatan ALLAH selalu..AMIN… Cute name 4 cute baby..huhu. anyway, IK n wife tentukan hala tuju anak2 or let them decide their own life? i mean, both of u dah ada plan untuk future anak2 you all.. biasanya org yang lebih berada choose 2 decide their child’s career.. or, nak anak2 sambung perniagaan you all. yupp, i’m sure IK dah fikir pasl ank2 bcoz IK n wife ada mtlamat hidup yg amat jelas.. personally, anak2 you all memang btuahh.. sukses slalu ye IK n family.. you made malaysian proud!!!

  25. salam untuk u mr irfan dan semua kenalan…..apa kabar mr irfan dan family semua? harap semuanya ok…saya adalah salah seorg dari peminat en irfan…maksud saya buku2 yang en irfan tulis…pada saya bisnes internet adalah bisnes yang tak perlu kita ragu2 kan lagi dan sememangnya pulangan amamt2lah bebaloi…terima kasih kerana buku2 yang tidak ternilai maksudnya….pada saya bisnes internet yang saya jalankan sekarang tidak sia2 lah hendaknya…tk 0127616540

  26. anda memberikan banyak inspirasi menuju kesuksesan ke banyak orang , apakah setiap kesuksesan akan sama artinya, semoga setiap yang berkunjung ke blog ini sama suksesnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.