08-08-08 Cinta di lahirkan!

Hari ini antara hari gembira saya sekeluarga. Bukan sebab malam ni bermulanya Olympic, atau hari ni nombor ong 🙂

Tapi hari ni, 08-08-08 hari menyambut kelahiran baby girl saya (dah masuk anak ke-4- sepasang lelaki & sepasang perempuan). Perlu ramai anak, lagi murah rezeki InshaAllah!

straw.jpg
Cinta di lahirkan di hospital Gleneagles Ampang

Alhamdulillah ibu baby & baby girl sihat walafiat. Lahir pada jam 3.08pm berat 2.75kg.

Bila tengok the new baby terasa teramat syukur dengan segala pemberian Allah SWT kepada saya dan keluarga. Deep inside, this is the best reason being a work-from-home parent.

Sejak anak pertama lahir 6 tahun lepas, saya dan isteri sudah berkecimpung dalam perniagaan Internet. Setiap hari dapat melihat anak-anak membesar dan kami semua memang rapat.

Sebab itu juga kami tak pernah ada pembantu rumah, sebab both kerja di rumah (melainkan bila saya ada jemputan, ada program atau meetings).

mestraw.jpgIt’s always a personal mission of mine untuk melihat lebih ramai ibu & ayah bekerja di rumah, dan one of the reason saya mempromosikan perniagaan Internet.

Apa lagi reason terbaik kalau bukan dapat bersama anak-anak kan?

Alhamdulillah, sehingga kini ramai juga yang telah membaca buku/produk dan hadir program saya telah berjaya menjadi stay at home parent.

Kalau tak dapat dua-dua di rumah, sorang pun memadai bukan?

I can’t stress enough how Internet business is the perfect business for parents at home. Tak seperti perniagaan kecil-kecilan yang lain, perniagaan Internet we can trully run from home pada modal yang rendah. I know sebab saya telah lakukannya selama 10 tahun!

However, ia bukannya “easy money”. Perlu berusaha, dan dalami ilmu perniagaan Internet.

Saya selalu promote program saya, bukan sekadar promosi sahaja. Tetapi, sebab saya sendiri tahu bahawa ramai yang follow through the course telah bermanfaat dengan workshop ini dan berjaya memulakan perniagaan Internet dari rumah.

Extra bonus for me kalau mereka menjadi stay at home parent 🙂

Bila tengok my new baby girl, terasa amat peaceful dalam hati. Tengok di luar tingkap suite hospital di KL ni, dah mula nampak kereta beratur traffic jam. Mula orang ramai pulang ke rumah dari pejabat…

Alangkah bestnya kalau mereka semua mulakan perniagaan Internet. Very peaceful… no more jam & more time at home with kids!

Kalau anda working parent and nak give perniagaan Internet a shot, Klik sini untuk maklumat lanjut.

Why not give it a chance? Kalau bukan for the money pun, why not untuk peluang kerja dari rumah? 🙂

BTW… siapa nama baby girl 08-08-08 yang ini? Namanya…

Cinta Strawberry Abadi

Welcome to the world!!!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

396 thoughts on “08-08-08 Cinta di lahirkan!

  1. TAHNIAH UNTUK IK & ISTERI!

    Emm….Cantik betul nama baby tu & tarikhnya pun, bukan senang nak dapat.Itulah tuah namanya.
    Anyway, muga kedatangannya menceriakan hidup IK sekeluarga. Have a nice day!

  2. Tahniah en. IK, comell sangat baby gurl tuh.. klu jumpe mesty da kne cubit2 ngn sy.. name pown besh.. nnt nk pnggil ape?? berry? strawberi?

  3. betul2..strawberry pon buah ALLAH cipta juga..ramai yg nama wardah,zahrah~bunga2;zaitun~buah..cumanya dlm bhs arab..jadinya no matterlah nama strawberry tu.hmm kalo nak tau,strawberry bhs arab dia faraulah..hehe..kitorang student kat jordan pon tpikir gak kn best kalo bdk tu nama faraulah..hehe..

    (kat negara arab nama lagi pelik,ada yg nama rima~maksudnya rusa..maybe sbb kecantikan haiwan tu dia ltk nama mcm tu..wallahua3lam)

  4. Tahniah!!!bertambah lagi umat nabi muhammad di muka bumi nie, saya doakan cahaya mata puteri ini memberi sinar kebahagian dan kemenangan abadi pada master IK…Tahniah sekali lagi daripada kami sekeluarga…w,salam.

  5. Congratulation!!! Syukur Alhamdulillah…semua dalam keadaan sehat walafiat…
    Semoga putri cantiknya menjadi anak yang soleha dan berhasil sepeti ayahnya juga…
    Amiinnn…
    Selamat ya.

  6. TAHNIAH IK n famil. Smoga khadiran baby girl ni menambah kebahagiaan IK sekeluarga. 🙂

    pssttt….Tapi, pelik n unik la nama baby girl IK tu..pelik tapi amat bermakna n istimewa bagi IK n wife.. am i right?

  7. Salam..Tahniah…
    Kenapa letak nama anak yg tiada maksud dlm bahasa alquran?
    Nama itu kan satu doa…..

  8. Salam…tahniah buat IK and family…Semoga kelahiran baby baru ini akan lebih memberi keberkatan buat IK sekeluarga dlm membantu kami semua agar lebih cemerlang dlm dunia maya ini. Moga saya pun akan berjaya menjadi future home parent juga…Congratulations!

  9. Alhamdulellah ,masyallah seronoknya dapat baby.

    Saya turut gembira ,semoga cinta strawbery abadi menjadi wanita solehah.

  10. congrats buat IK n wife..sori bru arini tau IK dpt newborn baby girl..smoga CINTA dpt mnambah keceriaan n kbahgiaan rumahtangga IK sekeluarga..

    laili nk tanya, IK tak der perancangan ke nk wat workshop kat sblh utara esp kat Penang..tringin sgt nak join wshop IK sbb kalau kat KL ssh skit la…

  11. Tahniah IK…rezeki yang ALLAH beri kepada saudara sungguh mencurah-curah…semoga sentiasa di dalam lindunganNYA. Saudara memang idola saya dan suami. Kini, kami sedang berusaha menjadi seperti saudara. Terima kasih di atas setiap ilmu yang saudara kongsikan…

  12. congrate IK….i mmg nak bk bisnes internet nih…i join IK nyer workshop hampir sthn stgh lalu…tp cam x der ms jer bl sbk ngan keje2 sharian nih…x abis2 ngan keje…i ingat mmg tul btangguh tu pencuri ms…i nak cb wat gak lps nih..thx all friendz here teerutamanya IK…
    tahniah lg skali IK & wife 4 d cute cinta strawberry abadi…

  13. Wahh..kiutnye nme baby Ik!
    Same kiut jew cam orgnye..
    Papepn..c0ngrats d0c!
    Sem0ga khdiran cahaya mata baru ini m’bawa b’sama rezeki yg mlimpah ruah n dberkati.

  14. Assalamualaikum ik…….TAHNIAH!!!!!TAHNIAH!!!!!TAHNIAH!!!!!TAHNIAH!!!!!TAHNIAH!!!!!TAHNIAH!!!!!!TAHNIAH!!!!!!!

    Lama sangat2 tak masuk blog ik….cuti ni sibuk sangat2 sebab kakak saya pun dapat new baby gurl 08.08.08 gak…kul 11.30 malam…2.45kg….hehehehehe…doa abg ipar termakbul. dia nak sangt tarikh tu….Alhamdulillah….
    tapi nama tak bagi lagi…baby ada problem sket…kene tahan sampai jumaat ni…mintak2 lepas ni dah ok..Insyallah…

    Ada lagi 1 tarikh cun…20.08.2008…hehehehehehhe

    saya rasa,coment utk tajuk ni paling panjang…betul lah ik, Strawberry now most popular than u…heheheheh

    apepun Tahniah buat ik n family….
    especially utk wife ik….bukan senang taw….

  15. Assalamualaikum.
    Tahniah cute baby IK… dengan nama cinta strawberry abadi yang cute. Saya sekeluarga mendoakan semoga keluarga IK… selalu di dalam lindungan Allah Amin….

  16. tahniah!!!
    semoge bahagia disamping keluarga yang tersayang.
    dengan kedatangan org baru dlm khidupan IK, mesti brtambah meriah kluarga IK.
    kat sini sy nak tanya sdikit mengenai kursus yg akn dianjurkan olh IK. kursus di KL tu di mana? blh berikan alamatnye?
    sy brcdg utk menyertai kursus IK kalau sy mampu membayar yuran kursus trsebut…
    anyway, congratulation again and have hapy days onwards.

  17. Congrats to Irfan & Shazrina. Don’t get carried away with the date 08-08-08. Keep up the good/hard work and the rest leave it to Allah.

    Wassallam

  18. Assalamualaikum, ucapan TAHNIAH buat Irfan n family. Moga CINTA STRAWBERRY ABADI pembawa rahmat berganda buat Irfan. Saya teruja dengan nama anak saudara yang unique n pastinya hanya ada SATU nama sahaja seperti itu dalam JPN.

  19. salam,

    fariq> saya sama seperti anda, tak mampu pada mulanya, saya kumpul duit dlm beberapa bulan. alhamdulillah, tuhan sampaikan hajat saya.
    give a try. insha Allah

    u have my support
    seri

  20. congrats bro! cutenya baby bro..and the baby’s name, where did u gt the name ar??so unique n so nice name 2..hv a blessed family!

  21. Tahniah & syukur kerana dianugerahkan seorang lagi puteri(ke 4) pada tarikh yang dikatakan `ONG`…080808. Bukan sinang mau dapat ini tarikh woh !!!

  22. your baby 08-08-08 senang nak ingat, my birthday
    01-01-73, agak nya apa ilmu kau pakai boleh kena tarikh tu, cantik sungguh, nama dah bagi ke belum kalau belum bagilah nama yg senang sebut macam birthdaynya

    ahmad awang

  23. Syabass!!!!! syabass
    tdk sia2 jadi jutawan internet…. moga baby ini akan jadi mercu kejayaan anak bangsa malaysia….. 08.08.08 adalah tanda kestabilan dimana-mana, mudah-mudahan tidak akan berat ke barat lagi dengan kematangan babay yang jadi kebangaan orang tuanya….
    `DIDIKLAH DENGAN CARA MELAYU SEHINGGA DAPAT MENJULANGKAN NAMA MALAYSIA DIMERTA DUNIA`

  24. assalamualaikum saudara irfan,tahniah dapat cahayamata baru moga rezeki bertambah amin..mungkin rezeki untuk sambut ramadan tak lama lagi…moga didikan saudara irfan dapat menambahkan lagi jutawan islam di malaysia amin…

  25. Tahniah IK….Semoga perjalan yang anda dan kita lalui sentiasa mendapat Rahmat dan Redha dariNya yang Maha Esa…Aamiin.

  26. Tahniah buat IK & isteri..
    Semoga bertambah murah rezeki hendaknya.

    Insya Allah jika diizinkan saya akan mengikuti workshop IK satu hari nanti..

  27. Assalamualaikum wrh wbt.

    tahniah dapat baby girl yang comel dan mudah-mudahan Allah tambahkan dan murahkan rezeki. Lebih-lebih lagi hari ini ialah hari nisfu syaaban yg mana amalan kita akan dinilai selama ini. Amin YaRobalalamin.

    wassalam

Leave a Reply

Your email address will not be published.