Jam Tawaf – Khasiat dan Fungsinya Kepada Tubuh Badan Manusia (Bahagian 2)

[Bersambung dari “Jam Tawaf – Khasiat dan Fungsinya Kepada Tubuh Badan Manusia (Bahagian 1)”]

2. DNA Makhluk Berjasad:

Imej getaran DNA yang ditunjukkan di dalam mikroskop mempunyai warna. Setiap warna jelas menunjukkan getaran yang terhasil. Perkara ini berlaku adalah konsep tenaga yang sentiasa mengikut hukum ke kanan, iaitu tawaf. Cuba kita perhatikan baik-baik, animasi DNA menunjukkan DNA membuat belitan ke arah kanan.

Pusingan DNA adalah jelas merupakan 1 fenomena kitaran tawaf dan semua makhluk di alam semesta ini ada trademark penciptanya. Oleh sebab itu, semua ciptaan Allah ada DNA masing-masing dan salah satunya Allah sentiasa menggunakan konsep kitaran tawaf.

3. Aliran Darah Manusia

Menurut kajian, aliran darah dalam urat saraf manusia ada 1 pergerakan istimewa. Yang istimewanya semenjak dari kandungan ibu lagi, kitaran darah anda ialah ikut sistem tawaf. Setiap aliran darah manusia yang melalui jantung adalah pergerakan ke arah kanan.

Oleh sebab itu bila perjalanan darah diganggu, maka badan manusia akan rosak. Molekul-molekul dan zarah dalam apa jasad pun, sentiasa bergetar ke arah kanan. Segala perbuatan dan aktiviti ke arah kanan dinamakan tawaf. Pesakit jantung yang memakai alat bantu pengepam dilarang untuk memakai Jam Tawaf ini kerana Jam Tawaf sentiasa kembalikan sistem kelilingnya kepada sifat fitrah.

Pesakit jantung yang memakai alat dan mesin nadi akan mempunyai kesan bila pakai Jam Tawaf. Ini kerana Jam Tawaf akan membatalkan hukum mesin ini sehingga mesin ini rosak. Apabila mesin rosak, ia tidak membantu pesakit jantung yang dibantu oleh mesin nadi tadi. Ini disebabkan jam tawaf sentiasa akan mengembalikan fitrah, sedangkan mesin jantung bertindak berlawanan. Oleh yang demikian, pesakit jantung dilarang memakainya.

4. Planet Bumi:

Tahukah anda, bahawa Tuhan sengaja mencipta planet bumi berputar ke arah kanan? Jika anda masih ingat, semua planet dalam sistem suria dan Galaksi Bima Sakti mengelilingi matahari dalam keadaan berputar ke arah kanan. Semua planet yang berjiran dengan bumi sentiasa tawaf kepada matahari.

Planet bumi yang kita duduki ini sentiasa berputar ke arah kanan di paksinya sendiri. Bahkan, matahari kita sendiri sentiasa berpusing di atas paksinya ke arah kanan. Semua tabiat dan kelakuan planet serta matahari ini adalah hukum putaran semulajadi ke arah kanan dan proses ke arah kanan ini sama dengan TAWAF Umat Islam mengelilingi Kaabah.

Taufan, Puting Beliung dan Aliran Air

5. Taufan, Puting Beliung dan Aliran Air:

Penulis mengajak para pembaca untuk memerhatikan taufan dan puting beliung dan taufan, anginnya berpusing dan bergerak ke arah kanan. Hukum ke arah kanan bersifatkan ketaatan. Putaran puting beliung ini sangat dahsyat dan kerana ketaatannya, pusingannya sentiasa ke kanan. Sifat ke kanan ini sering disifatkan sebagai putaran tawaf. Bukan itu sahaja, air dalam singki juga berputar ke arah kanan seperti Tawaf.

Tawaf itu sebenarnya mempunyai rahsia yang misteri, hanya Umat Islam sahaja yang mendedahkannya dan sudah tentulah rahsia kebaikan ini telah Allah abadikan di planet bumi iaitu dengan kehadiran Kaabah, di mana manusia mengelilingi dengan cara Tawaf.

Sebagai penutup, penulis ingin kongsikan sebuah Hadis Rasulullah SAW yang bermaksud:

“…Islam mula tersebar dalam keadaan pelik dan asing,  dan Islam akan kembali asing pula, maka beruntunglah orang-orang yang asing. (Hadis Riwayat Muslim )

halalmuslim.com

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

2 thoughts on “Jam Tawaf – Khasiat dan Fungsinya Kepada Tubuh Badan Manusia (Bahagian 2)

Leave a Reply

Your email address will not be published.