Happy Birthday Cinta 2010

Seperti tahun lepas, saya update bila my baby girl Cinta punya birthday. Sebabnya, Cinta ni ramai uncle & auntie cyber ๐Ÿ˜‰ since sejak Cinta di lahirkan pada 8-8-08, saya dah letak gambarnya di blog ni… sampai mendapat 400 birthday wish.


Cinta ketika 1 day old bersama saya di hospital…

Then, 3 bulan kemudian, saya postkan gambar ni di ruang Reality…


Cinta at 3 months old…

Last year Cinta capai umur setahun…


Cinta 1 year old…

So, Ahad lepas, 8-8-10, Cinta dah pun masuk umur 2 tahun. Memang cepat masa berjalan… rasa macam baru je Cinta di lahirkan di Hospital Gleneagles oleh mamanya tersayang. Ni gambar Cinta terbaru sempena hari lahirnya yang ke-2. Dah besar Cinta ๐Ÿ˜‰

cinta.jpg
Cinta Strawberry Abadi, 2 years old!

Memang cepat kids grow! Cherish the moment and times. Saya pernah bertanya di FB saya, apakah erti kejayaan? Dan soalan ini juga sering di tanya ketika saya di TV. Bagi saya, erti kejayaan is about being “happy”. Kalau ada duit, tapi tak happy pun, apa gunanya kan? Kalau berjaya pangkat tinggi tapi masih tak happy, pun tiada gunanya. Kalau dah mencapai matlamat material, tetapi, masih tak happy… maka still kita tak ke mana.

The best thing about menjalankan perniagaan Internet dari rumah, adalah seperti gambar-gambar di atas. Dapat spend time dengan family & kids. Sejaka anak saya yang sulung dilahrikan (kini dah darjah 2), memang saya dah mulakan perniagaan di Internet dari rumah, so, Alhamdulillah dapat melihat dan bersama anak-anak setiap hari di rumah.

Sekiranya anda ingin tahu maklumat lanjut bagaimana hendak menjalankan perniagaan Internet dari rumah, saya ada juga menjalankan seminar ketika bulan puasa ini. Klik di sini untuk maklumat lanjut. Alhamdulillah ramai juga telah berjaya memulakan perniagaan Internet dari rumah dan dapat bersama anak2 membesar 24 jam sehari.

So sekarang Cinta Strawberry Abadi dah besar… dah boleh cakap macam-macam. Paling kecoh antara adik beradiknya sebab yang bongsu. Very manja dan pandai melukis ๐Ÿ˜‰ Wishing Cinta a Happy Birthday… mana tahu, besar esok Cinta boleh baca kembali blog ini kan?

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

50 thoughts on “Happy Birthday Cinta 2010

  1. IK,

    Takkan ni yg bongsu, patut katakan yg bongsu setakat ni….. ๐Ÿ™‚ apa pun harap lom lambat wish Cinta Strawberry Abadi happy birthday….! muga rezeki IK lebih melimpah ruah lagi dgn anak2 …..

  2. ASSALAM…TAHNIAH DR. IRFAN….BERKAT USAHA, KESABARAN AKHIRNYA MEMBUAHKAN HASIL YANG TAK TERHINGGA….BERJAYA DLM HIDUP & KARIER….SEMOGA MAJU JAYA & SENTIASA BAHAGIA BERSAMA FAMILI TERCINTA. ITU LAH DINAMAKAN KEBAHAGIAN….HEPPY BIRTHDAY ADIK CINTA YG CUTE….MOGA CEPAT BESAR….

  3. Salam..
    8 Ogos pun hari yg bernakna buat saya.coz tu juga date birthday suami saya yang tercinta..
    buat Cinta..mesti Cinta ni lambang cinta sejati Bro Ifran buat isteri kan? Congrates..dengar khabar dah nak menimabng anak yg ke3..dah lahir nti upload ya!

    p/s-impian saya utk bekerja di rumah dan membesarkan anak2 dengan asuhan sendiri..
    beri perhatian dan layanan terbaik buat suami dan anak..tapi masih belum tercapai..masih lagi makan gaji 8-5pm.Just tumpang hepi tengok family bro Irfan..May Allah bless u & family always.Ameen

  4. Biarpun terlewat ucapkan selamat hari lahir buat si adik manis semanis namanya Cinta dan terima kasih juga buat pemilik ruangan ini yg tersohor nama dibibir para IM. Semoga kehidupan saudara Irfan sekeluarga sihat sentiasa dan dimurahkan rezeki dan bermurah hati memberi bimbingan para perserta dan bakal2 IM. Selamat brpuasa,terima kasih dan jumpa lagi.

  5. Happy behday Cinta…

    Same year of muhammad Nafiis. My older son. 24/7/08…

    selisih bulan jer jauh.. Date cantek for cinta birthdate.. .. ๐Ÿ˜€

  6. Pertama kali jumpa Cinta masa usianya 3 bulan. Skg dah 2 tahun, comelnyer & cepatnya masa berlalu. Happy Birthday Cinta. Moga sihat2 dan ceria bersama keluarga SELAMANYA.. ๐Ÿ™‚

  7. zamri > kalau ada rezeki ๐Ÿ˜‰

    ekin > cinta dah anak ke empat dah tu, bukan ke dua… ni mesti terbaca artikel2 saya yang lama ni…

    thanks all for the wish!

  8. hepi birthday cinta moga allah merahmati dan melindungi dari perkara yang tidak baik…moga jadi anak yang baik beriman dan menjadi contoh tauladan seperti ayahnya…from auntie dg tim

  9. Happy Birthday Cinta!

    Anak uncle, Syauqi 210508 pandai menyanyi lagu Ultraman! Pengaruh abang2 dia!

    IK, you are right…memang seronok tengok anak2 membesar!

  10. Assalamualaikum..saudara Irfan dan keluarga.Semoga kita semua diberkati oleh Allah sempena bulan penuh kerahmatan ini.Happy B.day buat cinta.

  11. “allah selamatkn kamu, Allah selamatkan kamu, Allah selamatkn Cinta Strawberry Abadi, Allah selamatkan kamu”..amiiinn..hehe

    Hepi Besday Cinta. semoga memebesar sebagai anak solehah.

    hepi ramadhan to bro Irfan n family.

  12. Comelnya… Happy b’day Cinta. satu nama yang unik lain dari yg lain dan tarikh lahir yg unik juga. untie rasa Cinta akan jadi usahawan yg berjaya suatu hari nanti mcm daddy cinta. Anyway you are so cute.

  13. Salamm…Selamat ulang tahun kelahiran yg ke 2 …comeeyy sungguhh~!..hehehhee…ermm..cuma saya nak tahu dari IK..kenapa dinamakan CINTASTRAWBERY ABADI yerr??? ada kisah disebalik nama ke??? if u dun mind can share with us??

  14. Salam

    Happy B’Day Cinta….
    cutenye cinta.semoga panjang umur dan
    murah rezeki jadilah seorang anak yang
    baik dan solehah…

  15. Assalamualaikum wbk..

    Selamat Hari Lahir.. May ALLAH bless you Cinta…

    AlhamdulilLah..

    Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak buat IK sekeluarga.. Tak lupa pada si kecik Cinta..

    Dan pada muslimin & muslimat.. AlhamdulilLah..

  16. Salam,
    Selamat berpuase. Dah lama saya mengikuti laman web saudara IK.Cuma kurang mengambil bahagian untuk memberi komen.This is the first time.Takut kalau tak dibaca…

  17. Happy B’day Cinta Strawberry from Auntie Ida. Bulan 12 nnt 2nd B’day my daughter plak. Nnt bolehlah kwn dgn Cinta kan.

  18. inilah yg dinamakan nikmatnya bekerja dari rumah..terima kasih irfan khairi..post anda telah banyak membnatu saya untuk berniaga dari rumah..sekarang ni saya jual biskut raya secara online..banyak belajar dari tuan

  19. Happy Birthday Cinta. Semoga besar nanti boleh berbakti kpd masyarakat, macam Ayahnya.Seronok dpt tengok anak2 membesar dan berjaya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.