Menjadi pemborong online

Sering bila fikirkan menjadi usahawan Internet, kita fikirkan untuk menjadi penjual kepada pengguna.

Satu model perniagaan yang kita terlupa adalah menjadi pemborong- iaitu jual kepada usahawan Internet!

Menjadi pemborong Internet memerlukan modal- terutama membeli stok secara pukal daripada pengeluar (biasanya pengilang). Namun, oleh kerana masih lagi merupakan perniagaan Internet, maka, kos dapat dikurangkan seperti kos premis, pekerja, dan overhead.

*Contoh, beli cover handphone (yang kain bergambar-gambar tu- saya tak pasti panggil apa :)) secara pukal dari pengeluar, kemudian, sediakan satu laman web menual cover handphone tersebut secara pukal- mungkin satu bundle mengandungi 30 cover untuk usahawan Internet memulakan perniagaan.

Perlu ingat, lokasi Malaysia adalah amat strategik dan dekat dengan negara China, yang merupakan negara yang banyak menghasilkan produk-produk untuk dijual semula- ini akan mengurangkan kos penghantaran produk untuk dijual semula ke Malaysia.

Menjadi pemborong online- dapat mengsasarkan pengguna Internet seluruh dunia dan bukan Malaysia sahaja! Juga, oleh kerana ramai yang tidak nampak peluang ini, maka, persaingan adalah rendah!

Cuba janakan idea perniagaan bermodel sebegini. Apa yang anda boleh jual sebagai pemborong kepada usahawan-usahawan Internet sedunia? Siapa boleh memberi idea yang bernas akan dapat hadiah 🙂

Hadiah saja… tu la, saya nak anda banyak berfikir untuk kebaikan anda sendiri, sanggup beri hadiah lagi! 🙂 Contoh perniagaan jual handphone cover, tak aci, sebab idea saya 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

1,371 thoughts on “Menjadi pemborong online

  1. As salam , saya mencri pembekal utk kain kain chiffon dari vietnam. sila hubungi sy melalui email hdarlz@gmail.com

    saya juga mencri pembekal jarum peniti vintage khas utk shawl . terima kasih

  2. Assalamualaikum semua :

    Saya nak minta tolong kepada sesapa yang ada contact number @ email supplier kain langsir dari beijing China tlg emailkan kepada saya kerana ibu&abah saya akan melancong ke sana pada 11/11/11 nanti.saya igt nak order ckit kain langsir dr sana kebetulan dh fmly saya pergi sana.tolong yek sapa2 yang tahu.

  3. Assalamualaikum semua :

    Saya nak minta tolong kepada sesapa yang ada contact number @ email supplier kain langsir dari beijing China tlg emailkan kepada saya kerana ibu&abah saya akan melancong ke sana pada 11/11/11 nanti.saya igt nak order ckit kain langsir dr sana kebetulan dh fmly saya pergi sana.tolong yek sapa2 yang tahu.

    email saya : nurulfaris8585@yahoo.com

  4. Salam Sejahtera Warga Pengunjung,

    Saya di sini salah seorang peniaga online. Banyak cara yang saya telah cuba.

    Alhamdulillah akhirnya ada kemajuan sejak saya guna Store E-Dagang berkonsep Kompleks Membeli-belah PERTAMA di Malaysia.

    Sekarang saya mampu menarik trafik pelawat sehingga 30000 sebulan secara global.

    Oleh kerana itu saya juga mempelawa siapa yang serius berniaga, boleh daftar dan langgan store yang dilengkapi dengan sistem pembayaran lengkap serta kemudahan pemasaran yang lain.

    Anda boleh hubungi saya di http://chaozcraze.my1stop.my dan daftar di sini.

    Bagi pelanggan awal, saya menawarkan harga diskaun.

    Sila hubungi saya, juga boleh menerusi 0176083983 untuk keterangan lanjut.

    Jemput yer.

  5. salam..sy rasa terpanggil utk kongsi satu produk kecantikan yg begitu berkesan dan selamat utk digunakan. Produk yg luar biasa ni dinamakan D’QISTEE yg begitu laris dipasaran mcm goreng pisang panas..dan sering diiklan di radio thr pantai timur..pengasasnye berasal dr kelantan..sesiapa yg berminat blh hubungi sy 0139225599 atau jengokla shop sy kat fb ZIYAH D’QISTEE..dialu2kan kpd yg ingin menjadi pengedar@ org tengah..

  6. Hi,
    saya berminat untuk membuat perniagaan cenderahati perkahwinan,barang-barang perkahwinan. sesiapa yg menjual barang secara borong atau dapat memberikan info mengenai barangan dari china or di mana2 tempat, sila berkongsi dengan saya dan emailkan kepada saya bbainie@hotmail.com

  7. saya boleh supplier barangan aksesori handphone,,seperti charger,batery,handfree,porch bag…belian pukal…boleh contact saya,,bobayie2002@yahoo.com

  8. saya siti saya ada menjual seluar palaza,aladin,alibaba.. sesiapa berminat nak beli boleh hubungi saya..
    saya juga nak cari pemborong untuk kasut budak ngan baby..harap ada yang dapat. tq
    ni no saya 0179918508

  9. sesiapa ingin sewa apartment 5 star di Berjaya Times Square service apartment jln imbi, jln bukit bintang dengan kadar sewa RM250 semalam hrp hubungi saya -azmi 0129156765.

  10. saya mencari supplier utk kain pasang dari kilang…ingin memulakan bisnes jual kain pasang…pls ada sapa2 ya tahu blh kongsi dgn saye?thanks..

  11. SAYA FIZA..SEDIA MENGAMBIL TEMPAHAN MENJAHIT MANIK SECARA BORONG MAHUPUN INDIVIDU. TELAH BEROPERASI SELAMA 3 TAHUN.
    HARGA TERBAIK DIPASARAN .
    MENITIK BERATKAN KUALITI
    BOLEH HUBUNGI SAYA 012-3770601

  12. SAYA INGIN MENCARI BARANG MAINAN UNTUK KANAK KANAK YG BERUMUR 7 TAHUN KE ATAS SEPERTI PATUNG MAINAN UPIN DAN IPIN , THE SMURF N ANGRY BIRD DI KUALA TERENGGANU… SILA EMAILKAN KEPADA SAYA DI IMANANIS@YAHOO.COM -ASAP- SEBELUM 27/12/11

  13. hai..sya ingin mencari baju pengantin..untuk memulakan perniagaan sya..ssesiapa yg ada sila hubungi saya..0195857521..

  14. saya mencari PEMBORONG/PENGILANG tudung bawal dan accessories tudung seperti cekak yg da flower oo butterfly 2.. if ada pm sya di 017-4488372 or emeil di man_fai1437@yahoo.com kami sdh pasti tidak akan mengecewakan anda!!!

  15. Sesiapa yang berminat untuk membeli secara borong kain pasang sarawak,kain sarong sarawak,Kain Batik Sarawak,Kain batik 3 serangkai dan kerongsang bolehlah hubungi saya di talian 014-2435530 atau email saya di lailagerik@yahoo.com.my.

  16. KAMI MEMBEKALKAN PRODUK DARI THAILAND SEPERTI SABUN SUSU BERAS WANGI,SABUN SLIMMING,SABUN BREAST FIRMING,SABUN MADU EMAS 24K,KRIM SUSU BERAS AAA,KRIM SUSU BERAS,KRIM WHITENING PEARL WITH SNOW LOTUS & LAIN-LAIN LAGI PADA HARGA BORONG TERENDAH DIPASARAN.KAMI MERUPAKAN PEMBORONG UTAMA PRODUK KECANTIKAN DARI THAILAND.DIJAMIN HARGA YANG TERENDAH DI PASARAN.KAMI JUGA MENJEMPUT PARA PENIAGA UNTUK MENDAFTAR SEBAGAI PENGEDAR DAN AHLI DROPSHIPPING MOHAYA BEAUTY SHOP.MATLUMAT LANJUT EMAIL mohayabeauty@gmail.com @ sms saya pn aya di 0179187696

  17. salam sejahtera semua

    saya akan membuka kedai dalam masa terdekat ini. so saya memerlukan pengedar-pengedar pakaian seperti kain pasang,ela, baju kurung, sutera, kain batik kain pelekat , t shirt lelaki wanita, blouse . saya berminat untuk membeli cara borng. pada sesiapa yang mengeluarkan or mengedar pada harga yang murah …plis email saya ummmulhanaghani@yahoo.com..or sms saya 019 5726088

  18. salam..

    saya mengambil upah jahit baju wanita di rumah…so far Alhamdulillah menggalakkan.
    Saya ingin mencuba pula menjadi pembekal baju kurung ready made, so ada x pengedar mcm butik ke nak cuba ambil saya sebagai pembekal? harga tu boleh di runding..kualiti jahitan sy insyaAllah ok & kalau x berpuas hati,sy sedia memperbaikinya dgn rs berbesar hati..=)

    kalau ada sesiapa yang berminat, boleh email saya intaniszcinta@yahoo.com @ sms 014 7762585 Lokasi sy: Muadzam Shah Pahang,
    Muar johor pon boleh, Segamat Johor pon boleh..ngeee…

    *atau ada sesape yg sudi ajar sy mcmmn nak mulakan bisnes sbg pembekal baju ready made @ bisnes online boleh contact sy k..

    thanks to all..

  19. assalamualaikum…

    saya mariam dr kelantan membekalkan produk makanan ringan seperti maruku.ribbon flakes,rempeyek mini,kerepek pisang dan byk lg…jualan scr borong dan runcit harga boleh di runding.sy amat memerlukan pemborong sekitar kelantan….

    sila huungi:019-2913176
    email:ilham.alfalah@gmailcom

  20. sesiapa yg memerlukan perkhidmatan sewa lori penghantaran boleh hubungi saya 0193182078 harga caj boleh dirunding lori 3ton

  21. Salam,

    Jualan Borong/Runcit.
    Cadar Classic Home Decor & Patch Quilt (100% cotton). Cadar berkualiti, kepuasan terjamin. Berminat nak join biz cadar yg high quality, hubungi sy :

    Hp:012-4850538
    Emel: prismakreatif@yahoo.com
    Facebook : search “prisma galeri”

  22. Saya ingin menjual t-shirt online secara tempahan.Tapi pening kepala nak set minisite die.perlu ke nk wat borang tempahan?atau nak wat ministe biasa je ke..ada sapa bleh tolong tak?hehe…

  23. 22 FEB 2012
    RUHI IBTISAM TRADING & SERVICES
    Kepada;
    SESIAPA BERKENAAN
    Assalamualaikum w.b.t./ salam sejahtera,
    Tuan/ Puan
    SURAT MINAT MEMBELI T SHIRT SEKOLAH KANAK-KANAK
    Perkara di atas adalah dirujuk.
    Kami mencari T shirt untuk kanak-kanak sekolah rendah agama seperti di bawah:
    1) T shirt plain ;
    2) Lengan panjang bercekak hitam;
    3) Berkolar hitam;
    4) Pelbagai saiz ;
    5) Warna light purple ;
    6) Boleh di cop logo sekolah (1 warna) pada bahagian depan;
    7) Boleh di cop nama sekolah (1 warna) pada bahagian belakang;
    8) Kualiti kain medium range cotton;
    9) Jumlah kuantiti 50 helai (sebagai permulaan); dan
    10) Range harga di bawah RM 7/ sehelai (termasuk cop).
    11) Supply area Seremban.
    Justeru kerjasama daripada tuan/ puan amat dihargai sekiranya dapat membekal kepada kami mengikut spec sdi atas.
    Sila reply di rits_smilesoy@yahoo.com beserta contoh-contoh gambar dan sebut harga tuan.
    Sekian, tk.
    PENGARAH URUSAN

  24. kini sya ingin membuat iklan PERFUME BERJENAMA…GRADE no 2 LPAS YG ORI…BAU TAHAN LAME BERGNTUNG PD CARA PEMAKAIAN INDIVIDU…Boleh join group FB…
    ( Naim Manaf PERFUME)….

  25. Salam semua..
    Mcmana nak masuk pasaran Brunei untuk jualan produk kita? Saya sedang cuba buat survey & marketing…

    Untuk website..mcmana nak buat marketing.
    Saya dlm proses buat website sendiri..

  26. Salam…Saya ade menjual kelambu moden dgn harga murah
    Ciri2:
    -Tahan lasak, mudah dibawa kemana2 cthnya
    balik kg.
    -Senang disimpan, boleh lipat & simpan dlm
    beg.
    – boleh dipasang di ruang tamu, bilik, atas katil
    – saiz Queen, 180 x 200
    – Jual murah saja hanya RM40

    Sesiapa berminat blh hubungi saya 012-2285604 area KL & N.Sembilan

  27. salam..
    memang menjadi pemborong membesarkan lagi skop perniagaan kita.saya rasa perniagaan borong barangan jahitan ada prospect di Malaysia ni. tengok banyak tukang jahit yang memerlukan barangan jahitan dibawah market price. kalau pemborong boleh supply untuk diornag ni memang cun le.. by the way saya ada menjual barangan jahitan secara runcit offline n online. lwat facebook saya di http://www.facebook.com/deenorh

Leave a Reply

Your email address will not be published.