Tycoon pengiklanan & penjenamaan: Spencer Wing

Hari ini di “JUTAWAN! bersama Irfan Khairi” saya akan menemubual seorang tycoon pengiklanan & penjenamaan, jutawan jenama, Spencer Wing. Bagi anda yang tidak mengenalinya, inilah orangnya yang dibayar BERJUTA RINGGIT oleh Petronas, Tourism Malaysia, Tenaga Nasional, Multimedia Development Corp (MDC) tujuan membina jenama yang hebat!

Topik hari ini yang akan dibincangkan adalah topik yang AMAT penting dalam perniagaan- tidak kira untuk perniagaan besar ataupun perniagaan kecil! Buktinya, sebut sahaja NAMA mana-mana jutawan, sudah pasti anda akan dapat mengingati JENAMA jutawan tersebut- betul kan?

Anda patut harapkan, pesaing-pesaing anda TIDAK mendengar program hari ini oleh kerana program hari ini akan dapat melonjakkan jenama perniagaan anda ke aras yang baru! 

Jadi jangan lupa, hari ini pukul 3.00pm – 5.00pm bersama saya di Radio24 93.9FM atau secara streaming di www.radio24.com.my “JUTAWAN! bersama Irfan Khairi”! Cayalah!

Jangan lupa juga, nanti ketika “Jutawan”, anda boleh call-in dan bertanyakan apa sahaja soalan berkenaan membina jenama yang hebat! Kali ini saya sendiri & Spencer Wing akan menjawabnya! So, bagi yang belum savekan nombor keramat ni, lakukan sekarang: 03-26927939

ps: Bagi yang masih ingat, tahun lepas saya ada membuat dokumentari di UK & France bertajuk “Strategy X”… ingat tak? Khas untuk anda hari ini, “Strategy X” sebenarnya adalah Strategy MEMBINA JENAMA YANG HEBAT! dan itulah yang saya akan cungkilkan dari Jutawan jenama, Spencer Wing!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

24 thoughts on “Tycoon pengiklanan & penjenamaan: Spencer Wing

  1. Benar!

    Jika kita berjaya membina Jenama yang berkesan,pasti memberikan pulangan yang menguntungkan kepada kita.

    Lihatlah macam Irfan sendiri, mencipta branding sebagai JUTAWAN INTERNET Malaysia..

    Sebut sahaja Irfan Khairi…maka kita akan fikirkan Jutawan Internet,

    Sebut sahaja Jutawan Internet di Malaysia maka kita akan terfikirkan Irfan Khairi,,,;)

    -Thinkerich

    P/S: “Fikirkan Kekayaan,Fikirkan THINKERICH”

  2. ok .sy tengah ready nak dengar ni..sy dari advertising agency jugak..from saatchi n saatchi..sy teruja nak dengar ilmu dari spencer..sy gunakan earphone di depan cmputer skrg..but skrang dah 3.20 pun berita lum habis2 lg… 🙂

  3. hmm.. saya tak pernah nak adpat ikut siran nie secara live. Kat opis nie nak bukak pakai IE ke firefox ke semua tak boleh.. hmm.. bila yer agak2 rakaman tu nak dimasukkan kat dalam web jejakjutawan tu.. tak sabar2 nie nak dengar.

  4. Great Q’s Abg Irwan! i jot down spencer’s point :).

    Thanks doc, bring spencer’s at jejak jutawan.

    -zaizen

  5. Hi Irfan & everybody. Great staff about rebranding, heard this word before but the information given by Irfan & Mr Spencer Wing in the programme is very valuable. Thamk you to both of you.

    I have been following the ‘Jutawan with Irfan Khairi’. I feel the real time you are allocated on air is not even one hour. I wish the radio gives you more time next time. Anyway, great programme Irfan & Radio24!

  6. interview dengan spencer memang best!

    actually, slot “Jutawan” dari 3.00-5.00, tapi sekiranya tolak waktu berita, kami ada 1jam 20 minit on air.

    Radio24 sebenarnya beri pilihan untuk saya mengendalikan program 3 jam 2pm-5pm, tetapi, saya mempunyai maslaah sikit sebab tak cukup masa… tambahan, ikon jutawan jemputan juga takkan nak minta duduk dalam studio selama 3 jam! 😉

    nanti we’ll see what we can do untuk sampaikan lebih banyak info menarik!

  7. Letih juga nak call in sebab terlalu banyak break for news. Kene hold on line for quite sometime.

    Kalau nak call in, memang kene pilih masa yg betul. Jangan call time berita, alamatnya on hold 🙂

  8. aha… irwan, thanks for callig- good question semalam.

    1: kalau nak call, better tunggu bukan ketika berita!

    2: nak lagi mudah, apabila producer jawab your call, mintak dia call balik your number bila time sesuai (kadang kala producer akan beri option ini bila jawab your call). this way, tak perlu hold. bila slot untuk memanggil, we will call u. 🙂

    anyway, dapat juga promote your URL on air!

  9. Saya tercari cari dimana saya pernah terlihat wajah Spencer Wing dan baru saya teringat ketika saya meyertai MLM Rafa Green saya pernah ternampak muka beliau. Jika dia yang maksudkan maka ho ho bagus juga boleh saya tahu lebih lanjut.

  10. Kat sinilah perlunya SMS. Callers boleh hantar soalan tanpa perlu menunggu timing. Anytime boleh anta SMS, even before the show start.

    Pesanan ringkas oleh akademisms.com 🙂

  11. Hi, it is me again. Just wondering bila agaknya Irfan would like to tell us more in details about his “Strategy X”

  12. slmt ptg ,
    kelmarin saya tak terlepas lagi radio24 tu…
    saya ada juga dengar panggilan dariirwan tu…
    saya setuju dengan pertanyaan irwan tu…
    minggu depan kena dengar lagi ni…
    memang banyak tips yang boleh dapat…

    han

  13. Assalamualaikum,

    Saya ada kedai dimaysna kami supply uniform, emboidery, tailoring dan apa saja yang berkaitan dengan kain. Tapi bagaimana untuk saya memperluaskan lagi perniagaan saya? Any idea ? Harap dapat membantu saya.

    Wassalam

  14. Assalamualaikum,

    Saya ada kedai dimana kami supply uniform, emboidery, tailoring dan apa saja yang berkaitan dengan kain. Tapi bagaimana untuk saya memperluaskan lagi perniagaan saya? Any idea ? Harap dapat membantu saya.

    Wassalam

  15. Penjenamaan memang suatu topik yang patut dibicangkan. Tidak ramai usahawan hari cuba melakukan penjenamaan.

    Rata-rata mereka lebih tertumpu kepada penjualan produk dan mendapatkan keuntungan. Kena buat sesuatu ni… emm..

    p/s : Walaupun telah ramai usahawan internet yang lahir dan terkenal, tapi setiap kali saya ingat perniagaan internet, Irfan lah yang saya ingat.. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.