rezeki tidak berkat

AWAS: 3 perkara bila REZEKI TIDAK BERKAT

Rezeki ada yang berkat. Ada juga yang tak berkat. Kita kerja dari pagi ke malam setiap hari pastinya ingin mencari rezeki yang berkat. Kita berusaha sentiasa untuk diri dan keluarga untuk memberi keselesaan kepada mereka. Siang malam pagi petang, itu yang kita carikan- rezeki yang berkat.

Namun dilihat keliling ada juga mereka yang mendapat rezeki secara tidak berkat. Mencuri, menipu, menganiaya, rasuah- memberi dan menerima, riba, dan sebagainya. Nauzubillah min zalik. Semoga kita dijauhkan.

takberkat

Rezeki yang tidak berkat…

Mendapat sedikit pun akan rasa tidak cukup. Kita terperangkap dalam mengejar dunia kita sendiri. Mengejar dunia tidak akan tercapai kerana apabila capai kereta Mercedes, kita lihat orang kaya lain pakai kereta Bentley. Kita pun kejar lagi dengan cara tidak berkat. Apabila sudah ada Bentley, kita tengok orang kaya lain ada Rolls Royce. Kita kejar lagi dengan rezeki tidak berkat. Apabila ada Rolls Royce, kita lihat orang kaya lain ada Ferrari. Dan terus kita mengejar dan mengejar.

Bila akan berakhir? Mengejar dunia tidak ada akhirnya.

Rezeki yang tidak berkat…

Bila dapat banyak mana pun rezeki tidak berkat, kita tidak akan berasa puas. Dah banyak pun tak puas? Hati sentiasa ingin lebih banyak lagi dan lagi. Apa yang ada terasa tak cukup. Sifat tamak haloba mula menghantui diri. Ingin mempunyai lebih dari semua orang dan cara yang boleh mencapainya dengan mudah adalah mencuri, menipu, menganiaya, rasuah, riba dan sebagainya!

Hati tidak akan senang jiwa tidak akan tenteram kerana hati dan jiwa tidak dapat dipuaskan dengan rezeki tidak berkat.

Rezeki yang tidak berkat…

Adalah istidraj. Istidraj bermaksud kekayaan dan kesenangan yang dapat melalui rezeki yang tidak berkat adalah pemberian yang tidak diredhai. Ujian yang diberikan mungkin nampak seperti nikmat duniawi, harta benda, wang ringgit, pangkat dan darjat tetapi, kesemuanya adalah tidak berkat.

Kesilapan yang dilakukan apabila diuji istidraj adalah, mereka akan lebih jauh dari Allah swt dan melakukan kemungkaran. Ujian yang diterima memusnahkan lagi mereka. Jauh dan jauh.

Jangan fikirkan segala kenikmatan adalah diredhai. Rezeki yang tidak berkat hanya akan memusnahkan diri kita sendiri dari usaha yang tidak akan cukup, hati yang tidak akan puas dan keimanan yang semakin jauh.

*Pengambilan baru Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama saya akan bermula. Sekiranya anda ingin mencari rezeki dengan memulakan perniagaan Internet dari rumah, klik di sini untuk maklumat lanjut.

Alhamdulillah, ramai yang telah berjaya memulakan dan mengembangkan perniagaan Internet mereka melalui program separuh masa 6 bulan ini. Klik di sini atau hubungi Cik Jay di 03 77292277 untuk maklumat lanjut.

girls

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu insan menjalankan hidup yang lebih bahagia dan kaya melalui perniagaan. Untuk mendapatkan Irfan Khairi sebagai speaker atau ketahui program-program yang dikendalikan, hubungi 03-77292277 (save kan nombor ini) 😉

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu insan menjalankan hidup yang lebih bahagia dan kaya melalui perniagaan. Untuk mendapatkan Irfan Khairi sebagai speaker atau ketahui program-program yang dikendalikan, hubungi 03-77292277 (save kan nombor ini) ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published.