mindset berjaya

3 cara pemikiran dan mindset orang yang berjaya seperti anda!

Ada orang yang berjaya. Ada juga yang gagal. Ada juga orang yang berjaya pun tidak, dan gagal pun tidak. Tidak kiralah dimana pun kita, sebaiknya kita perlu mempunyai mindset seorang yang berjaya. Mindset ini akan membantu kita dalam mencapai matlamat yang kita inginkan.

3mindset

Berikut adalah 3 mindset orang berjaya yang kita semua boleh amalkan.

Orang berjaya suka melihat kejayaan orang lain, dan bukan iri hati

Orang yang mempunyai minda berjaya akan suka melihat dan membaca mengenai kejayaan orang lain. Sering kali kisah-kisah kejayaan akan dikongsikan di Internet, dan media tentang kejayaan orang-orang yang biasa dan melalui usaha yang baik dan cara yang baik, berjaya mencapai hidup yang luar biasa.

Kisah-kisah positif sebegini dapat menjadikan inspirasi dan contoh untuk diikuti dan membakarkan semangat kita bahawa kalau orang lain boleh lakukan, mengapa tidak kita juga?

Mencapai kejayaan bukanlah perkara yang baru. Lihat kejayaan orang lain dan gunakan langkah-langkah, teknik dan strategi positif yang dilakukan bagaimana anda juga boleh berjaya. Pastinya ambil yang positif sahaja dan bukan negatif kerana ada juga yang kaya tetapi terlibat dalam aktiviti yang kurang sihat- ini bukan istilah sebenar kejayaan.

Orang berjaya suka membantu orang lain turut berjaya, bukan ingin menjatuhkan

Mindset berjaya adalah mereka yang ingin melihat orang lain juga turut berjaya sama-sama. Sekiranya melihat orang lain yang gagal atau dalam kesedihan, merekalah yang akan pergi dan memberi kata-kata semangat.

Orang berjaya tahu bahawa lebih ramai yang mereka bantu, satu hari nanti ramai juga akan datang membantu mereka sekiranya memerlukan. Membantu juga perlu dengan perasaan ikhlas tanpa mengharapkan balasan, oleh kerana kita akan rasa bahawa rezeki kejayaan sebenarnya adalah milik semua orang dan bukan tersimpan untuk kita sahaja.

Perasaan ini akan membuatkan kita lebih bersyukur pada pemberian rezeki dan melihat bahawa rezeki itu banyak di luar sana untuk mereka yang berusaha secara istiqamah.

Orang berjaya terima kegagalan dan tidak menyalahkan orang lain

Orang mindset berjaya sering menetapkan matlamat. Sama ada matlamat jangka pendek serta jangka panjang. Dan dalam menetapkan matlamat, pastinya juga tahu rintangan dan kesukaran yang perlu dilalui.

Rintangan dan kesukaran perlu ditempuhi dnegan tabah dan rasa penuh bertanggungjawab oleh kerana adakalanya kegagalan yang akan terjumpa. Dan ketika inilah mindset kejayaan untuk muhasabah diri dan melihat kekurangan dan kesilapan diri.

Mindset orang yang berjaya tidak akan menyalahi pihak lain atau orang lain dan menerima tanggungjawab kejayaan diri sendiri. Mereka yang sering menyalahkan orang lain dan pihak lain, akan sentiasa tidak dapat memperbaiki diri oleh kerana tidak melihat kesilapan diri sendiri.

Adakalanya memang orang lain dan pihak lain yang mengakibatkan kegagalan dan kesukaran kita, namun, tetap tanggungjawab kita untuk berubah juga supaya tercapai juga kejayaan dan jangan dijadikannya alasan.

*Ingin berjaya dalam bidang perniagaan? Sertai Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial dalam memulakan dan mengembangkan perniagaan Internet anda. Ramai peserta kami telah berjaya dalam bidang perniagaan Internet dan telah dipaparkan kejayaan mereka di media akhbar, TV, dan majalah di Malaysia. 

Program-program Irfan Khairi, pakar perniagaan Internet #1 Malaysia, telah melahirkan paling ramai usahawan Internet di Malaysia sejak 2005 lagi. Klik di sini untuk melihat bagaimana kami dapat membantu anda atau hubungi Cik Jay di 03-77292277 untuk keterangan lanjut.

3batchMereka yang menyertai semua mempunyai mindset orang yang berjaya! Anda bukan sahaja mendapat ilmu dan bantuan dari kami, tetapi juga mendapat kenalan-kenalan baru!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

One thought on “3 cara pemikiran dan mindset orang yang berjaya seperti anda!

Leave a Reply

Your email address will not be published.