Motivasi Moringa #1: Kenapa Kita Tak Bermotivasi?

Ramai yang berfikir kurangnya motivasi dari minda yang lemah. Assalamualaikum saya Irfan Khairi. Selamat datang ke Motivasi Moringa.

Sebenarnya kurangnya motivasi tidak semestinya oleh kerana minda kita lemah. Seringkali juga kurang motivasi datang dari badan yang lemah. Oleh itu apa yang kita perlu lakukan adalah, kita kena jaga pemakanan kita, jaga minuman kita dan juga jaga senaman kita.

Apabila badan kita sihat, tubuh kita sihat, di situlah sebenarnya akan datang motivasi yang lebih sihat lagi. Kalau seringkali kita rasa lemah sahaja badan, kita rasa malas, bukan maksudnya kita tidak bermotivasi, tetapi sering kali disebabkan badan kita yang lemah.

Jadi bila kita kuatkan lagi badan kita, dengan menjaga pemakanan, minuman dan juga senaman, itulah minda kita akan menjadi lebih cergas, diri kita akan lebih bermotivasi dan akan memberi momentum kepada kita untuk mencapai apa sahaja cita-cita yang kita impikan.

Siri ini ditaja oleh Inspire Cafe, pengeluar produk minuman Green Tea Moringa.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu insan menjalankan hidup yang lebih bahagia dan kaya melalui perniagaan. Untuk mendapatkan Irfan Khairi sebagai speaker atau ketahui program-program yang dikendalikan, hubungi 03-77292277 (save kan nombor ini) 😉

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu insan menjalankan hidup yang lebih bahagia dan kaya melalui perniagaan. Untuk mendapatkan Irfan Khairi sebagai speaker atau ketahui program-program yang dikendalikan, hubungi 03-77292277 (save kan nombor ini) ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published.