Buku ditulis dalam masa 7 HARI… dan ianya PERCUMA untuk ANDA!

Salam Jumaat!

Alhamdulillah, jika di Malaysia abang-abang dah menunaikan solat Jumaat. Saya di Dubai, satu jam lebih lagi baru masuk waktu solat Jumaat.

Hari ini, suka saya nak kongsikan jawapan kepada salah satu soalan yang sering saya terima minggu ini. Iaitu…

IK, macam mana IK siapkan buku “8 Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf” dalam masa 7 hari sahaja!?

*Nota, bagi anda yang belum download buku saya terbaru ini secara percuma, pastikan download segera ya. Buku saya terbaru ini free if charge sahaja di www.AbdulRahmanAuf.com!

Ok, untuk menjawab soalan ini, ada sedikit pengajarannya juga yang saya ingin kongsikan. Buku mengenai 8 Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf (150) muka surat, saya ambil masa 7 hari. Manakala buku “9/10: dari SOLOpreneur ke ENTREpreneur menjadi GLOBALpreneur” (250) muka surat saya ambil masa 14 hari.

Bagaimana saya lakukan?

Sepertimana yang anda tahu, idea buku Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf, saya dapat ketika di tanah suci Mekah. Apabila berdoa meminta Allah SWT petunjuk apakah cara terbaik untuk saya kongsikan ilmu perniagaan kepada lebih ramai lagi usahawan di Malaysia.

Dan antara jawapan yang saya dapat adalah, idea menulis buku “8 Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf: Usahawan Muslim Terhebat”.

Apabila mendapat idea itu, terus malam itu saya terus berusaha dan mula menulis sampai tidur pun 2-3 jam sahaja!

LESSON #1:

Bila dapat idea, cepat-cepat mula lakukan. Idea datangnya dari Allah SWT. Bagi saya, kalau Allah SWT beri kita idea, ianya adalah satu pemberian yang sangat-sangat hebat. Bila diberi, tak baik lah kita menunda-nundakan waktu.

So, bila dapat idea buku itu, terus saya mula menulis dan terus menulis. Apabila melakukan dengan pantas, ia akan memberi momentum kepada kita. Pastinya Allah membantu apabila kita menghargai idea yang diberikan-Nya betul tak.

Jadi, saya syukur sangat-sangat kerana mendapat idea dan petunjuk, dan terus saya lakukan.

Kadang-kadang kita dapat idea, kita tunda-tunda. Umpama tak syukur pula dengan idea yang diberikan. Saya pun adakalanya begitu juga… Wallahualam.

Seterusnya…

Apabila mendapat momentum (sebab tidak menunda waktu), saya gunakan sebaik mungkin. Ada waktu terluang sahaja, saya akan terus tulis. Bukan hanya di hadapan laptop! Ketika dalam kereta pun saya akan gunakan handphone saya untuk menulis dan tulis (menaip lah kot kan?) 

Lihat gambar yang saya sertakan ni… ni gambar diambil oleh anak saya minggu lepas ketika saya masih menulis buku “8 Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf”!

LESSON #2:

Jangan jadi alasan tunggu waktu yang sempurna untuk lakukan sesuatu kerja. Dengan apa yang kita ada pun, tak kira dimana pun, mungkin ada cara dan jalan untuk kita lakukan juga.

Walaupun dalam kereta, saya ada smartphone. Dengan smartphone, saya boleh sambung menulis buku saya. Kalau dalam kereta 30 minit untuk sampai ke sesuatu destinasi, tu dah 3-4 muka surat dah saya boleh siapkan. Dari tak buat apa-apa, ertiya ZERO muka surat.

Zaman ini, handphone anda yang anda gunakan tu adalah sangat2 powerful. Bukan setakat untk call, Whatsapp, SMS, YouTube, Facebook, Instagram, dan main Candy Crush sahaja. Ianya boleh menjana anda pendapatan jika anda mahu dan lihat peluang2 yang ada.

dan yang terakhir, mungkin yang paling penting…

LESSON #3:

Buat apa yang anda minat, suka, excited, gembira! Ia akan menjadikan kerja sangat-sangat mudah dan sangat-sangat pantas!

Apabila saya mendapat idea menulis buku “8 Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf”, saya sangat2 bersyukur dan excited untuk sampaikan ilmu ini kepada anda! Tambahan, beri buku ini 100% percuma pula tu. Lagi lah saya excited dan suka!

Anda pun pastinya pernah tengok saya kendalikan sesi FB Live. Bila nak sampaikan ilmu, memang saya excited dan energetic. Kerana melakukan apa yang saya suka.

Jadi, kunci kejayaan, kunci menyiapkan sesuatu dengan pantas, kunci capai matlamat 2020 anda adalah….

LAKUKAN SESUATU YANG MENGGEMBIRAKAN ANDA!

Boleh camtu?

Dan saya lagi gembira kalau anda dah download buku saya terbaru secara 100% percuma dan baca dan amalkan ilmu 8 Strategi Perniagaan Abdul Rahman bin Auf: Usahawan Muslim Terhebat! di www.AbdulRahmanAuf.com

OK… saya perlu berhenti menulis sekarang oleh kerana nak siap2 untuk solat Jumaat!

Nampak tak… sebelum solat pun sempat menulis lagi. Itulah LESSON #2 tadi!

-IK
Dubai

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

Leave a Reply

Your email address will not be published.