MIBO dan J & C Pacific

Sebelum ceritakan mengenai bayaran lesen MIBO, perlu saya ceritakan sedikit mengenai MIBO dan syarikat yang mengendalikannya, iaitu J & C Pacific.

J & C Pacific adalah syarikat multi-million dan anak syarikat dibawah Green Packet Berhad. Green Packet adalah syarikat listed di papan utama Bursa Malaysia. Project keusahawanan MIBO juga mendapat sokongan Public Bank dari segi skim pembiayaan (esok lusa saya ceritakan)

J & C Pacific juga adalah syarikat yang dilesenkan oleh Kementerian Telekomunikasi dan Mutimedia (License No. ASP(C) 67/2007).

Kekuatan MIBO #4:

J & C Pacific juga akan memberi latihan/training dari segi jualan, leadership, pengurusan serta motivasi kepada pemegang lesen MIBO oleh kerana, konsep MIBO adalah, sekiranya pemegang lesen tidak berjaya, maka J & C Pacific pun tidak mendapat banyak keuntungan. Bukan setakat itu sahaja, J & C Pacific akan menyediakan infrastructure dari segi kesemua komisyen kepada pemegang reseller dari kesemua principal dapat dijejaki secara online.

*Ini juga menjawab soalan bahawa MIBO boleh dilakukan secara part-time oleh kerana segala tracking komisyen dilakukan online.

Satu perkara yang amat penting adalah, oleh kerana untuk memberi daya saingan kepada project dan konsep perniagaan MIBO ini, seperti yang anda ketahui dari videoclip temuramah saya di bernama, hanya 1,000 lesen MIBO sahaja di jual kepada individu. Kini, hanya 750 sahaja lesen yang tinggal!

Habis kesemua lesen ini, tiada lagi lesen akan di jual 🙂

*Sedikit pesanan peribadi saya, konsep MIBO mendapat kepercayaan dan endorsement oleh 2 individu yang anda kenali. Satu, saya lah… siapa lagi 🙂 seorang lagi adalah pakar motivasi & jutawan MLM Dato Dr Azman Chin. Kami bedua dapat melihat potensi keusahawanan MIBO ini, oleh sebab itu kami memberi sokongan sepenuhnya. Dato Azman Chin juga merupakan speaker & penasihat untuk project perniagaan MIBO. Jutawan Internet & Jutawan MLM nampak potensi MIBO… anda apa lagi 🙂 Memang peluang keemasan…

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

17 thoughts on “MIBO dan J & C Pacific

  1. Saya harap sistem pemasaran MIBO ini tidak mengaplikasikan sistem MLM.

    Tak sabar rasanya nak tahu bayaran lesen MIBO ni. 😉

  2. slmt ptg ,
    tinggal 750 lagi ke ?
    alah… knp sikit sgt yg dikuar kan?
    kalau mcm ni lah… memang tak sabar lagi nak tahu kos dia …

    han

  3. Semoga kita mendapat menafaat dari MIBO ni.Esok mesti akan keluarkan statment mengenai harga lesen.Harap harap saya tak pengsan esok dengar harga lesen tu.

  4. Tak sabar rasanya nak tahu harga lesen . Blh juga berjinak-jinak jadi usahawan sementara tunggu keputusan SPM ni….

  5. berapa harga, esok lusa saya akan ceritakan. buat masa ni, ramai yang mengatakan lesennya berpatutan. apa yang bestnya adalah, MOU bersama public bank membolehkan pemegang lesen membuat pinjaman tanpa risiko dengan mudah.

    anggap macam anda membeli lesen franchise… kan anda perlu keluarkan modal sedikit dan mengambil pinjaman bank juga… macam tu lah konsep mibo. cuma, kalau franchise, risiko tanggung sendiri- kalau tak dapat bayar, anda kena black listed (bankrupt!)

    kalau MIBO, anda tak akan kena black listed punya sebab J&C Pacific & Public Bank punya MOU adalah, tiada risiko untuk peminjam. First time di Malaysia pinjaman bank yang tidak mempunyai risiko 🙂

  6. actually saya interested dgn bussiness ICT ni but i don’t have any capital becase i’m student. so how can you help me to join this bussiness?

  7. Semalam Dh pergi presentation di Hilton KL Sentral…Sangat menarik..cuma x sempat tanya..Soalan saya :-

    1 ) Berapa harga lesen ( 500 + 2000 )?
    2 ) Berapa jumlah pinjaman yang diberi kepada ahli.
    3 ) Adakah setiap kursus yang dikehendaki hadir kena bayar?

    Rgds,

    Zelmi
    Mutiara Damansara

Leave a Reply

Your email address will not be published.