Buku… ebook… cd… dan kini ALBUM!

Ingin saya mengucapkan selamat menyambut Maal Hijrah 1430 dan juga Happy New Year 2009!

Hari ini, saya nak beri 3 tip sekali sebab lately ni kurang saya menulis di sini oleh kerana kes spamming yang terjadi pada saya (probably the bad thing yang terjadi la for 2008), however, other than that…

WOW, 2008 was a chelenging year for many of us dengan keadaan ekonomi yang kurang memuaskan πŸ™‚ There where ups and downs but we’ve made it right?

Setiap kali end of year, saya sedikit “nostalgik” sebab teringat penglibatan saya dalam industri ini sejak 2005 apabila buku pertama saya Rahsia Jutawan-Jutawan Internet keluar dipasaran. Dah nak masuk 4 tahun! Dari saya mula-mula saya yang amat pemalu dan tak reti nak berhadapan dengan camera TV, kepada personaliti TV. Daripada seorang yang tak dikenali, kini dikenali.

Anda dah tengok klip ini? http://www.youtube.com/watch?v=v3NXXpgLu5k

Setiap kali saya tengok klip ni, mesti tergelak punya… how fast time flies! kalau dari 2004-2008 saya boleh jadi camtu… kalau sampai 2012 kot-kot lagi hebat kut depan TV!

Tip #1: Seseorang itu tidak dilahirkan terus hebat. Sememangnya ada yang dilahirkan dengan bakat-bakat tertentu, tetapi, kebanyakannya adalah hasil dari belajar dan memperbaiki diri sendiri.

Diri saya sendiri bukanlah seorang yang “natural” di TV mahupun di khayalak ramai. Bagi yang mengenali saya masa zaman muda-muda dulu (masih muda lagi ni) πŸ™‚ tahu saya adalah amat pendiam dan nak buka mulut pun susah.

Tetapi, apa yang penting adalah keazaman untuk membuat perubahan pada diri sendiri. Perubahan adalah sesuatu yang emnakutkan… tapi, perlu buang jauh-jauh perasaan takut tu!

Sejak 2005, alhamdulillah makin ramai memulakan perniagaan Internet di Malaysia dan makin ramai pakar-pakar perniagaan Internet Malaysia yang turut mengembangkan industri ini.

Bagi saya pula, macam-macam juga saya telah lakukan. Daripada buku… ebook… cd… dan kini, ALBUM!

Dan ya… masih lagi panas and fresh, semalam siap album band saya, Razzi.muz.ik, saya selaku Penerbit Eksekutif dapat juga sedikit sebanyak belajar mengenai industri hiburan pula. Something very new for me, but as always… we learn!

Tip 2#: Experiment and do new stuff! You might fail… you might succeed. tapi janji, lakukannya. Take note… saya kata “lakukan” dan bukan “cuba”

Kata Yoda (star wars :)) “Do or do not. There is no try”. Life will be more fulfilling kalau u try to do new things and learn new things. Anda akan mendapat momentum yang sangat luar biasa!

So, seperti tahun-tahun yang lepas… sebelum masuk 2009, saya minta kita semua reflect dan cerminkan kembali apa yang kita dah capai. Apa yang lebih penting, bukan sahaja cerminkan keseluruhan 2008 sahaja… tetapi, lihat balik for the past 3-5 years. Ada tak improvement yang mendadak? Harapnya ada lah dan bukan kita at our same old place je.

So, Tip #3 dan terakhir hari ini… REFLECT! Sekiranya kita pegang pada satu hadis “Barangsiapa yang amalannya hariΒ  ini lebih baik dari semalam, dia adalah orang yang beruntung. Barangsiapa yang amalannya hari ini sama dengan yang semalam, dia adalah orang yang rugi. Dan barangsiapa yang amalannya hari ini lebih buruk dari hari semalam,
dia tergolong orang yang dilaknat Allah s.w.t.”

Dan, SEMUA buku-buku motivasi di dunia ini (termasuklah buku-buku saya :)), hanya berpegang pada konsep hadis ini sahaja. Sekiranya anda berpegang pada ini, maka, tiada sebab untuk anda tidak REACHING HIGHER!

Sebelum saya akhir tulisan saya kali ini adaΒ lagi perkara saya nak pesankan!

PERKARA 1:

Sekiranya malam ini, anda free dan takde plan… apa kata bawa keluarga dan orang tersayang ke Restoran Rebung di Bangsar. Kami akan mengadakan a “mini gathering”. Saya, Razzi.muz.ik dan juga Nizal Mohammad akan turut berada di situ dan menghiburkan anda.

Sekiranya anda FREE, we start at 9.00pm… insyaallah by 8, kita dah ada di sana!

Chef Ismail juga akan prepare a special dinner menu untuk tetamu-tetamu Rebung. So, don’t miss this small & friendly event πŸ™‚ Jumpa anda di sana… ramai yang nak minta saya buat gathering. So, ni gathering me, my friends and families (boleh bawak anak2 kalau ada :))

Chef Ismail’s Rebung Restaurant
No. 4-2, Lorong Maarof
Bangsar
59000 Kuala Lumpur

Klik di sini untuk peta Rebung: http://tinyurl.com/8k5yvv
(Berhampiran dengan UOA Bangsar & Kompleks Niaga)

SELAMAT TAHUN BARU 2009!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

21 thoughts on “Buku… ebook… cd… dan kini ALBUM!

  1. Tahniah IK,

    I’m really proud of your achievement. Some people just want to be high enough, but you lead people to reach higher!

    All the best for your performance tonite. Make it a memorable one…

  2. Tahinah IK. CD dah ada, buku, ebook pun dah ada, album pun dan band dah ada,Jadi DJ pun dah ada, Jadi mentor pun dah ada, jadi pakar motivasi pun dah ada, anak2 pun dah ada, duit pun dah ada, yayasan pun dah ada, majalah terbitan bulanan pun dah ada. Worksop pun dah ada .Jadi millionaire pun dah ada.Berlakon pun dah pernah. Konsert pun dah ada, cuma tinggal nak tunggu konsert live yang menggegarkan pentas2 tanah air? ROCK dan business>> yeah…caiyo2:D

    1 lagi tinggal nak jadi billionaire je? Rasanya bila jadi billionaire nanti boleh buka kilang atau syarikat percetakan dan animasi, multimedia:D Buat movie dan filem bila ye dr.irfan? sbbnya semuanya dah ada? ermm:D

  3. Tak sabar menunggu detik 12 malam ni.

    By the way IK, kalau saya dekat dah join gathering kat sana tu..

    Apa pun, diharapkan dengan lagu2 motivasi RazziMuzIK ni, sedikit sebanyak dapat memberikan motivasi kepada rakyat Malaysia khasnya.

    Salam sukses!

  4. thanks all. tak dapat datang pun takpe… jumpa di razzimuzik.com ok!!!

    makan free?? malam ni kami buat show kat restoran la bang, mana ada makan free πŸ™‚

    -ik

  5. Ermmm…Makan free kan bagus:)

    Tapi kalau makan free tu nanti xlarat Chef IsmailÒ€ℒs. Lagipun xda siapa yang nak support kan. Guna duit masing2 ler…hehehe! Kalau tak pun bagi makan free pun ok juga, maklum lah setahun sekali xsalah pun nak bagi makan free kan. πŸ™‚ ermmm….!

  6. Huge different!!!
    Alhamdulillah u dah ok. I baru nak mula hahaha. I hope I’ll improve myself from day to day.

  7. Terima kasih Ik untuk lebih setahun saya telah membaca tips2 yg memotivasikan diri untuk terus berusaha….. Bukan baca saja tau, memang saya telah mempraktikkan juga.. Semoga 2009 lebih baik dari 2008 untuk kita semua dan yang penting jangan terlibat dengan aktiviti yg tidak berakhlak dalam internet sehingga merosakkan imej kita…

  8. Salam Semua,
    Kak Salmah nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2009. Semuga kita sama2 maju dalam segala bidang yang diceburi.

    Alhamdullilah akhirnya blog akak Go Live tahun 2008 ni. Ada beberapa perkara yang telah akak praktikkan selepas mengikuti workshop IK dan juga dari membaca tip2 diblog ini. Terima-kaseh lah pada IK & Krew for being so nice and helpful πŸ™‚

  9. Salam,

    Memang banyak perubahan, memang best make life changing different. Hope satu hari IK and the Geng dapat buat Movie pulak berkenaan Motivasi atau kisah hidup IK macam dalam cerita Pursuit to Happiness. πŸ™‚

  10. Selamat tahun baru 2009 saya ucapkan” Semakin rancak bisnes internet kita kat malaysia, sekali lagi selamat tahun baru kepada semua usahawan internet.

    Tahun dah baru dan mindset pun kena baru juga ” Bukan hanya melihat tahun baru pada setiap tahun tetapi pemikiran masih tak baru2 lagi dan masih tetap yang sama, kerana itulah kita kena new year and new mindset’:)Sbb itu kita dah ada lagu ” REACHING HIGHER ”

    Lagu memang bagus >>>KEDUA2 lagu bagus, memang berbakat IK jadi penulis lirik. Mesti amik sedikit masa untuk dapatkan ilham dalam penulisan lirik πŸ™‚

    Good luck…!:)

  11. Salam;

    T/Kasih kepada Razzi.Muz.Ik.
    2 lagu yang amat,lagu Reaching Higher memberi semangat untuk terus meningkat dan merealisasikan kejayaan dalam perniagaan internet..

Leave a Reply

Your email address will not be published.