“JUTAWAN!” bersama Irfan Khairi

jutawanik1.gif

Berita baik saya ingin kongsikan dengan anda! Bermula 1hb November, saya akan mengendalikan sebuah rancangan “talk-show” bertajuk “JUTAWAN!” setiap minggu. Tetapi! bukan talk-show TV seperti mana ramai menyangka semalam. Tetapi, talk-show untuk radio. Radio 24! Yes! πŸ™‚ πŸ™‚

JUTAWAN! adalah talk show di mana saya akan menemuramah usahawan-usahawan jutawan yang berjaya dari pelbagai industri. Setiap episod/siri akan memaparkan seorang tokoh jemputan JUTAWAN!.Β Tidak seperti talk show yang lain, konsep talk show ini adalah berkisarkan pembangunan diri di mana teknik dan strategy kejayaan akan dibincangkan.

Apa yang membezakan mereka yang bergelar jutawan? Apakah mindset seorang jutawan? Bagaimana kita boleh aplikasikan strategi perniagaan dan pembangunan diri usahawan-usahawan jutawan ini? Dan macam-macam lagi persoalan menarik mengenai minda jutawan!

WOW!Β πŸ™‚ Saya amat teruja dengan peluang yang diberikan ini! ramai nama-nama hebat industri akan turut menjadi tetamu undangan JUTAWAN! bagi setiap siri dan saya tak sabar untuk mengendalikan program 2 jam ini!Β 

Itulah matlamat besar saya yang saya sebutkan semalam. Tidak 100% seperti matlamat yang saya bayangkan, oleh kerana matlamat saya adalah mengendalikan rancangan TV berkonsepkan sebegini. Tetapi, tawaran dari Radio 24 ini is excellent sebab dapat menemuramah selama 2 jam terus! (kalau TV selalunya 30 minit shj! sedikit singkat).

Ok, nak juga saya sebutkan tentang “re-branding” yang saya sebutkan semalam!

Oleh kerana kini saya makin banyak menerima tawaran di media untuk menyampaikan mesej-mesej motivasi, saya dapat lihat arah hala karier saya sebagai motivator. TETAPI, bagi mereka yang sering mengikuti perkembangan saya, tahu bahawa, strategi yang saya gunakan adalah menjadi lain-daripada yang lain.

Oleh itu, kalau lihat kembali tajuk talk-show saya ni, JUTAWAN! bersama Irfan Khairi, saya mengambil keputusan untuk tidak menggunakan “Dr” dalam penampilan saya di arena motivasi.

Antara sebabnya:

  • Motivator sering di kaitkan dengan Dr seperti Dr Fadzillah Kamsah, Dr Tuah, Dr Shukeri dll! walaupun saya menghormati kesemua pakar motivasi negara, saya ingin mengambil pendekatan berbeza (USP) seperti mana saya sering lakukan πŸ™‚
  • Bagi yang mengetahui, doctorate yang saya miliki adalah DBA (Business Administration) dan bukan PHD. Pakar motivasi negara kesemuanya adalah PHD holders. Oleh itu, sebaiknya saya tidak menggunakan DBA saya untuk mengelakkan kekeliruan dan juga salah tafsir terutama dalam bidang motivasi. DBA (perniagaan) adalah berbeza dengan PHD (filosofi).
  • Dengan pendekatan “Irfan Khairi” saya sering rasa lebih dekat dengan pembaca, pendengar dan penonton. Beberapa kali saya sudah sebutkan ini di Tip Satu Minit. Tambahan, bagi mereka yang pernah melihat saya beri ceramah, pendekatan adalah agak berlainan dari motivator lain. Juga, rancangan “JUTAWAN!” nanti, muzik tema saya agak “rock” dan konsep talk-show saya agak “edgy” & “funky” sikit! jadi, sebaiknya, saya hilangkan identiti motivator konvensionalΒ πŸ™‚

bean.jpgRowan Atkinson yang lebih dikenali sebagai Mr.Bean adalah seorang pemegang phd

Oleh kerana branding yang digunakan untuk mendekatkan dengan penonton, maka, di media, Mr Bean tidak menggunakan “Dr. Rowan Atkinson” A lesson saya pelajari dari Mr Bean!

Jadi, lepas ini, penampilan saya adalah “Irfan Khairi” sahaja!. itulah re-branding saya. Seperti asal 2 tahun laluΒ So, jangan ketinggalan!

jutawanik1.gif
Radio24 | 93.9FM | 3pm-5pm | Setiap Khamis

Saya akan gunakan peluang yang ada untuk mendekatkan lagi mindset jutawan kepada pendengar-pendengar melalui “JUTAWAN!”, selaras dengan minat saya dalam, membuka kunci kemampuan diri pendengar dalam mencapai kejayaan, kekayaan & kesejahteraan!

Terima kasih kepada Radio24 kerana memberi peluang ini kepada saya, terutama Sheikh Raffi- one of the most creative person in the media/broadcasting industry I have met!

Cayalah! (oh ya! “Cayalah!” akan jadi tag line saya!)

ps: Perasan tak, saya di studio Astro Awani secara LIVE setiap Khamis 11.30am di Wanita & Wang (channel 123 astro) ! lepas tu, terus cabut ke studio Radio24 untuk rancangan secara LIVE JUTAWAN! juga! wah. Sibuk macam PM πŸ™‚ bagi mereka yang mengikuti WW bersama Irfan Khairi, jangan lupa pula untuk dengar talk-show saya di radio24!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

61 thoughts on ““JUTAWAN!” bersama Irfan Khairi

  1. Bagi teka teki semalam, nampak gayanya, tiada yang tepat! πŸ™ yang sebut program TV Jutawan! bersama Irfan Khairi, ada 2-3 yang teka. Tetapi, tidak tepat oleh kerana yang saya inginkan disebut “rancangan radio”.

    Sebab itu clue saya 2 pencapaian saya 2 bulan lepas adalah:

    -mengendalikan segmen sendiri di astro awani
    -menjadi tetamu radio24

    Kalau di gabungkan= mengendali program sendiri di radio24!

    So tiada pemenang… isk! Hadiah yang saya cadangkan nak beri adalah jadi tetamu istemewa di studio bersama tetamu jutawan jemputan! kira dpaat melihat recording live dan berkenalan dengan tetamu jutawan (termasuk saya lah) :).

    takpe, insyaallah lain kali boleh buat quiz hadiah ni lagi. Cuba lagi next time! πŸ˜‰

  2. wah, inilah ciri-ciri seorang JUTAWAN!!!

    sentiasa hebat mencari peluang dan mengejar peluang sedia ada sementara masih diterima pakai dan sentiasa mencari strategi baru (up to date!)

    terima kasih kerana share tip-tip dlm membentuk jati diri πŸ˜‰

  3. Tahniah atas talk show JUTAWAN! mesti hebat!

    Tetapi, saya sedikit confuse. nak panggil macam mana sekarang? ke… Irfan Khairi ke? πŸ™‚

  4. terima kasih atas sokongan…

    Nak panggil saya apa? Camni lah…

    (1) Kawan2 yang dah kenal lama panggil “Irfan”

    (2) Kawan2 yang baru kenal dan mengetahui style saya panggl saya “doc” (singkatan “DOCtor” tetapi bunyi agak cool & rock sikit… dan muda sikit :))

    (3) Mereka yang tak kenal langsung, panggil “Dr”

    Nak mesra panggil “Irfan” atau “doc” pun ok. Satu lagi sebab re-branding ni, tiap kali orang panggil “Dr” nampak macam saya ni serious orangnya. sampai yang saya main-main/gurau di blog pun, orang ingat saya serius… πŸ™‚ bagi yang pernah jumpa saya, dan pernah tengok saya buat talk, pasti mengetahui saya ni suka buat lawak gak!

    Saya rasa ramai di tip-satu-minit saya anggap dalam kategori (2) Kawan2 yang baru kenal!

    Tapi tak kira lah panggil apa, asalkan nama yang baik πŸ˜‰

  5. Syabas dan tahniah IRFAN..
    Nama kamu tu sendiri bagus maksudnya.
    Bila disebut lagi baik kerana orang mendoakan
    Setuju benar dengan ‘re-branding’ tu..

    Teruskan dengan usaha murni kamu dan ingatlah kepada sabda Rasulullah S.A.W.
    “Sebaik-baik kamu ialah orang yang paling berfaedah kepada orang lain”.

  6. Salam Doc!

    Tahniah atas pencapaian kali ini. Memang best. Dua jam pulak tu! Memang puas la dengar temubual.

    Cuma Doc, jam berapa nanti ke udara πŸ™‚ Bermula 1 November ya ! πŸ™‚ Tahniah!

  7. Ok Sifu…bro geram ni, bro pun nak duk kat dalam studio radio jadi jemputan you. So tak ada jalan lain lah, bro kena jadi jutawan! So Sifu boleh interview bro πŸ˜† !!!

  8. Yup, betul tu. Nama saya “IRFAN” maksudnya ilmu/knowledge. “KHAIRI” pula maksudnya pemurah/charitable.

    Jadi, setiap kali kalau guna “Irfan Khairi”, dah jadi doa untuk saya πŸ˜‰ maksud nama pun ngam dengan orangnya- suka berkongsi ilmu seperti yangΒ akan saya lakukan di talk-show JUTAWAN!Β πŸ™‚

    kalau panggil “doctor” terasa cam kat hospital lak and sedikit berumur (perasan muda).

    Kalau “doc” ok… sebab macam “Doc Holiday” dalam cerita Tombstone (perasan Brad Pitt tu)!

    Bro Razzi bila dapat 1st million nanti, I’ll be the first one to interview you!

  9. wooo… bole save record each interview session ker …. kat ipoh neh coverage radio24 takde…

    kalo dapat kitorg save sesi interview fuyooo !!!.. syarat bangun tiap2 pagi mesti kne dengar ulangan temuramah seawal 5 pagi (petua org sukses).. pastu br bsmgt bikin biz/kje πŸ™‚

    tanak kasi “teaser” ker mengenai tetamu jemputan.. ahem ahemmm

    i wish doc, forumer lain & diri saya sendiri…. all the best

  10. nak cadang kat irfan lah ..

    kalo senang2 bolehlah invite sape2 usahawan kecil2an @ besar2an di dalam komuniti tips 1 minit nie ke studio ke .. manelah tau dapat gak kami semua usahawan2 nie di beri peluang merasakan aura jutawan tu mudah2an hendaknya ..

    saya pasti semua orang ingin di kenali biznes mereka di khalayak ramai cume publisiti jek kurang di perolehi .. manelah tau kalo2 irfan boleh perkenalkan @ ade kaedah yang startegik ke bagi mempromosikan perniagaan dari komuniti tips 1 minit nie ..

    sekadar cadangan jek ..

  11. Assalammualaikum..
    Tahniah.. Kat malaysia ni mmg ramai jutawan pun.. jutawan senyap… elok gak ada rancangan tu.. biar lebih ramai jutawan yang I interview.. boleh berkongsi idea dan dan menjadi inspirasi untuk melahirkan lebih ramai lagi jutawan kat malaysia ni..

  12. buat masa ini, Radio24 ke udara di Selangor sahaja… insyaallah berperingkat akan ke seluruh Malaysia dalam masa beberapa bulan sahaja.

    sebagai tambahan, bagi yang ada talian Internet, boleh dengar secara live melalui http://www.radio24.com.my

    so, takde la alasan takleh dengar πŸ™‚

    mofan> insyaallah kalau tiada aral melintang

    irwan > insyaallah akan di usahakan.

    ok, teaser untuk tetamu-tetamu… cuba anda listkan siapa yang anda nak dengar bersama saya di studio. any ideas? kami dah ada beberapa nama seperti Azizi Ali (sudah tentu), Chef Li (jutawan senyap), Azman Chin (CNI), Dato Yusof Haslam, Norman KRU dan banyak lagi!

    Sesiapa ada idea, boleh share di sini.

  13. assalamu’alaikum dan salam perkenalan,

    saya adalah bakal jutawan 2013. πŸ™‚

    wah, ye ke (orang tanya)? hakikatnya, hanya mereka yang berani mencipta dunia ini! juga dengan matlamat, one’s should be brave!

    Sifu , tahniah di atas usaha Sifu dalam terus dan terus mencipta dunia JUTAWAN !!! πŸ™‚

    saya amat berbangga sekali Sifu melakukan rebranding tersebut. bagi saya, kadangkala, ada sesuatu yang perlu ditutup. tidak semua boleh diekspos berleluasa. sifat alam. manusia tak akan sama!

    tahniah Sifu! keep up the great work !!! πŸ™‚

  14. Salam buat Sifu, team dan sahabat semua…

    Tahniah lg la buat Irfan. Grow dan terus grow.. Semoga irfan terus memberikan aura positif kepada sahabat2 di Tips 1 minit di sini..

    Takkan Bro Razzi je nak inter frame..Teman pun nak masuk list juga..Ko guano boh Razzi? Hehe..

    Saya doakan Bro Razzi jadi jutawan dengan bukunya yang bakal meletup mcm buku Harry Potter nanti, insyaAllah! (promosi ni…)Boleh la kawe tumpang semangkuk! har har har ;D

  15. A’kum Irfan.
    boleh save record each interview session ker?
    Sebab nak tulis/kongsi ideal & bagi pendapat & tanya soalan2.

    Ingat zaman sekolah2 dulu,sekali dengar INGAT,2 kali dengar FAHAM,3 kali dengar …..

    Contoh macam interview en. mazlan dgn irfan.
    Sampai sekarang dah lebih 3 kali saya dengar,tapi rasanya nak faham 100% ??

    Ingat zaman universiti dulu,ingat ideal ada,tapi x buat,ke-2 ingat ideal x ada,langsung x buat.ke-3 x ingat ideal x ada,xxxx…..

    Kadang-kala mesti berkongsi ideal utk laksanakan sesuatu.Atau ideal tersebut perlu/mesti diubah suai utk kejayaan.

    Sediakan ruangan panggilan dari peminat2 JUTAWAN.Boleh tanya soalan @ bagi pendapat.

    Lagi sekali minta jasa baik irfan record interview tersebut&boleh didownload.
    Utk kebaikan semua.

    Thanks
    Proff KUiTTHO

  16. Tak sabar nak dengar… memanglah teka tak kena…banyak orang ingat program TV termasuk saya sendiri…hehehe…

    Kalau dapat buat rakaman audio macam sebelum ni ok juga…boleh orang luar Selangor tumpang dengar..dan jugak yang terlepas mendengarnya juga πŸ™‚

  17. WOW !!!

    WOW !!!

    WOW !!!

    bagus benar tu. harap2 bakal2 recording untuk program tersebut adalah yang penuh. kadang-kadang masa orang tak tentu. dengan cara sebegini network Sifu dapat catch up semula! tahniah Sifu! πŸ™‚

  18. oh ya, ada juga yang dah attend workshop, baca buku and pembaca blog panggil saya “sifu”. panggil “sifu” pun ok gak sebab terasa macam m.nasir pula πŸ™‚

    talking about rebranding, kalau ada masa, refresh browser anda SEKARANG. Tekan [Control]+[F5] untuk refresh sebab some images dah updated with the re-branding.

    terima kasih atas sokongan anda semua, tak sabar untuk saya mengendalikan JUTAWAN! bersama Irfan Khairi.

    “sifu” ok… jangan “siput” dah le.

  19. Sifu, jangan lupa interview bakal-bakal jutawan kat sini ni…ramai ni…

    Terimakasih Hj…Saya juga doakan Hj Hayat akan menjadi JUTAWAN yang HARTAWAN dan DERMAWAN!

    Teman pun duk doa muga-muga buku teman yang mike print tu meletup cam Harry Potter punye juge le… πŸ˜†

    Berehhh Bohhh!!

  20. Not bad. Memang hebat sebab ditawarkan macam-macam peluang. Teruskan usaha anda. Mana tau leh jadi Cam Mr Bean. Silap hari bulan, leh berlaku ama atau filem ni nanti..

  21. Assalamualaikum Sifu..

    Tq kerana sudi rekodkan jutawan bersama irfan khairi utk kami semua. Jd xlah ada yg termiss program tu nanti.

    Tahniah atas kejayaan Sifu Irfan:-)

    All the best to Sifu..

  22. Assalammualaikum..
    Waahhh.. hari ni cerita pasal JUTAWAN lagi ke.?? InsyaAllah, semua jadi jutawan suatu hari nanti pasal dah masuk ke Minda separuh sedar semua orang.. Amin..

  23. Irfan Khairi,

    Saya ingin mencadangkan bahawa, for each of the talk-show, make it available for everybody to d/load it, so that we can hear it at our own convenience time.Perhaps in mp3 format for easier access to us.

    Juga, saya ingin minta recomendation/suggestion of the books read by you.Atau list buku-buku yang Irfan baca.

    So nanti, insya-Allah akan diizinkan tuhan, saya akan diinterview oleh Irfan dalam talk-show tersebut.

  24. Salam buat semua,

    Tahniah saya dahulukan buat Irfan, semoga ramai lagi akan menuruti jejak jutaan beliau, insyallah..

    Jutaan terima kasih juga saya ucapkan buat Irfan kerana artikel, penulisan, ilmu yang dikongsi oleh beliau telah mengubah kedudukan pendapatan online saya. Beliau secara tidak langung adalah penyebab kepada perubahan website saya dari http://www.alphalipid.net/oldindex.htm kepada http://www.alphalipid.net

    Pesanan datang setiap hari, alhamdulillah!
    TERIMA KASIH SEKALI LAGI!!! IRFAN KHAIRI..

  25. assalamualaikum…saya ingin menyatakan hasrat hati kecil saya.Saya ingin menjadi seorang jutawan seperti en.irfan khairi.Boleh saya tahu akan cara-caranya?Saya berminat sungguh untuk mengetahuinya..terima kasih..assalamualaikum

  26. saya ingin menjadi jutawan tapi saya tidak tahu atau mahir dalam apa-apa bidang pun, tapi saya mahu jadi kaya banyak yang saya impikan dalam hidup ini

  27. assalamualaikum,Doc..
    haiii..
    sy slah sorg student uitm perak..
    mesti Doc ingatkan..
    doc de wat talk kat sne baru2 ni…
    sy nak mntk maaf coz rmai yg serbu doc,smpai xterlayan doc..
    ye la,doc rmai peminat da..
    hehehe…
    kalo doc nak tau,sjak dr 2,doc da jadi idola sy..
    sy pon nak jd cam doc..!!
    hehe..
    insya allah…
    tp,sy bnyk yg still sy xpaham selok belok buz kat it ni…
    pasal website,sy xpndai coz sy xpndai design2 ni..
    ye la,sy kan student akaun..
    xpndai design..
    hehehe..
    ley x doc terang lebih lanjut lg..???
    sy harap ade respond dr doc..

  28. salam IK tahniah atas kejayaan IK di uitm perak hari tu… amat menarik ringkas dan padat datanglah lagi ye kami di sini sentiasa mengalu alu kan kedatangan IK

  29. salam.Boleh tak kalau saya nak interview irfan khairi untuk projek assigment entrepenur? melalui email je?harap dapat beri jawapan secepat mungkin…Thank you

  30. hi irfan…
    saya salah seorg yg meminati bidang perniagaan ini tapi sblm ni saya pernah menyertai bidang MLM ia begitu susah sekali…
    sehingga sekarang sy belum lg dpt pulangan walaupun berusaha begitu keras sekali…..
    mcm mana sy nk menceburi bidang yang sedang irfan buat sekarang?
    harap irfan dapat membantu saya…
    tq

Leave a Reply

Your email address will not be published.