Hari mengingati jasa Daddy anda…

Sebagai seorang ayah, yang selalu meyayangi anaknya, menjaga dengan sepenuh perhatian, sentiasa mahu memberi segala-gala kesenangan dan kasih sayang, pasti akan merasa amat gembira, sekiranya apabila anaknya telah besar panjang, anak-anaknya mengingatinya pula dengan membalas kembali segala jasa ibu dan ayahnya yang telah bersusah payah membesarkan mereka.

Ingatlah dulu-dulu sewaktu kita masih kecil, siapakah yang akan datang kepada kita bila kita panggil? Bila kita besar sedikit, siapakah dia yang datang membantu kita masa kita dalam ketakutan? Bila kita muda remaja, kita terlibat dalam kesusahan, siapa yang datang membantu? Bila kita sudah dewasa, tetapi terpaksa melalui keperitan hidup, bukankah ayah dan ibu yang tetap mahu membantu kita dan sentiasa ingin berada di sisi dalam susah dan senang?

hargailah ‘Daddy’ anda, papa, ayah, abah atau apa sahaja panggilan anda kepadanya, ingatilah dia…

Sesungguhnya, kejayaan seseorang juga berkait rapat dengan pendirian diri dalam soal kekeluargaan. Konsep membalas jasa ayah ini pula, sememangnya boleh mempengaruhi cara kita melayani pelanggan dan menghormati mereka. Dari sinilah, kita akan mudah disukai dan diingati. InsyaAllah kita sama-sama mengamalkan sikap menghormati dan memperingati jasa ibu dan bapa kita. Kerana nescaya, nanti semua orang di sekeliling kita juga akan turut melakukannya perkara yang sama kepada kita.

 

The following two tabs change content below.
CEO Irfan Khairi Sdn Bhd (IKSB) - Sertai Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi. Lawati : www.openedu.com.my

Latest posts by Razzi Rahman (see all)

About Razzi Rahman

CEO Irfan Khairi Sdn Bhd (IKSB) - Sertai Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi. Lawati : www.openedu.com.my

Leave a Reply

Your email address will not be published.