Jutawan! bersama Abang Abu

Bagi yang mengikuti program radio saya malam tadi, sudah pasti teruja dengan tetamu jemputan “Jutawan! bersama Irfan Khairi”- Abang Abu!

Mungkin ramai tak kenal Abang Abu di Malaysia, tapi Abang Abu memang cukup terkenal di Singapura! Famous Abang Abu ni… bukan setakat hebat berniaga sahaja (berbagai bagai perniagaan!)… berlakon pun dia jugak di Singapura πŸ™‚

abu_irfan_poster_small2.jpg

Abang Abu adalah insan yang bertaggungjawab membawa Workshop Jutawan Internet ke Singapura. So, saya amatΒ berterima kasihΒ pada Abang Abu. Tapi apa yang lebih menarik mengenai Abang Abu adalah sikapnya yang sentiasa positif dan sedia menerima dan berkongsi idea!

Setiap kali saya ke Singapura, pasti saya akan dapat idea baru perniagaan, dan bersama-sama Abang Abu akan melancarkannya! Kalau 5 kali ke Singapura, maknanya ada 5 idea baru lah yang akan kami usahakan. The ideal business partner!

Satu tip dari Abang Abu semalam yang saya ingin kongsikan hari ini kepada anda adalah…

Semua orang perlukan ABU! πŸ™‚

Eh, bukan maksudnya semua perlukan Abang Abu (but not a bad idea juga :))… tetapi maksud ABU adalah…

  • A – Always
  • B – Beleive in…
  • U – You!

Berpegang pada konsep A-B-U, setiap kali saya dapat idea baru, saya akan terus melancarkannya sebab saya percaya ia akan menjadi!

Bagi mereka yang terlepas rancangan Jutawan semalam, don’t worry, insyaallah rakaman akan disediakan tak lama lagi- di Malaysia dan juga Singapura! Salah satu tembual yang anda MESTI ikuti!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

28 thoughts on “Jutawan! bersama Abang Abu

  1. SALAM,

    Bagi saya tak kirala anda terkenal di negara mana pun, anda tetap orang Malaysia. I’m proud both of u. Abg abu pun orang m’sia gak.

    Dr : Abg abu berlakon? ama ape ye? Yang saya tau dia slalu jadi judge utk prog bisnes di s’pore.
    Thanks to kenalkn saya dgn abg abu. Mulanya nak g w/shop intnt di s’pore then budget saya belum cukup.Bila dapat no tel yg shah bagi terus saya tgk website abg abu.Dari situ la tau M.A.P prog.Next target i’ll attend W’shop internet.

    Tips yang paling berharga Abg abu : “Positif kan pemikiran anda, insyallah you’ll get your eam”(btol tak abg abu?)

    P/S: Banyak lagi tips abg abu bg M.A.P prog.Join forum at http://www.nowasia.sg

    Abg abu : tak pe ke promote your website?

  2. Hi semua. πŸ™‚

    i most thankful to Sifu Irfan dan Sifu Abang Abu! saya betul-betul teruja dengan sesi bualbicara semalam! entah mengapa, adrenalin saya semakin semakin semakin laju! πŸ™‚

    key yang ‘maut’ sekali saya belajar adalah ‘always be postitf’. ia adalah amat kritikal. yap, semua orang perlu A.B.U. tu!

    yap, ini antara bualbicara yang anda semua tidak boleh lepaskan! emmm… itu pun kalau mahu berjaya… πŸ™‚

    PS: Sifu, saya harap saya dapat jawapan kepada persoalan saya pada post sebelum ini. connection problem plak time tu… πŸ˜€

    PPS: saya akan buat artikel khas di laman blog saya, akan intipati bualbicara UMPHHH! ini nanti. bagus sangat!

    = http://www.AzamWahid.wordpress.com =

  3. Never heard of Abg Abu before. But it is great to know a person like Abg Abu (eventhough through radio segment) and thanks to all the motivation & tips given last night. Thanks to Irfan too.

  4. Hmm.. Lepas saya lihat gambar Abang Abu, barulah saya tahu siapa dia.. Memang dia popular di Singapura. Saya tahu kerana saya juga orang Singapura dan banyak kali juga lihat dia di kaca telivision stesen Suria.

  5. Wah bagus!! Seronok betul biler Abang Abu ceritakan pasal tripnya ke KL!!! Lain kali kena ikut ah!!

    Ada tak MP3 version of the talk??

    Dr!! Abang Abu & saya telah jumpa lagi sepasang Jutawan Internet si Singapura!! Nama couple ni Mo & Zeila. Mereka meraih pendapatan melalui ADSENSE. Mungkin anda juga boleh berganding bahu dengan mereka.

    Zeila juga seorang motivasi di masjid-masjid di Singapura.

    Websitenya: http://www.zeilarich.com

  6. Ingatkan abg abu tu pak abu pelamin tu.. hehehe.. wrong guess! apa yg saya dpt korek dlm rancangan tu sebenarnya abg abu ni suka bawak kompas ke mana-mana. Suka benar dia main kompas sampai Ifran pun terikut skali.. hahaha!!! gurau je yee.. sebenarnya byk yg kita boleh dapat dari wawancara tu termasuk penggunaan kompas kehidupan bagi sesiapa yang dengar mlm tu. Kita kene pikir +ve jgan pikir -ve. Byk sekali contoh2 yg menarik yang boleh membina minda kita ke arah mencapai matlamat jutawan.

    P/S : So act now. Don’t wait until all gone with the wind..

  7. Sifu Irfan,

    THANKS A LOT! πŸ˜€

    PS: ada satu lagi yang saya tertinggal, soalan (3) saya, di post Sifu bertajuk “Business Business pun, tetap ROCK”, heheh… tolong ya… πŸ™‚

  8. memang hebat dan abg abu!

    believe in u! sedikit sebyk menaikkan semangat untuk memulakan idea baru. think positive to make a 1st step.

  9. interview Doc memang best!! saya suka sangat akronim PHD tu, passion-hunger-desire

    Fitra Alfina > cd Wang & anda memang tak ada kat MPH, staff Telaga Biru sendiri yg bagitau coz saya pun cari kat MPH gak mula2. nasib baik ofis TB dkt dgn tempat saya, terus beli kat situ je

    tak pun cari dekat kedai mesra petronas pun ada

  10. walaupun sudah ada di malaysia, saya masih belum berpeluang untuk mendengar rancangan “jutawan”. aih.. jumaat minggu ini on juga ke, atau pun cuti raya?

    p/s: blog ini sesuai dilihat dengan IE sahaja, tapi tidak untuk mozilla firefox (tapi dulu macam takde hal je view dengan firefox pun).

    p/p/s: irfan, ada typo sikit lah. “believe” bukan “beleive”. πŸ™‚

  11. Saya baru baca prebiu tapi betul2 dah naikkan semangat saya. Maklum la baru jer rugi dlm bidang yg saya minati. Hutang lak banyak nak settle. The word ‘ABU’ betul2 buat saya menangis. Ya saya akan teruskan sampai saya berjaya.

    Thanks.

  12. hai, saya ni masih belajar lagi, tapi ada cita-cita dan minat pada perniagaan. saya tak tau la nak mula dari mana.. pleaz, ada sesiapa nak tolong bagi skit tips permulaan?

Leave a Reply

Your email address will not be published.