Semua orang di dunia seperti anda

Sini ada satu konsep mudah untuk anda fikirkan.

Bagaimana anda gambarkan dunia ini sekiranya semua orang di bumi ini adalah sama seperti anda dari segi kelakuan & tingkah laku.

ghost-mirror.jpg

Cuba fikirkan sahaja sepanjang hari ini, mungkin anda dapat melihat diri anda dari sudut yang berbeza.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

26 thoughts on “Semua orang di dunia seperti anda

  1. ..tapi..kalau semua sama seperti saya, cemana mau kenal,cemana mau bezakan diri, cemana mau ada USP, sbb semua sama saja seperi saya..hmmm..

  2. tq , best tips hari ni.

    “selamat bercuti”

    selagi saya tak bergelar jutawan, payah bagi diri saya utk bercuti, krn saya dah anggap ilmu ebiz saya masih lagi baru, dan banyak masa seharian saya perlu dipenuhi utk menimba pelbagai ilmu ebiz ni.

  3. Jika saya sudah jadi jutawan, saya suka jika orang lain sama seperti saya. Duplicate apa yang saya buat untuk mencapai kejayaan.

    Regards Sharifah Azran Alam

  4. e6773b1668786633aeb09a72d1473f4a
    ricetta-carpaccio http://9.iitrekojas.info/arredamento-osteria/ vendita-quadri-antichi
    orario-di-apertura-megacine-la-spezia http://9.nciqbvkfgwjilb.info/ld-supermercato/ roxibar
    fabiana-filippi-cachemire-spaccio http://4.njvkeowuvlkwjc.info/ville-prefabbricate-in-muratura/ aeg-lavatrici
    aereonautica-difesa http://20.iitrekojas.info/succhiotto/ annunci-sesso-libero
    giochi-su-disney-channel http://13.nciqbvkfgwjilb.info/deducibilit-noleggio-carrelli-elevatori/ adattatore-xbox-ps2
    vogherese-calcio http://13.njhfljhjlceb.info/ardesia-cinese/ bomba-nucleare
    calcolatore-dei-giorni-fertili http://6.njhfljhjlceb.info/robintour-viaggi/ fiera-di-primavera-paderno
    cose-il-cash-flow http://7.noortaarey.info/c-c-n-l-cooperative-sociali-roma-8-giugno-2000/ accappatoi
    b0152c37713e6c2dfb85d7cdb065f931

  5. kalau kita orang baik, semua orang baik. aman lah dunia. kalau kita jenis suka menipu, semua orang di dunia suka menipu, maka huru hara lah dunia. sekiranya kita bersopan santun, semua orang bersopan santun, maka damai semua orang. kalu kit…a jenis cepat marah, semua orang pun cepat marah, baran lah dunia…

    notes ni sebenarnya adalah untuk bagaimana kita lihat diri kita sendiri… dan suka atau tidak kalau orang lain macam kita juga… 😉

  6. Oh! dunia ni akan terasa amat membosankan. Saya suka ‘variety’. Saya tak dapat bayangkan hidup dikelilingi klon-klon saya (sama A to Z).

    Dunia sekarang cukup indah dengan kepelbagaian manusia dan apa yang ada pada semuanya. Kita adalah aset kepada satu sama lain. Atas dasar kepelbagaian itu Allah ciptakan kita untuk saling kenal mengenal dan belajar demi sebuah kehidupan yang sementara ini.

  7. en i. khairi, saya amat bersetuju… untuk mencapai kejayaan, kite mesti engat bahawa sekiranya oranglain boleh buat, kita juga boleh … bahkan, kite mestilah menggunakan peluang itu dengan menjadi “luar biasa” iaitu kita haruslah buat yang lebih baik…. sekiranya kita mengekalkan prinsip kita yang asal iaitu sama seperti orang lain, kita tidak dapat maju dan mengatasi saingan kita.. oleh itu, kejayaan sepastinya menjadi milik kita.. insyaallah

  8. Pada pandangan saya, notes ini bertujuan supaya kita menghargai perbezaan yang wujud di antara orang disekeliling kita. Kita tak perlu ada rasa benci, dendam, marah dan sebagainya terhadap orang lain.

    Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Jadi, cuba fahami dan terima seadanya sikap dan kelakuan orang lain.

    TQ

  9. saya pun pernah fikir pasal ni.. saya bayangkan kalau semua org berfikir sebagaimana saya berfikir, contohnya utk sesuatu perkara yg khusus macam gaya memandu, cara guna kemudahan awam, dsb..

    benda yg menarik perhatian saya bila melihat gelagat or lain melakukan rutin harian mereka..

  10. Suka soalan ni.. saya dapat bayangkan kalau semua org macam saya dunia akan jadi lagi menyeronokkan dan lebih baik..

  11. ermm cuba nak fikirkan macamana kalau semua orang sama cam saya..dan cuba nak faham apa yang cuba IK sampaikan ni….(xdapat nak tangkap lagi maksudnya ni..hehe…)

Leave a Reply

Your email address will not be published.