rezeki haram

8 Akibat Rezeki yang Haram!

Tidak semua rezeki halal. Ada juga rezeki yang haram. Mungkin kita boleh menipu orang ramai dengan rezeki tidak berkat, tetapi kita tidak boleh menipu Allah swt. Jauhkan dari memperolehi rezeki yang tidak berkat kerana…

8akibat

1. Tidak akan berasa puas dengan apa yang ada.

Tidak kira berapa banyak yang kita dapat, ia pasti terasa tidak cukup. Lagi banyak dapat, lagi banyak yang nafsu mahu lagi dan lagi. Manakala rezeki yang halal dan berkat, Allah swt akan cukupkan bagi kita.

2. Harta yang dapat tidak berkat untuk keluarga dan anak-anak!

Rezeki yang kita dapat akan menjadi pemakanan, tempat tinggal, pakaian keluarga, pembelajaran dan berbagai lagi. Segalanya akan menjadi tidak berkat.

3. Selalunya rezeki yang haram datang daripada mengzalimi dan menindas orang lain.

Sekiranya orang lain tertindas untuk mengkayakan diri sendiri, di situlah petanda rezeki yang kita terima tidak diberkati Allah swt.

4. Hati tidak akan rasa tenang dan sering melanda masalah dan stress.

Pada zahirnya dilihat mempunyai kereta besar, rumah besar dan segalanya mungkin besar. Namun, masalah dan stress dijiwa juga besar yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar orang ramai.

5. Diri, isteri, suami dan anak akan lebih cenderung melakukan kejahatan…

…akibat rezeki haram. Sebagai suami atau isteri, perlu menunjukkan contoh yang baik kepada keluarga. Sekiranya contoh yang ditunjukkan adalah memperolehi rezeki yang haram, maka yang haram itu akan menjadi kebiasaan dilakukan oleh keluarga.

6. Kebahagiaan dan kejayaan sebenar tidak akan tercapai…

…dengan sumber yang tidak berkat dan haram. Kebahagian dan kejayaan hanyalah sia sia sekiranya mengejar dunia dengan rezeki haram. Kejar akhirat, dan dunia akan mengejar kita.

7. Dibenci oleh orang ramai dan hilang kepercayaan dan kredibiliti…

Kepercayaan dan kredibiliti perlu dibina. Sukar untuk membina kepercayaan orang, namun amat mudah hilang kepercayaan apabila memperolehi rezeki dari punca haram.

8. Dibenci oleh Allah swt dan diberi istidraj…

…iaitu rezeki yang akan melalaikan dan memusnahkan diri dan keluarga sendiri. Mungkin balasan tidak di dunia, tetapi balasan di akhirat kelak.

Mudahan dijauhkan dari kita rezeki yang haram!

[PENGUMUMAN: Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama Irfan Khairi akan bermula dalam masa beberapa hariĀ sahaja lagi. Tempat adalah amat terhad. Sekiranya anda ingin memulakan dan mengembangkan perniagaan di Internet, tempah tempat anda hari ini. Klik di sini untuk maklumat lanjut.]

ontable

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu insan menjalankan hidup yang lebih bahagia dan kaya melalui perniagaan. Untuk mendapatkan Irfan Khairi sebagai speaker atau ketahui program-program yang dikendalikan, hubungi 03-77292277 (save kan nombor ini) šŸ˜‰

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu insan menjalankan hidup yang lebih bahagia dan kaya melalui perniagaan. Untuk mendapatkan Irfan Khairi sebagai speaker atau ketahui program-program yang dikendalikan, hubungi 03-77292277 (save kan nombor ini) ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published.