Irfan Khairi di Astro pula!

Semalam saya dijemput untuk 2 rancangan Astro sekali! Personally, saya amat gembira diberi peluang ini- first time bersama Astro! Recording untuk rancangan pertama adalah “Perspektif Kita” sebuah rancangan berbentuk forum/debat dikendalikan oleh pengacara Suhaimi Sulaiman.

pkita.jpg
Gambar bersama Suhaimi Sulaiman & tetamu “Perspektif kita”

Perbincangan topik adalah, mengapa belia Malaysia kurang menyerlah di arena antarabangsa. Saya selaku salah seorang panelist.

Rancangan kedua pula adalah “Temubual”, sebuah talk-show yang dikendalikan oleh newscater tidak asing lagi Amir Mahmood Razak. Very interesting oleh kerana konsepnya adalah 90% soalan datang dari audience!

tbual.jpg
Bersama Amir Mahmood Razak dalam “Temu bual”

Rancangan ini pula memaparkan kisah kejayaan & peribadi saya sebagai personaliti. Probably one of the best interviews I had sebab rancangan selama 1 jam! 

Thanks to Astro oleh kerana beri peluang & kepercayaan kepada saya untuk rakaman kedua program baru ini. Special thanks to Bro Suhaimi, Bro Amir & Kak Rozina Aziz (orang kuat astro) will be in touch! Seronok dapat kenal dengan semuanya 🙂

Tip hari ini…

Ketika forum “Perspektif kita”, salah satu isu yang timbul adalah, peluang sering tidak diberikan kepada anak-anak muda/belia kita untuk menunjukkan kecemerlangan mereka.

Jawapan saya kepada isu itu adalah, jangan menunggu peluang datang kepada anda atau jangan mengharapkan peluang. Anda sebagai empunya badan perlu mencari dan mengejar segala peluang yang ada.

Be a go getter! Sistem education kita kebanyakan mengamalkan keadaan di mana pelajar di spoon fed everything. Sedikit sebanyak, selepas pengajian, amalan ini yang di tunggu-tunggu (peluang datang kepada mereka).

Sekiranya anda menunggu peluang, ia tidak akan tiba. Ciptakan peluang sendiri dan ia akan menjadi lebih mudah untuk anda menunjukkan kecemerlangan anda 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

27 thoughts on “Irfan Khairi di Astro pula!

  1. Tahniah… semoga terus berkongsi sinar kecemerlangan. Memang perkara yg baik kita perlu mencari dan mengamalkannya supaya menjadi tabiat, jika tidak perkara yg buruk mendekati kita, akhirnya tanpa kita sedar kita akan mengamalkannya…..

  2. mebina peluang sendiri…
    tips yang bagus untuk semua graduan-graduan universiti yang baru tamat pengajian.Tapi kalau dah ade orang nak spoon fed apa salahnya 🙂

    mokhtar
    http://www.cetakbaju.com
    -semestinya pasal t-shirt printing

  3. Tahniah
    Betul apa kata tu peluang bukan selalu datang jadi kita yang kena cari peluang. Pada masa sekarang kena pandai cari peluang.

  4. tahniah Irfan..

    mungkin selepas ini lebih ramai lagi usahawan Internet Malaysia akan muncul di kaca tv.

    this inspired me to go on and on, thanks 🙂

    – sheuqry –

  5. saya sokong pendapat . “Be a go getter! Sistem education kita kebanyakan mengamalkan keadaan di mana pelajar di spoon fed everything. Sedikit sebanyak, selepas pengajian, amalan ini yang di tunggu-tunggu (peluang datang kepada mereka).”
    individu itu sendiri kena explore and action.
    wish succeed in ur life.

  6. Wow, Congrats once again.

    hrmmm perhaps later, you could even have your own talk show. “Business Bersama Irfan”

    haha. Keep up the good job.

  7. tahniah!

    Saya skrg berada di Singapore untuk seminar Internet World Mega Summit. Berkaitan dengan tajuk salah satu rancangan tu, mengapa belia negara kurang menyerlah di arena antarabangsa, saya setuju dengan jawapan yang kita tak perlu menunggu diberi peluang.

    So, that why sebagai salah satu langkah, saya dan Internet marketers yg lain bersama-sama ke sini untuk menunjukkan yang orang kita terutama Melayu juga boleh melakukan sesuatu sepertimana orang lain.

    Tahniah semoga sihat selalu.

    PS. Perjuangan kita belum selesai…

  8. “Yang bulat takkan datang bergolek, yg pipih takkan dtg melayang”… Peribahasa melayu dah ada menyebutnya. Peluang takkan dtg begitu saja kalau kita tak berusaha mencari, mengejar dan merebutnya. Betul kata Irfan tu! Setuju 100% 🙂

    Kita kena proaktif utk mencari peluang dan mencipta kejayaan peribadi. Mana tau… untung2 boleh mengharumkan nama negara! Saya sendiri takde pilihan melainkan terpaksa mencipta peluang sendiri menerusi bisnes internet. Sebabnya saya telah decide utk tidak bekerja dan menjadi seorang homemaker (now I’m an e-homemaker, surirumah moden zaman ICT 😀 ) Tapi saya berpuas hati kerana adanya kemudahan internet telah membuka lebih banyak peluang utk bekerja dan mencipta nama dari rumah!

  9. wow…tahniah …

    semakin hebat …
    tips yg sangat berguna utk org yg tunggukan peluang mencari mereka…haha..

    jgn sesekali tunggukan peluang…
    bulan takkan jatuh ke riba….

  10. Tahniah

    Belia sendiri yang kena cipta peluang kerana peluang yang sedia ada semakin lama semakin sempit akibat pesaingan dari kalangan belia sendiri..

  11. sy pernah lihat temu bual irfan dlm mhi(tv3). kalau xsilap, beberapa tahun dulu. xsangka boleh top sampai begini sekarang 🙂 way da go!!

  12. salam Irfan

    tolong nasihatkan diri saya yang sy ni boleh buat….

    sy kagum dgn org2 yang macam tuan ni

    sy nak jd macm tu gak

    all the best

  13. salam irfan,
    motivasi anda mencipta peluang kepada orang ramai…………. Kalau boleh biar seMalaysia jadi jutawan mcm irfan.. semoga irfan terus sucess……….god bless you!

  14. salam buat irfan,,
    segulung tahniah saya ucapkan,,
    m0tivasi yang anda bagi itu amat bernilai,,
    apa pun terus kan perniagaan anda,
    sem0ga HAPPY GO LUCKY…..

Leave a Reply

Your email address will not be published.