rezeki-pantas

Begitu pantasnya rezeki sekiranya kita…

Pemandangan dari pejabat baru saya di Dubai sungguh menarik! Tak sangka betapa pantas masa berlalu dan perisian aplikasi FLOW yang saya hasilkan telah mula mendapat sambutan dan kini dalam proses pelancaran ke serata dunia dalam beberapa bulan yang akan datang! Pemandangan dari pejabat baru saya… (ikuti saya di Instagram irfan_khairi untuk gambar-gambar terkini)

dubai

Teringat 2 tahun lepas ketika pertama kali saya tiba di Dubai atas jemputan mengendalikan program di sini.

Maklumlah, pertama kali ke dubai ketika itu, saya pun mengambil masa untuk melawat tempat-tempat di Dubai menggunakan jaringan Metro mereka (macam MRT di Malaysia).

Teringat saya satu ketika itu ketika di dalam Metro, melalui satu kawasan bangunan-bangunan canggih dan sangat tertarik dengan nama-nama syarikat besar di situ termasuk Microsoft, Dell, Cisco, Google, Facebook dan lain-lain. Tertera tanda tertulis besar “DUBAI INTERNET CITY”

Terdetik di dalam hati saya ketika itu tahun 2015, memasang angan-angan untuk satu hari nanti bertapak di DUBAI INTERNET CITY.

Alhamdulillah, hari ini dua tahun kemudian bukan sahaja mempunyai satu perniagaan bertapak di sini, Irfan Khairi Institute of Business Dubai, tetapi juga kini mempunyai pejabat baru untuk membangunkan perisian FLOW.

Semua ini bermula dengan angan-angan. Tetapi, 2 pencapaian saya di Dubai ini lain caranya dan ini yang saya pelajari…

2015 tidak melakukan apa-apa

Walaupun memasang angan-angan untuk menubuhkan perniagaan saya di Dubai, pada tahun 2015 ianya sekadar angan-angan sahaja. Saya tidak melakukan apa-apa sehingga tahun 2016 untuk memulakan IK Institute of Business Dubai.

Matlamat 2017 melakukan dengan pantas!

rezeki-pantas

Hujung 2016, berbeza pula. 2-3 minggu sebelum 2017, saya mendapat idea membangunkan sebuah perisian aplikasi komputer CMS untuk perniagaan besar-besaran. Apabila mendapat idea tersebut, terus dengan pantas saya berusaha membangunkannya.

Dalam masa beberapa hari sahaja membuat beberapa temujanji dengan bakal pelabur dan partner di Dubai. Di ibu pejabat FLOW international…

Rezeki Allah swt, temujanji pertama di Dubai pada hari Selasa lepas, telah bertemukan saya dengan pelabur dan partner yang berminat untuk mengusahakan FLOW bersama-sama saya ke peringkat antarabangsa!

Ketika di apartment saya malam tadi saya terfikir. Betapa pantasnya rezeki datang. Hanya apabila kita berusaha dengan pantas.

Silap saya menunggu setahun sebelum bermula IK Institute of Business. Alhamdulillah kini sudah berjalan lancar di Dubai.

2017 tidak lagi kerana untuk mendapat rezeki dengan pantas, saya perlu berusaha dengan pantas juga!

2 minggu lagi, saya akan kendalikan Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial di pusat latihan saya di Ruang@Mutiara Damansara. Harapan saya, perkongsian ringkas ini dapat memberi inspirasi kepada anda untuk melakukan sesuatu untuk angan-angan anda dengan pantas dan tidak ditunda.

Sekiranya matlamat anda adalah memulakan perniagaan Internet, mulakan sesuatu dengan pantas supaya rezeki juga InshaAllah pantas!

Sekiranya anda berniat dan bermatlamatkan untuk mulakan Perniagaan anda untuk 2017 ini, jangan tundakan lagi.

Pada hari AHAD, 26hb FEBRUARI, bermula Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial PERTAMA 2017 bersama saya – program separuh masa selama 6-9 bulan bersama bantuan dan bimbingan langkah demi langkah. Walaupun perniagaan anda akan bermula pada bulan yang KE-DUA!

Sekiranya anda beminat untuk menyertai program ini, ia boleh disertai secara bersemuka (kelas di Kuala Lumpur) atau secara online dari rumah anda (sekiranya anda jauh dari Kuala Lumpur).

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

One thought on “Begitu pantasnya rezeki sekiranya kita…

Leave a Reply

Your email address will not be published.