strategi

Strategi KEJAYAAN saya di Dubai!

Setiap kali di Dubai, jadual saya sangat padat sejak menubuhkan Irfan Khairi Institute of Business di sini. Sebagai tambahan dengan jemputan mengendalikan jemputan talk perniagaan Internet 3 hari berturut-turut juga bermula semalam.

Salah satu matlamat saya tahun 2017 ini adalah menghasilkan satu aplikasi CMS web bernama FLOW.

Aplikasi ini InshaAllah akan dilancarkan di Dubai dan ke peringkat antarabangsa.

Suka saya ingin kongsikan dengan anda, semalam, saya telah mengadakan meeting bersama sebuah syarikat bakal pelanggan FLOW dan Alhamdulillah telah mendapat syarikat yang mempunyai beratus cawangan serata dunia yang akan menjadi pelanggan pertama perisian CMS ini!

irfan khairi dubaiGambar sebelum berjumpa pelanggan pertama FLOW

Di sini saya ingin kongsikan salah satu teknik dan strategi kejayaan yang saya sering gunakan kepada anda…

Untuk mencapai kejayaan, kita perlu bermula dengan pantas. Idea perisian FLOW bermula bulan lepas.

Ya, saya mendapat idea untuk menghasilkan aplikasi CMS FLOW ini secara tepatnya 3 minggu lepas, hanya 21 hari.

Apabila mendapat idea ini, dengan PANTAS saya menggerakkan idea tersebut tanpa membuang masa. 3 minggu lalu, FLOW hanyalah satu idea sahaja. Tetapi bermula semalam, ianya telah mendapat pelanggan, sebuah syarikat multi-milion antarabangsa untuk menggunakan perisian ini.

Kenalan-kenalan, krew saya di IKSB, isteri dan keluarga semua tahu antara tabiat saya adalah saya akan mulakan sesuatu dengan pantas. Saya tidak akan buang masa bercakap mengenainya, berfikir mengenainya, mengharapkannya, tetapi saya akan terus mengambil langkah pertama dan bermula!

strategi

Apabila bermula dengan pantas, apa yang saya dapat adalah…

1. Saya mendapat momentum!

Ianya sukar untuk mendapat momentum dan semangat. Pernah tak anda dalam keadaan ini di mana terasa agak lemah dan hilang semangat?

Salah satu puncanya adalah apabila kita tidak mengambil tindakan dengan pantas.

Kereta yang laju mempunyai momentum yang tinggi berbanding dengan kereta yang hanya bergerak dengan perlahan.

2. Saya mendapat peluang!

Pernah tak anda mendapat sesuatu idea, dan oleh sebab tertentu (seperti tiada momentum) , anda tidak memulakan idea tersebut? Pastinya pernah bukan. Tetapi pernah tak terjadi apabila anda tidak melakukannya, sedar-sedar, sebulan dua kemudian orang lain memulakan idea anda? Pastinya terjadi!

Apabila kita lambat mengambil peluang, orang lain akan mengambil peluang tersebut bagi pihak kita!

3. Saya mendapat result pantas!

Lagi kita menunda matlamat dan target kita, lagi lah lama keputusan atau result akan dapat. Bermula 3 minggu lepas, semalam saya telah selangkah kehadapan untuk mencapai matlamat 2017 saya untuk mempunyai aplikasi yang digunakan oleh syarikat-syarikat antarabangsa.

Pernahkah anda menunda-nunda dalam memulakan sesuatu? Pernahkah anda ingin memulakan sesuatu tetapi masih tertunggu-tunggu waktu sesuai? Pernahkah anda melengahkan masa dan kemudian terasa ‘menyesal’ kerana tidak melakukan sesuatu itu?

Pastinya pernah. Saya juga pernah satu masa dahulu. Tetapi, pengalaman mengajar saya bahawa untuk mencapai kejayaan, kita perlu mengejarnya dengan pantas.

Jangan ditunda-tundakan lagi.

Mungkin anda pernah membaca email saya sejak beberapa hari, minggu atau bulan yang lepas. Dan sering saya menjemput anda untuk bersama saya menyertai Program Intensif Perniagaan Internet dan Media Sosial.

Mungkin juga anda terdetik dan memasang niat untuk menyertai satu hari nanti. Sekiranya begitu, jangan tunggu lagi oleh kerana seperti kisah saya ini, kejayaan datang apabila kita mengambil langkah dengan pantas. Ia akan memberi anda momentum, memberi anda peluang dan juga memberi keputusan dengan pantas.

Intake baru 2017 untuk program bersama saya akan bermula pada 22hb Januari ini. Walaupun baru dibuka, pendaftaran telah pun bermula dan tempat dipenuhi dengan pantas. Masa saya di Malaysia semakin terhad oleh kerana mempunyai peluang dan tanggungjawab di luar negara kini. Namun, tidak kira di mana pun saya berada, matlamat saya masih ingin membangunkan lebih ramai usahawan dan bakal usahawan di Malaysia.

Sertai program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial. Klik di sini untuk maklumat lanjut atau hubungi Cik Jay di 03-77292277.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

2 thoughts on “Strategi KEJAYAAN saya di Dubai!

  1. Kata mentor saya, if you want to go fast, go alone..
    but if you want to go far, go together.

    Harini setiap kejayaan terutamanya di dalam perniagaan bukanlah lagi “one man show” jika mahu untuk bergerak dengan lebih jauh.

Leave a Reply

Your email address will not be published.