Selamat Hari Raya Aidiladha – pengorbanan

Ingin mengucapkan pelawat setia Tip Satu Minit:

Selamat menyambut hari raya Aidiladha! Dengan ingatan tulus ikhlas! Juga jangan lupa membayar zakat & bersihkan harta perniagaan anda… dah nak masuk hujung tahun ni 😉

Dalam mencapai apa sahaja kejayaan, sudah pasti terdapatnya pengorbanan– tak kira, korbankan masa, korbankan tenaga dan juga korbankan wang ringgit 🙂 Dalam mencapai apa sahaja yang berbaloi, sudah pasti terdapatnya sejenis pengorbanan.

Tip sempena hari raya korban!

Salam muhibah!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

12 thoughts on “Selamat Hari Raya Aidiladha – pengorbanan

  1. Selamat Hari Raya Aidiladha,

    Hukum ganjaran pasti berlaku. Hari ini kita memberi suatu masa kita pasti akan menerima. Pastikan sentiasa diri kita berada dalam kedudukan selari dengan apa yang kita ingin terima.

  2. Assalamualaikum Irfan…

    Tq, tips yg menarik utk hari raya kurban ini. Ya, sudah semestinya sy akan jadikan pengajaran yg berguna.

    Pengorbanan amat diperlukan utk mencapai kejayaan, walaupun kadang2 amat perit utk dilakukan.

    All the best 2u…

  3. Selamat Hari Raya AidilAdha..

    Senang jer nak bayar zakat. 2.5% saje. Tak banyak kan.. Kalau nak bayar zakat perniagaan internet, kiralah berapa untung anda sepanjang setahun ni… Katakanlah RM25,000 untung anda, so :

    RM25,000 x 2.5% = RM625. Sikit jer tu sebab anda ada lagi RM24,375.. 🙂

    p.s : Jangan lupa zakat simpanan, pendapatan juga yer..

    p.s.s : Kalau di Selangor dan KL, anda boleh bayar zakat secara online.. tak susah pun.. 🙂

  4. Selamat Hari Raya AidilAdha..

    Nabi Ismail adalah anak kesayangan Nabi Ibrahim. Sungguh pun begitu Nabi Ibrahim redha dengan arahan Allah s.w.t. untuk menjadikan Nabi Ismail sebagai korban. Nabi Ismail juga redha dengan arahan Allah s.w.t. yang menjadikan dirinya sebagai korban penyembelihan ayahya Nabi Ibrahim. Dan akhirnya Allah s.w.t. menggantikan dengan seekor kibas sebagai pengganti di atas ketaatan keduanya.

    Adakah kita mampu untuk berkorban seperti mana Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail? Kalau tidak pun berkorbanlah dengan apa yang kita mampu. InsyaAllah, tahun baru yang bakal menjelang ini, walaupun pahit namun ia akan memberikan makna yang bernilai untuk kita semua.

  5. Eid Mubarak Irfan! Was just listening to your Jejak Jutawan session via Radio 24 live streaming (nice to also have met one of its lovely anchors just so recently), perhaps an with Abg Abu Singapure…

    Amazing how a soft-voiced person like you gets to be so bold in high-paced entrepreneurial world! And that just sets an example how many more of us young individuals can follow your steps or learn from you as well other business leaders out there on charting their own entrepreneurial journey.

    Good sacrifice on your part to disseminate knowledge and help others!

    Another thing I’ve been learning from Web 2.0 concept as well as seeing them hands-on in practice throughout Global Knowledge Parnetship Event on the Future (GK3) at KLCC a full last week – Be creative, SHARE and collaborate! Everyone including ourselves will benefit…

    Not many of us ASIANS keen on the SHARING idea though, perhaps due to the influence from the EAST culture, but it’s not too late to change for the better: SHARE MORE & learn in the process… and it’ll take significant sacrifices from the leaders and movers in the country!

    Together, we achieve MORE (TEAM)…

    Wassalaam, and again, Selamat Hari Raya Korban!

  6. Salam Aidil Adha..Semoga dihari yang mulia ini, saya, anda dan semua umat Muhammad s.a.w dalam rahmat Allah.Kejayaan dan pengorbanan adalah dua perkara yang sinonim..Tanpa Pengorbanan tiada kejayaan.Kejayaan hanya bagi mereka yang sanggup berkorban Harta, Masa, Keselesaan, Jiwa, Nafsu, dan wajib berani melakukan tindakkan yang boleh menjadikan diri anda Orang Berjaya, Cemerlang, Gemilang dan Terbilang…Salam Sukses.

  7. belajarlah daripada kisah para anbiya’,sahabat dan tabi’,tabi’in juga para salihin yang sanggup mengorbankan seluruh miliknya ke jalan ALLAH tak kiralah dari segi harta benda, tenaga, dan masanya….masyaALLAH…sanggupkah kita mengikuti jejek mereka..renungkanlah..

Leave a Reply

Your email address will not be published.