IK & isteri dalam majalah

ikshaz.jpgSelalunya saya je yang masuk majalah. Tetapi, keluaran Feminin & Famili bulan ini, isteri saya, ShazrinaΒ juga turut keluar sama. Bagi yang pernah ke Workshop Jutawan Internet, mungkin pernah terjumpa.

Bagi anda yang belum pernah jumpa isteri saya, inilah orangnya, my other half! πŸ™‚ Ramai kata kami nampak serupa… kalau saya pakai tudung, serupa lah kut πŸ™‚

Tip hari ini, daripada Dr Thomas Stanley penulis buku The Millionaire’s Mind, yang menyenaraikan bahawa, antara top 5 ciri-ciri seorang jutawan adalah mempunyai pasangan yang memahami & sering memberi sokongan.

Saya amat setuju! Tanpa isteri saya Shazrina, tiadalah saya mencapai kejayaan tahap ini πŸ™‚

So, bagi anda yang sudah berumah tangga membaca ini, beri 100% unconditional sokongan kepada pasangan anda sekiranya mereka ingin memulakan perniagaan atau berusaha untuk mencapai apa sahaja kejayaan. Tanpa sokongan pasangan hidup, memang amat payah untuk mencapai kejayaan.

ogymag.jpgBagi anda yang ingin tahu cerita lebih lanjut mengenai saya & isteri, boleh dapatkan majalah Feminin & Famili bulan ini dari kedai mamak (iklan!). Gambar depan Kak Ogy Ahmad Daud & anaknya.

Talking about Kak Ogy,Β tak lamaΒ lagi saya akan umumkan satu project terbaru kak Ogy yang juga melibatkan saya. Apa dia? Biarlah rahsia…. sedikit clue: Satu lagi langkah saya dalam arena motivasi! Tungguuu… very interesting!

Bagi bapa2 yang membaca, Happy *belated* Father’s Day! πŸ™‚

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

37 thoughts on “IK & isteri dalam majalah

  1. Agree with IK. Sokongan pasangan memang penting.

    Sokongan dalam berbagai bentuk not necessary in monetary. Willing to send to IK workshop, willing to fetch back, willing to take care of the children while you are out doing work and never grumble kalau 3 bulan dapur tak berasap and kena makan outside food. All this adalah sokongan @ pengorbanan.

    So, pada isteri dan suami diluar sana appreciatelah pasangan masing-masing. Walaupun kita ni tak sempurna tapi CUBALAH menjadi pasangan yang sempurna.

  2. tak heran la kalau tengok anak IK comel-comel belaka..mak bapak nya comey..ye dak? πŸ™‚

    saya setuju 200% dengan tip IK hari ni..
    contoh pertama yang saya pernah jumpa,
    Robert T Kiyosaki dan Kim Kiyosaki..
    very sweet couple
    nak dapat financial freedom punya pasal sanggup tido dalam keta, tinggal kat basement rumah orang..hehe

    nasib baik RTK dapat pasangan yang memahami dan sama2 nak berjaya ak?
    Kalau tak, takde la kita dapat baca buku Rich Dad Poor Dad mcm harini..

    hmm..tapi saya nak tanya pendapat IK and kawan2 di sini,

    macamana pula dengan orang yang pasangannya takde minat utk menyokong pasangannya dalam bisnes?

    apa yang orang tu perlu lakukan?

  3. if pasangan kita takde minat utk sokong kita dlm bisnes, teruskan aje dgn usaha kita tue…
    tp jgn pulak smpai kita tnggalkan tggjwb terhadap psgn kita tue…

    cubalah berdoa stiap hari spy dia dpt memahami kita..yg paling pnting, kita harus buat bisnes kita tu sngguh2 smpai bjaya..dia xmnyokong kita mybe sbb dia tak yakin dgn kita..

    so, bila kita dah bjaya buktikan yg kita ni xmain2 dan serius, insyaallah dia akn mula beri sokongan pd kita…. πŸ™‚

    tu pendapat saya lah..

  4. salam

    how recent is this? wifey expecting rite?
    tummy tak nampak sangat..

    from what i can see, IK & isteri mmg sederhana. raut wajah anda berdua redup & tenang, setuju tak kawan2?

    kalu ada rezeki, lain kali lain majalah bolehlah shoot dgn anak2 pula(aft aug). jadi?

    ps: org dulu2 kata kalu suami isteri muka sama jodoh panjang, insha Allah..amin..

  5. Teringat kisah sebelum kawen.

    Sebelum decide nak kawen, isteri kene terima ‘kerjaya’ seorang suami yang berniaga sebagai penjual nasi ayam…

    Hehehe.. Alhamdulillah. Dari dulu sampai sekarang, my another half memang support, waktu susah senang.

    Bagus sebagai check and balance partner utk nilaikan hasil2 kerja kita…

  6. Salam,

    Saudara IK,kalau nak cari tudung untuk dihadiahkan kepada isteri tersayang bolehlah berkunjung ke laman web saya.He…hee. iklan nie…
    nak dapat diskaun harga istimewa boleh call saya…no.tel ada di laman web…
    gambar isteri saya pun ada sekali kat front page gitu….
    sehati sejiwa bisnes bersama…haa..haa…

    Mihan

  7. em,x sabar nak tunggu program terbaru IK.
    hope,we can watch the show as soon as possible.
    ok.wasalam.
    ‘jAGa DiRi HiASi PerIbaDi”
    wasalam………

  8. Salam!

    Melihat gambar IK dan wife, tumpang seronok. Bahagia IK dengan wife, yang pada saya memang sangat sepadan. Itulah jodoh. Biasa kita dengar disebalik kejayaan seorang lelaki biasanya ada seorang wanita. Kali ni kenal dah kami wajah disebalik kejayaan IK tu. Comel, ayu lagi lembut parasnya. Semoga IK terus berjaya dalam kerjaya juga kehidupan.

    Wassalam.

  9. Tahniah Irfan. Gambar berdua je ke? Anak-anak tak bergambar sekali? kalau tak keluar majalah tentu orang tak kenal ni isteri irfan.

  10. gambar anak-anak lain kali πŸ™‚

    tapi, saya tertarik dengan persoalan diatas:

    “macamana pula dengan orang yang pasangannya takde minat utk menyokong pasangannya dalam bisnes?”

    apa pendapat anda pula?

    -IK

  11. Hi bro IK, rsnya bl dpt pasangan yg mcm tu, itu blh mnjadi satu motivasi jg.. Kiranya mcm cerita “Pursuit of Happyness” tu.. ;)Anggap tekanan tu sbg pendorong utk lbh maju ke hadapan bkny ke belakang.. Semangat jg mst kuat, kalau tdk “dream stealer” ni berkuasa trhdp kt..

  12. salam

    kalu pasangan yg tak menyokong dlm bisnes?
    particularly business?
    ok, mungkin boleh tukar nature of biz?

    contoh #1: sekiranya si isteri biz baking, kemungkinan suami tak berminat utk menyokong
    tapi kalu si isteri biz hartanah(real estate agt/broker) mungkin si suami boleh sokong/join.

    contoh #2: sekiranya si suami biz joran(fishing rod), si isteri tak minat dan tak keen nk sokong.tapi kalu biz suami di tukar kepada home reno/interior design/landscaping..sekurang2nya isteri bole involve ye tak?

    mcm IK juga, wifey dari bidang hospitality (correct me if im wrong), tapi beliau bole libatkan/sokong suami dlm intrnet biz.sbb intrnt biz sesuai utk both gender.

  13. Cik Seri, ingat-ingat bro lah…Shaz, wife IK was in Hotel front liner kat overseas, which got nothing to do with IK line.

    Tapi, I can see she’s very supportived. I suka cara dia, yang sentiasa tersenyum.. Sejak 2 tahun dulu lagi kenal sampai sekarang, macam tu lah juga…simple and down to earth mcm Sifu IK gak. πŸ˜†

    Persoalan ini sebenarnya, bro nak sangat tahu macamana effect dia ya… Secara emotional, maybe memang menolonglah kalau isteri menyokong…besides that?

    Apakah kalau isteri tak menyokong kita tak akan berjaya? , dan jika berjaya…apakah perkara yang membuat kita boleh berjaya dengan sokongan isteri?? Anyone have the answer?

  14. Saya pun mengidam nak cari pasangan hidup yang memahami dan ada aura yang serasi. Bila ada teman hidup rasa hidup ini lebih beerti dan bersemangan untuk capai impian bersama. Doakan saya dapat jodoh secepat mungkin…He 3X:)

  15. Salam!

    Pasangan tak ada minat nak menyokong dalam bisnes? Sukar sebenarnya nak meramal apa dalam hati orang lain. Maksud saya kenapa ia begitu? Kena juga lihat dari sudut pasangan itu sebagai isteri atau suami. Kena mengkaji dari sudut psikologi individu itu.

    Bagi suami mungkin tidak begitu bermasalah jika tiada sokongan dari si isteri. Ini kerana, wajib mencari nafkah bagi diri dan keluarga. Kewajipan. Selagi si suami lurus dan benar dalam usaha bisnes dan tidak membelakangkan keluarga, it’s fine. Hati perempuan dikaitkan bagai kerak nasi. Sekeras mana, jika disirami air, lama-kelamaan lembut juga ia.

    Masalah agak memberat bagi siisteri yang tidak mendapat sokongan si suami.Bagai tersepit antara hak suami dan hak diri sendiri. Bagi suami yang mudah dipujuk, kurang masalah. Bagi yang sukar ( maaf!, mungkin ego – bimbang isteri mengatasi atau kurang yakin dengan usaha isteri), pasti sulit. Terus usaha. Jika sebagai kura-kura pun tidak mengapa.(Ingat kura-kura masih menang dalam race dgn arnab).

    Jangan terlalu mengharap pada suami tentang hal-hal berkaitan usaha bisnes tu. Bukan menafikan hak suami. Cuma elak ‘frustration’. Beralih pada saudara-saudara terdekat atau rakan-rakan untuk bantuan dan sokongan. Pada masa yang sama rumahtangga perlu diurus. Percayalah ini tidak mudah. Jangan ada ruang untuk diungkit oleh sesiapa pun. Wanita amat terdedah pada fitnah.

    Kepincangan dalam rumahtangga amat besar kemungkinan dibebankan ke bahu wanita. Kenalah belajar seimbangkan. Ini memang satu dilemma dan mesti diatasi.

    Hakikatnya, jika usaha dah berjaya dengan berbuktikan nota-nota RM yang berwarna-warni dan menigkatnya kemampuan memiliki pelbagai harta benda, pasti semua meyokong. Lawan dan musuh pun datang menghimpit. Anggap saja itu kuasa kejayaan. Baik sangkalah.

    Wassalam.

  16. erm macam mana pula dengan pasangan yang cakap sokong, tapi takde tindakan-tindakan yang boleh dirasai & dilihat yang dia menyokong kita? sekadar di bibir sahaja…

  17. askm IK,

    saya terharu bila baca yang IK memperakui isteri IK sebagai org kuat yg menyokong IK …dah tentu la isteri IK isteri yang baik dan IK dah sah seorg suami yang tahu menilai hati budi isteri …betuah badan ..semoga IK & family panjang umur & murah rezeki …LONG LIVE IK !!!

  18. Razzi> puji nampak… mesti nak Shaz masak laksa for u lagi ni! ;p

    Adilla> Good answer!

    update: just got a call from sis Ogy, projectnya dengan saya ditunda sikit. insyaallah tak lama. Will update anda perkembangan di sini. kalau beli majalah di atas, sis Ogy ada kasi hint project tersebut πŸ™‚

  19. hmm…ok, sbb utama yg membuat pasangan menyokong apa dia?

    is it tak kiralah apapun nature of biz si pasangan tu?
    or what?

    bagi saya kalu nk sokong sesuatu perkara mesti si penyokong tu pun minat sama, rite?

    maaflah ye, comprehension kurang baik.

  20. Salam!

    ‘Unconditional love’ atau ”cinta tanpa syarat’ pada saya adalah jawapan pada sokongan 100% yang didapati dari pasangan yang sentiasa menyokong padu usaha couple mereka. Tidak mudah nak jumpa dalam alaf ni. But, we still can learn and educate someone to be one. Saya percaya, rahmat Allah mudah turun bila ada kesefahaman dan jalan pun menjadi mudah.

    Wassalam.

  21. Cik Seri, asyik minta maaf je…relek arr πŸ™‚ Kita semua mencari jawapan sama-sama, it’s ok to be wrong! πŸ˜‰

    Sifu IK…I puji ada makna tuu kikiki… No lah Sifu, I cakap ikhlas, yang benar gitu. Shaz memang best!! Strong character, very smart, lawa pulak tuuu…

    (Shaz…masak ayam panggang one more round okey hehehe..)

  22. LOL! bro love, org melayu kan gitu..’alas’ dulu sebelum cakap

    asyik sebut pasal makan..
    btw, kita2 ni ‘eligible’ tak nak rasa laksa & ayam panggang?

  23. heheh..nampak ade keserupaan….
    org tua2 kate kalau muke ade iras jodoh panjang….:)

    ai cik seri…suke makan laksa ke..huhu..

  24. cool couple,slamat berbahagia. tapi saya ad pendapat lain-kalau tiada support pun boleh berjaya coz orang yg berjaya tak harapkan orang lain. to have someone is a luck and not everyone is lucky. pepon nice post.

  25. utk sesiapa yg belum dpt jodoh, cariklah yg seiras, hehe..

    muzri> bukan laksa je, ayam golek pun best!(kat kerinchi)

  26. salam IK..
    jz wanna say hi..
    congratz 4 da 4th baby.hehe..
    Cinta Strawberry Abadi?
    quite a cute name..
    Happy ever after!!

  27. to bro Irfan, this pic really an inspiration me, happy nampak Irfan dengan kak Shazrina. I prayed a lot I can meet both of you someday..masa pertama kali baca Rahsia jutawan-jutawan internet terbongkar, saya sering tertanya siapa Shazrina, sebab hanya tu saja nama seorang wanita dalam buku tu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.