Menjadi pemborong online

Sering bila fikirkan menjadi usahawan Internet, kita fikirkan untuk menjadi penjual kepada pengguna.

Satu model perniagaan yang kita terlupa adalah menjadi pemborong- iaitu jual kepada usahawan Internet!

Menjadi pemborong Internet memerlukan modal- terutama membeli stok secara pukal daripada pengeluar (biasanya pengilang). Namun, oleh kerana masih lagi merupakan perniagaan Internet, maka, kos dapat dikurangkan seperti kos premis, pekerja, dan overhead.

*Contoh, beli cover handphone (yang kain bergambar-gambar tu- saya tak pasti panggil apa :)) secara pukal dari pengeluar, kemudian, sediakan satu laman web menual cover handphone tersebut secara pukal- mungkin satu bundle mengandungi 30 cover untuk usahawan Internet memulakan perniagaan.

Perlu ingat, lokasi Malaysia adalah amat strategik dan dekat dengan negara China, yang merupakan negara yang banyak menghasilkan produk-produk untuk dijual semula- ini akan mengurangkan kos penghantaran produk untuk dijual semula ke Malaysia.

Menjadi pemborong online- dapat mengsasarkan pengguna Internet seluruh dunia dan bukan Malaysia sahaja! Juga, oleh kerana ramai yang tidak nampak peluang ini, maka, persaingan adalah rendah!

Cuba janakan idea perniagaan bermodel sebegini. Apa yang anda boleh jual sebagai pemborong kepada usahawan-usahawan Internet sedunia? Siapa boleh memberi idea yang bernas akan dapat hadiah 🙂

Hadiah saja… tu la, saya nak anda banyak berfikir untuk kebaikan anda sendiri, sanggup beri hadiah lagi! 🙂 Contoh perniagaan jual handphone cover, tak aci, sebab idea saya 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

1,371 thoughts on “Menjadi pemborong online

  1. salam pelanggan yg disayangi dan dihormati,

    Well intoruducing our new product!!

    home made chocolate [di jamin halal 100% keluaran bumiputera]

    Perfect for any celebrations…graduation,anniversary,wedding hand bouguet,birthday, wedding/convocation occasion and ect…price according to various size,design and accessories (for chocolate roses bouquet + mini teddy bear+flower(fresh flower.).

    Interested?

    Please contact/ SMS us
    0134036721/0132449044
    Email:nzcollections@yahoo.com
    PM me:nz collections[Facebook]

  2. salam,
    saya baru nak berjinak jinak dalam dunia peniagaan..
    Saya berminat untuk menjual lingerie dari luar negara cth: dari China, Vietnam dll dgn harga borong yang berpatutan. sekiranya ada maklumat berkaitan pemborong tersebut harap bantu saya.
    sila email kepada saya: princesslina71@gmail.com
    sertakan sekali gambar sebagai cth.
    terima kasih.

  3. saya ada ingin menjual hanbeg brjenama GUCCI N LV y high gred.sesiapa y berminat blhla menghubungi sy trs ditalian 0127770559.stok pd sy adalah terhad..de 6 je..hrga borong best!!!!!tp bler dkt pasaran high gred antara 5ratus ke seribu.

  4. Kami dari Metafora Touch adalah merupakan pemborong cadar 100% cotton bedding set siap dengan Quilt. Kami juga sedang mencari pengedar 2 online.

    kenapa ia bagus ?
    kerana keindahan bilik tidur merupakan salah satu dari cara merapatkan keintiman suami isteri dan i juga mempunyai pasaran yang luas di malaysia dengan harga dan design yang lebih murah dan cantik dari harga dipasaran malaysia sekarang.
    dan setiap keluarga perlu menukar cadar mereka sekurang2 kurangnya 2 kali seminggu..

    sila hubungi : jessnor9956@gmail.com

    bagus tak idea ni en Irfan?

  5. KAMI ADA MEMBEKAL LINTAH BEKAM PERBAGAI SIZE YANG SUDAH
    DI ASINGKAN DARI KOLAM.

    JENIS LINTAH CAMPAUR
    * Benih Lintah( saiz straw vitagen ) – RM1.20/ekor
    * Lintah Saiz Straw – 1.80/ekor
    * lintah size batang rokok – 1.80/ekor

    JENIS LINTAH HIJAU
    * Benih Lintah( saiz straw vitagen ) – RM1.50/ekor
    * Lintah Saiz Straw – 2.00/ekor
    * lintah size batang rokok – 2.00/ekor

    MINIMUM KUANTITI : 50 ekor
    ( Harga diatas tidak termasuk kos penghantaran )

    Fendi – 0196642284
    lot 2788,jalan klinik,
    kg bukit naga ,
    seksyen 32,
    40460 shah alam selangor.
    Email : fendi_media@yahoo.com
    YM : fendi_media

  6. Salam.
    Cuba kita sama-sama fikirkan perkara ini.
    Selalu di dengar berniaga untuk menambah pendapatan.
    Jarang sekali boleh dengar berniaga sumber pendapatan utama.

  7. Saya tgh cari cadar2 (king,single,queen) utk
    kedai saya. kalau boleh direct dr kilang bukan dr pemborong2. dr kilang blh dpt hrg yg lbh rendah. Ada tak sesiapa yg tahu kilang2 cadar. tolong ye…. email detail ke she75sq@yahoo.com atau hubungi saya di 016-2371595

  8. salam.
    saya dan kawan2 berminat memulakan perniagaan secara on9.
    kami memerlukan pembekal yang membekalkan barang secara pre-order.
    barang yang kami cari:
    pakaian wanita,beg tangan,t shirt,kasut,shawl,tudung.
    jika ada sebarang info sila hubungi saya di
    013 4172941 atau emel ke
    muni_jun91@yahoo.com

  9. hi,
    saya baru je berjinak2 dlm bisnes online..smasa travel ke bandung saya lihat barang2 kt sna murah sgt.Balik ke malaysia,terdetik untuk buka online bisnes,adalah sikit2 brg dr bandung yang saya borong nk cuba2 jual kat online.Amat memuaskan coz jualan ada juga terjual wlwpun xhabis dijual tp semangat nk teruskan bisnes online da berkobar2..sbbnya 1 permulaan yg bagus utk saya.2nd travel kat bangkok,jalan-jalan smbil servay2 jg barangan kat sna.Bln NOv ni nk p lg,kali ni nk amik barang bnyk skit coz aku nk jadi pemborong online.so sape2 yg nk cari pemborong baju n kasut tu atau nk share pendapat ke boleh la contct aku..

    nrf.store2u@gmail.com

  10. Saya berminat memulakan perniagaan secara on9.
    Justeru itu saya memerlukan pembekal yang membekalkan barang secara pre-order. Saya ingin menjadikan perniagaan ini sebagai sumber pendapatan saya.Walau bagaimanapun buat permulaaan ini modal saya tidaklah besar. Barangan yang saya cari:
    pakaian wanita,beg tangan,t shirt,kasut,shawl,tudung.
    jika ada sebarang info sila hubungi saya di
    019 4579236 atau emel ke
    bagaipinang@gmail.com

  11. SALAM SEMUA…

    BEST NYA POST2 KAMU URANG DI SINI…
    DARI PERTANIAN SAMPAILAH PERKHIDMATAN ADA SEMUA…BYK MELAYU LAGI TU…ALHAMDULILLAH…SKG SY NK BUKA NI BUSINESS…TAPI PENGILANG TARA TAU OOO.

    KEPADA PENGILANG/DISTRIBUTOR NEGERIKU SABAH YG SUPPLY PAKAIAN BARU TAPI ‘CIPLAK’ SEPERTI JEANS LEVIS, BAJU LEVIS, KASUT2 N SELIPER…ALA MACAM DI PASAR MALAM TU, BOLEH HUBUNGI SAYA…BERMINAT SANGAT NAK NIAGA DI KEM2 SABAH NI…DAH TANYA TU PENIAGA DI PASAR MALAM PHILIPINE KK NI TAPI DURANG MACAM TAK MAU GITAU JAK…ADUH…SUPLIER..I NEED UR HELP…SEND ME QUOTATION N TC…BAJET BAWAH 30K.TQ

    SATU LAGI…SUPPLIER AKSESORI BERKAITAN KOMPUTER DI SABAH NI..BOLEH HUBUNGI SAYA…BARU NAK BUKA KEDAI KOMPUTER NI..MAKASIH SEMUA..

    bumisabah.ent@gmail.com

  12. saya menjual produk kesihatan berasaskan mengkudu@noni iaitu ubat kencing manis dll..syampu penghitam rambut (Halal)
    sila kontek 0198064925 – encik Din

  13. Assalamualaikum n slm sejahtera..
    1. idea
    – sy org Terengganu so sy rs produk yg terbaik islah jual kropok segera..plus sy blh sertakan skali ngan pencicah dia..plus kropok keping,kropok lekor,kropok udang,kropok jejari n mcm2 lg..
    2. knaper biz ni best
    – sebab disukai rmai…mdh dihantar…blh dipelbagai…orait?

  14. sy pembekal baju kurung siap, tudung, kain pasang berbagai jenis, pakaian wanita dll.Harga borong dan murah.sila hubungi 0127844797 cik ida @ email :eidazali@yahoo.com

  15. Salam untuk semua

    Saya ada membuat tempahan bunga telur/bunga pahar dan bungarampai sabun yang unik dan cantik. Tiada di pasaran. Bunga telur/bunga pahar saya dibuat dari kulit telur dan di hias dengan beads beraneka warna. Manakala bungarampai sabun dari sabun mandi berjenama dan pelbagai haruman. Sekiranya berminat sila layari website saya: http://www.bungatelur.multiply.com atau hubungi saya, Lara 012 7508454. Anda juga boleh hantar emel ke alamat http://www.fabulousstalks@yahoo.com.my

  16. Assalamualaikum!
    Produk : BioMagick – Detoxifying Foot Pads

    Kandungan : bamboo vinegar,wood vinegar,tourmaline ,chitosan,vitamine c,loquat leaves

    Fungsi:
    1. Membantu buah pinggang dan sistem limpa menjalankan fungsi pembersihan
    toksik dari badan
    2. Membantu mendapatkan tidur yang lena, mengilangkan sakit kepala dan
    menghilangkan kepenatan
    3. Membantu menghilangkan kesakitan dan lenguh pada kaki
    4. Meningkatkan tahap imuniti,pengedaran darah dan membantu penstabilan
    metabolisme
    5. Mengurangkan ketegangan pada otot dan membuang air berlebihan dalam
    badan
    6. Menjauhkan dari sembelit

    Cara pengunaan: hampir sama mcm kinohimitsu, cuma kita kena tampal sachet pada patch yg disediakan dan tampal pada tapak kaki, bahu,belakang atau dimana2 bahagian badan yg bersesuaian. Tetapi detoxifying lebih sesuai di lakukan di bhgn tapak kaki kerana selepas kita minum air kebanyakkan particle toxic akan terkumpul di tapak kaki kita.

    Pakai sebelum tidur sekurang-kurangnya selama 8 jam untuk kesan maximum. Semakin hitam detoxifying pad tu menunjukkan semakin tinggi kandungan toksik dalam badan kita.Dengan pengunaan yang kerap dan konsisten, warna pad ini akan berubah menjadi cerah (warna asal) dah ini menunjukkan kadar toksik dalam badan anda sudah berapa pada paras minimum dan selamat.

    Prinsip:
    Berdasarkan kepada ilmu perubatan Cina, badan kita mempunyai lebih 360 titik akunpuntur, dimana 60 titik akupuntur ditemui di bahagian kaki. Bahagian kaki atau lebih sinonim sebagai â€jantung kedua” ianya merupakan zon refleksi untuk organ dalaman utama badan kita dan merupakan â€rumah” kepada pelbagai jenis toksik.

    Apabila kita memakai Detoxifying Foot Pads, apabila pengedaran darah berlaku di bahagian tapak kaki, foot detox sachet akan menyerap toksik yang dibebaskan dari titik akupuntur. Dengan hanya menggunakan dalam tempoh satu malam sahaja kita akan dapat melihat kesan penggunaan iaitu perubahan dari segi warna dan bau foot detox sachet (dari warna cerah ke warna coklat perang/hitam).

    harga :
    Packing sendiri
    HARGA 74SEN/ KEPING
    JIKA ANDA MAHU HARGA LG MURAH SILA SMS/ CALL
    013-9566489
    QOSENG

  17. salam kepada semua,
    kepada yg berminat utk ikuti rombongan memborong ke china bole hubungi saya @ 019-2832959 (azmi), atau email: azmiramli@gmail.com.

    trip december masih ada kekosongan, jan dah abis, feb&marc2011 masih ada beberapa kekosongan. t.k

  18. Salam…sesiapa yang boleh bantu saya dapatkan supplier atau website dari USA atau oversea yang menjual beg tangan berjenama pada harga yang berpatutan. Saya tengah usahakan on9 bisnis focus on authentic handbags tetapi bekalan tak tau nak dapatkan dari mana. Sila bantu saya…makasih.

  19. salam semua, saya ada menjual ikan ketutu, ikan lampam dan ikan talapia merah. disamping itu saya ada juga menjual keladi mawar dan pisang tanduk. sesiapa yang berminat sial hubungi saya di 013-7501713

  20. salam 1 malaysia….
    *saya merupakan pengeluar serta pembekal baju kurung berfesyen..
    *dijual dgn 3 konsep pembelian serta harga yg berbeza..
    *step 1 adalah membeli dgn kuantiti borong 10 pasang dan akan dibekalkan size s,m,l dan xl..
    step 1 adalah harga borong..
    *untuk step 2 adalah membeli dgn kuantiti 10 pasang tetapi pilihan size adalah pilihan customer..
    step 2 ni harga separa borong dan jualan..
    *untuk step 3 adalah pembelian dari 1-9 pasang dgn pemilihan size dalah pilihan customer..
    step 3 adalah pembelian secara perseorangan dgn harga jualan..
    *juga ada baju yg bermanik dan tanpa manik..
    *pihak syarikat mengutamakan kualiti jahitan yg bermutu itu yg penting..
    >>>email : fizila8388@gmail.com

  21. SALAM SEMUA… SAYA PENIAGA BARANG2 MAINAN. MAINAN KANAK2 DAN DEWASA, RC HELICOPTER,RC PLANE, RC DRIFT, RC TRUCK, RC CAR DAN LAIN2… SAYA SEDANG MNCARI PENGIMPORT DAN PEMBORONG BARANG2 MAINAN DARI CHINA… KALAU ADA SIAPA2 YG TAHU.. TOLONG BANTU SAYA.. SILA HUBUNGI 0194436346. trima kasih…

  22. Ingin memiliki jenama minyak wangi yang terkenal tetapi tidak mampu, jangan risau kini anda dapat memiliki haruman berjenama dengan harga yang murah & berpatutan(80% lebih murah dari pasaran).sila hubungi @ mesej 014-7323788 @ email seperti di info.

  23. Saya nak jual amp bass jenama sx dengan harga RM 400.00…jika berminat, sila hubungi no ini…0176610411 / 0176079293..(Lah)..terima kasih…

  24. TEKNIK PEMBELAJARAN TELAH PUN BERUBAH MENGIKUT PEREDARAN ZAMAN DENGAN PROGRAM “SCORE A”
    “SCORE A” IALAH PORTAL PENDIDIKAN YANG PERTAMA DI MALAYSIA
    KEBAIKAN PROGRAM “SCORE A”
    1) MURAH, HANYA RM 7.10 SEBULAN UNTUK SATU SUBJEK
    2)MASA BELAJAR YANG “FLEKSIBLE” SESUKA HATI 3PM, 8PM ATAU 2 AM
    3)BOLEH DIAKSES DI MANA-MANA SAJA, DI RUMAH NENEK, DILANGKAWI, ATAU DI LOS ANGELES (24JAM)
    4)DENGAN KOMPUTER, TIDAK MENJEMUKAN, BELAJAR CARA TERKINI, TIDAK PERLU GURU, MUDAH DIFAHAMI
    5)DI RUMAH, TIDAK PERLU KE MANA-MANA, TIDAK PERLU NAIK BAS
    6)DI RUMAH SELAMAT, TIADA JENAYAH, RAGUT, ROGOL, CULIK
    7)TAK KENA HUJAN, RIBUT,PETIR, BANJIR DAN TRAFIK JAM
    8)KEPUTUSAN PRESTASI DENGAN SERTA MERTA BUKAN SELEPAS PEPERIKSAAN
    9)KOLEKSI SOALAN-SOALAN PEPERIKSAAN YANG LEPAS DISEDIAKAN, TIDAK PERLU CARI, DIBELI ATAU DIPINJAM
    10)DIIKTIRAF OLEH KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA DAN PIBG NASIONAL

    ANAK-ANAK SCORE 8A, IBU BAPA SCORE 8K SEBULAN.

    DEMI KEJAYAAN ANAK TERSAYANG, SILA HUBUNGI 013-2410501 OR 017-9485401
    EMAIL: hahijan1@yahoo.com

  25. Salam kepada semua.
    Kami Pengeluar/Pembekal SPA PRODUK(bumiputra). Mempelawa anda pemilik SPA/Saloon mendapatkan lulur Tradisional keluaran Syarikat kami dgn hrga amat berpatutan.Lulur kopi,soya,halia,kcg hijau,beras pulut hitam & sbgnya. Kami juga pengeluar sabun muka/badan@handmade soap ,100% natural tanpa bahan pengawet. Sabun kulit kayu manis,beras,susu kambing & sbgnya.Sedia menerima tempahan mengikut citarasa anda.Harga boleh dirunding .Hubungi-Maz 012 23346892 @ email-majf97@yahoo.com.my

  26. Pembekal Utama Barangan Berjenama,semua jenis pakaian Aksesori Wanita & Lelaki. Lbh Daripada 50 jenama

    MEGADIWARNA INTERTRADE (INTERNATIONAL TRAING)

    -pembekal utama aksesori wanita,lelaki perfumes,purse,dompet,lelaki,jam,sunglasses,set necktie,pen,tshirt,jeans,kemeja,jacket,kasut,selipar,dll.
    barangan berjenama lebih dari 50jenama dan kami juga pembekal utama barangan from china,hongkong,europe,indonesia,thailand,singapore.
    -terus dari kilang
    -mengutmakan keuntungan pemborong 100%200% pemborng blh untung dgn jualan
    -pakej2 yang ditentukan oleh company dgn pakej terendah pemborong blh apat semua jenama,semua barangan yang syarikat suplly
    -syarikat mengeluarkan 2minggu lebih awal design yang terbaru

    *kepada pemborong blhlah mendapat pakej yang sangat luar biasa dan modal terendah yg tidak pernak anda jumpa.terus dari kilang dan company kami hanya ambil 10%sahaja keuntungan.

    untuk pakej rm10,000-rm500,000

    pakej kontena lebih murah dari harga borong.

    special pakej.(pakej ekonomi)

    rm10,000 akan mendapat semua barangan,aksesori lelaki dan perempuan,pakaian all brand.
    IPAKEJ EKONOM : RM5,000
    PAKEJ (A) RM10,000-100,000
    PAKEJ (B) RM100,000-200,000
    PAKEJ (C) RM200,000-350,000
    PAKEJ (D) RM350,000-500,000
    PAKEJ DIAMOND RM500K (5KONTENA BARANG)

    *product from china,vietnam,indonesia,
    *original product from europe,singapore.

    berminat hubungi:

    tg.putra
    0179504850
    yp design global
    (managing director)

    email: ypdesign_global@yahoo.co.uk

  27. Mudah dan selamat untuk menjadi rakan niaga dan usahawan yang berjaya di internet. Segalanya mudah nak tak nak aja buat. Untuk mencari tambahan pendapatan di Peluangbaik.com. Pendaftaran adalah percuma mengikut pakej yang anda suka.Apa yang penting sememangnya relaks dan masyuk mendapat tambahan pendapatan.Saya bahagia dan tidak risau lagi pasal duit..untuk maklumat lanjut http://www.PeluangBaik.com/mamaridiya sekarang pasti anda teruja…

  28. Kami pembekal kuih gunting dari Papar. Keutamaan akan diberikan pada peniaga-peniaga di kawasan Papar sampai Kota Kinabalu. Peniaga luar dari kawasan tersebut jika berminat, boleh juga berbincang dengan kami. Kami jual borong pada harga yang berpatutan. Sample kuih gunting percuma juga akan diberikan kepada peniaga yang nak rasa dulu kuih gunting kami. Sila call ahmad 017-906 2987 (sms jika tak dapat call)

  29. Salam,

    Saya ada menjalankan perniagaan kiosk burger mudah alih yang boleh dibawa ke mana2. Jika ada event seperti dinner, birthday party etc. kami menyediakan servis jualan dan setup kiosk burger dengan harga yang berpatutan. Berminat sila hubungi saya di talian 017-3232271/012-7919673.

    Terima Kasih.

    Wan Azhareezal Wan Aziz
    Global EMS Enterprise

  30. kami supply kay chain dan Lampu yang diperbuat daripada tempurung dan bahan terbuang daripada pokok kelapa yang sangat kreatif, unik dan berkualiti..Dan Juga Klasik….kami menawarkan jualan borong kepada sesiapa yang berminat untuk berniaga. Untuk dapatkan harga borong sila mesej or email kami.atau hubungi saya 019-9802449 atau blog http//inaqicreative.blogspot.com

  31. saya dan suami ada menjual produk dari syarikat
    1)NS Beauty iaitu produk resdung yang terdiri dari sabun boleh hubungi muhazali 012-7576139 nama ada terdapat di metro dalam ruang snbeautycare.blogspot.com
    di benut,Pontian.

    2)Kami ada menjual produk mas ayu,go power dan kenali kopi dengan harga rm28.00sekotak bagus untuk kuruskan badan,yang berpenyakit dan nak dapatkan anak.boleh buka laman web http://www.mmagroup.com.my produk ne ada disiarkan di radio ikim.fm memang bagus utk org berpuasa. saya minum boleh tahan bangun tak tidur dari jam 4.3o pagi hingga buka puasa.

    3)selain itu produk kosmetik, makanan kesihatan dari gifarin dengan ahli rm35 sahaja anda boleh dapat bonus dari pembelian untuk kegunaan sendiri atau menjual klik http://www.giffarine.com.my/

    contact kami nina-0129406914/muhazali-0127576139

  32. Salam En. Irfan…

    Teringat temubual En Irfan dgan Adlin di Jangan Tidur Lagi..waktu tu sy baru gak dlm biz online nie.. terfikir idea yg benar2 bernas dan superb yg merubah hidup saya..inspirasi En Irfan…thanks…

    Okt thn lepas sy berkecimpung dan biz Cloth Diaper…then cuba2 nasib biz barang bayi…sungguh luar biasa sambutannya..apatah lagi harga yg ditawarkan lebih murah dari biasa.. alhamdulillah..

    Sapa2 yang berminat tuk dapatkan Lampin Kain Moden (Cloth Diaper) dgn harga termurah dipasaran..serta barangan bayi spt gap pyjamas, carter romper, busha legging, training pant etc.. meh jengok blogshop sya di http://miela77shoppe.blogspot.com

    Thanks to En Irfan Khairi..idea anda inspirasi kami…

  33. Salam. Dijemput untuk menyertai Bengkel Seni Sulaman Manik & Labuci pada 4.12.2010 (Sabtu) jam 9.00pagi – 4.00petang di Balakong, Selangor.
    Kandungan Kursus:

    20 teknik asas menjahit manik & labuci termasuk jahitan manik 5 jenis bunga pada busana
    Bonus -1 teknik asas menjahit manik dan labuci
    Panduan jenis-jenis manik dan labuci
    Teknik pemilihan & paduan gabungan warna

    Peserta akan dibekalkan peralatan menjahit-benang, gunting, jarum serta manik, labuci & kain semasa bengkel

    Peserta hanya terhad kepada 20 org sahaja. Makan & minum sepanjang bengkel ditanggung oleh pihak penganjur.

    Tarikh tutup daftar: 28.11.2010

    Contact saya: 019-3335741

    http://akademinurinsan.blogspot.com

    email: akademi_nurinsan@yahoo.com

  34. Dapatkan telekung dewasa dengan harga borong. Hanya RM15 (minimum 20 helai).Material – kain jersey tebal dengan sulaman bunga. Stock adalah terhad, siapa cepat dia dapat : )
    hubungi : 0139566489

  35. salam n selamat pagi…peluang baik..memerlukan rakan niaga untuk perniagaan yang tiada saingan..modal serendah rm 2 +++

    sila hubungi 013-2410501 or 0179485401

  36. BELI BUKU TERPAKAI DENGAN HARGA BORONG

    Kepada sesiapa yang teringin melupus buku @ membuangnya ke tempat kitar semula @ bagi percuma dekat kenkawan, apa kata dapatkan sedikit imbuhan dari buku anda itu. Kini peluang anda tukarkan buku terpakai anda dengan wang ringgit.
    Saya sedia mengambilnya di tempat anda dengan harga tinggi secara borong. Minimun 10 buku . – KL dan sekitarnya.

    Harga belian :
    RM5 (harga asal buku RM30 ke atas)
    RM4 (harga asal buku RM20 – RM29)
    RM2 (harga asal buku RM10 – RM19)
    Buku tiada tanda harga, RM3 (100 m/s ke atas)
    Buku MESTI berkeadaan baik : Tidak terkoyak, berlipat atau tercabut isi halamannya.

    Kalau anda ada buku dalam topik ini, boleh email @ sms saya.
    1. Buku Motivasi
    2. Buku Agama
    3. Buku Kewangan
    4. Buku Novel
    5. Buku Keusahawanan
    6. Buku Tokoh-Tokoh
    7. Buku Bisnes Internet
    8. Buku Panduan Melakukan Sesuatu (etc : Panduan tulis sajak, novel, cara dapatkan iq genius, cara urus perniagaan)

    Buku topik berikut saya tak ambil. Buku pelajaran, buku ipt, majalah, buku BI dan semua yang tidak termasuk dalam kategori di atas.

    Email :
    1. Tajuk Buku
    2. Buku Baru @ Terpakai
    3. Lokasi
    (progresif_mail@yahoo.com) @ SMS 012-9243462.

  37. askum…
    saya ingin memulakan perniagaan kecil2lan..(menjual kain pasang)so saya minta tunjuk ajar mcmane nak mulekan perniagaan nie…tq n email saya

Leave a Reply

Your email address will not be published.