Menjadi pemborong online

Sering bila fikirkan menjadi usahawan Internet, kita fikirkan untuk menjadi penjual kepada pengguna.

Satu model perniagaan yang kita terlupa adalah menjadi pemborong- iaitu jual kepada usahawan Internet!

Menjadi pemborong Internet memerlukan modal- terutama membeli stok secara pukal daripada pengeluar (biasanya pengilang). Namun, oleh kerana masih lagi merupakan perniagaan Internet, maka, kos dapat dikurangkan seperti kos premis, pekerja, dan overhead.

*Contoh, beli cover handphone (yang kain bergambar-gambar tu- saya tak pasti panggil apa :)) secara pukal dari pengeluar, kemudian, sediakan satu laman web menual cover handphone tersebut secara pukal- mungkin satu bundle mengandungi 30 cover untuk usahawan Internet memulakan perniagaan.

Perlu ingat, lokasi Malaysia adalah amat strategik dan dekat dengan negara China, yang merupakan negara yang banyak menghasilkan produk-produk untuk dijual semula- ini akan mengurangkan kos penghantaran produk untuk dijual semula ke Malaysia.

Menjadi pemborong online- dapat mengsasarkan pengguna Internet seluruh dunia dan bukan Malaysia sahaja! Juga, oleh kerana ramai yang tidak nampak peluang ini, maka, persaingan adalah rendah!

Cuba janakan idea perniagaan bermodel sebegini. Apa yang anda boleh jual sebagai pemborong kepada usahawan-usahawan Internet sedunia? Siapa boleh memberi idea yang bernas akan dapat hadiah 🙂

Hadiah saja… tu la, saya nak anda banyak berfikir untuk kebaikan anda sendiri, sanggup beri hadiah lagi! 🙂 Contoh perniagaan jual handphone cover, tak aci, sebab idea saya 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

1,371 thoughts on “Menjadi pemborong online

  1. saya baru bercadang nk niaga online..saya lebih berminat nk jual pakaian n kasut utk saiz L – xxxl.sebab barangan begini susah nak dicari…dah lama cari supplier..sesiapa yang tahu n boleh supply barangan ni dgn harga borong..bolehla contact sy…sila email ke aslinarazis@yahoo.com.klo ada yang tukang buat lg bagus..

  2. Saya membekal pakaian wanita dari vietnam seperti telekung, kain cotton atau baju kurung bermanik. harga berpatutan kerana ambil sendiri dan kos tambg yg murah..Boleh bermula dengan modal yg kecil atau tiada modal.. Utk pertanyaan hubungi sy 012-4496907

  3. Disini disertakan harga kerepek terkini untuk pemborong.
    Kerepek Pisang Tanduk = RM15.50
    Kerepek Pisang Nipah = RM15.50
    Kerepek Ubi Biasa = RM10.50
    Kerepek Ubi Pedas = RM13.50
    Kerepek Ubi Racik = RM11.50
    Tempeyek = RM14.50
    Kerepek Bawang = RM15.50
    Kerepek Pagoda = RM10.00
    Kerepek Pagoda Pedas = RM11

    (Kos pengangkutan percuma untuk Johor Bahru&Kota Tinggi. Lain-lain kawasan tertakluk kepada harga kurier terkini. Bagi penghantaran ke sabah dan sarawak, penghantaran dibuat dengan maskargo, jadi kosnya berganda-ganda lebih murah dari poslaju dan kurier.Minimum tempahan untuk Sabah / sarawak adalah 170kg)

    *Semua harga kerepek diatas adalah untuk 1 kg dengan minimum tempahan sebanyak 75kg(untuk semenanjung Malaysia).
    – Disebabkan permintaan yang tinggi di musim perayaan, hanya pesanan awal sementara stok masih ada saja yang dapat dipenuhi.

    Terima Kasih..
    Mohd Nor
    0127462318

  4. salam,

    saya menyediakan perkhidmatan menjahit langsir pelbagai paten dan memasang dirumah anda di sekitar utara semenanjung shj.

    juga menjahit pakaian wanita dan memasarkan kepada pemborong

    hubungi saya yati 019-4586852

  5. salam,
    saya menjalankan perniagaan,trading,keropok lekor original terengganu,pemborong barangan keperluan(pakaian,makanan) dan pengubahsuaian rumah dengan kelulusan pihak berwajib.
    untuk makluman anda semua..sy masih ade stok karpet terpakai(used carpet)dlm 10,000 keping karpet tile (tile capet) 2’x 2′ (160,000 sqt) satu keping Rm0.80.. untuk maklumat lanjut sila hubungi sy 012-3646160 or email arinaardza@gmail.com

  6. Salam En.Irfan,
    Sy bru buka bisnes dlm bidang pakaian…sy buat online & offline…sy jual baju budak,baju mengandung,baju untuk para ibu yg menyusukan anak..baju jersey untuk lelaki(nike,adidas)..tp yg menjadi masalah ialah nak cari baju menyusu yg payah…klu ader sesiapa yg th nak dapat kat mane blh email sy di changjin28@yahoo.com…klu boleh sy nak beli direct trs dari pembekal…coz nak harga yg ok…klu ader sesiapa yg thu pembekal utk barangan kaum adam boleh la bgtau….

  7. Salam,
    Ader sesiapa th nak cari pembekal bg nursing wear(bj menyusu)..sy buat bisnes jual barangan utk ibu mengandung, menyusu, baju muslimah, tudung, baju kanak-kanak, baju jersey (nike,adidas)untuk lelaki…ader maklumat sila hantar ke changjin28@yahoo.com

    Sy harap En.Irfan dapat memberi pendapat & pandangan mengenai bisnes sy ini….

  8. salam….sy merupakan seorag student…sy sngt berminta dgn dunia bisnes ng terutama yg berkaitan dgn bisnes aksesori wanita ini dan handbag,tapi x tau mcm mne nk mulakan…sy baru nk blaja bisnes online ng….ade sape2 sudi nk mmbekal kpd sy sbg prcubaan….

  9. assalammualaikum.
    saya nak minta tolong kepada semua yg tahu di manakah tempat untuk saya membeli barang2 make up n secara borong sebab saya berminat dengan barangan make up terutama sekali dgn jenama mac .jd siapa yg boleh bagi tahu saya di manakah harus sy mencari tolong la emeilkan kepada emil saya puterierina87@yahoo.com.
    harap sgt2 …..niat untuk berniaga secara on9 ……terima kasih

  10. byk tmpt saya dah pergi italy saya balik jual silk scarft gi korea balik buat accessories gi beijing balik jual alas meja,cushin coverdll gi indonesia jual baju sulam dll next week nak gi hangzhao tak sure apa pulak nak bawa balik sampai ni lum ada satu business yg btl2 steady walaupun semuanya menguntungkan…boleh beri komen tak…tq

  11. plan next year nak buka kedai retail and borong accessories, handbag, curtain,bedsheet dan brg2 hantaran perkahwinan & bunga coz tak byk bumiputera yg venture bus ni..balik china ni saya akan bawa brg2 ni..kalau ada comment hantar ke @hamidahhamzah65@yahoo.com jumpa 2 weeks lagi, kalau irfan blh beri idea alhamdulillah salam.

  12. alam, diharap sihat-sihat selalu. Kami membekalkan tudung dan kain dengan harga termurah, terkini, berkualiti dan istimewa hanya terdapat di tudungborong.com.kami menjual secara borong, dengan harga yang sgt2 berpatutan. kami juga menerima tempahan sehingga 500 helai keatas kerana kami mempunyai kilang sendiri. Anda boleh melihat dan memilih koleksi tudung yang kami tawarkan laman web kami, dan sekiranya anda berminat, anda boleh terus membuat tempahan dan bayaran secara online.(untuk yg online).
    atau hubungi kami di:

    website : http://www.tudungborong.com
    tel : 013-2679807
    facebook page : tudungborong.com

  13. assalamualaikum…
    saya ada menjual serbuk asam untuk buah dan air jambu.Pemborong dialu-alukan..untuk keterangan lanjut email saya..azharibra.yahoo.com

  14. menjual minyak wangi kasturi susu,kasturi hitam,kasturi zaffaran,kasturi putih….3ml RM10.00 berminat hubungi 019 5661407 awijam …borongjamchina.blogspot

  15. assalamualaikum,
    akak baru belajar meniaga online. Modal ciput tapi nak try gak. Akak jual kain sutera ori Terengganu. Harap jenguk-jenguk blog akak yer.
    Blok pun baru belajar, so tau-tau la kan..
    htpp://idamsutra.blogspot.com/
    emel:sutraidaman@gmail.com

  16. Saya cadangkan supaya borong peralatan pejabat dr China. Kebanyakan Perabot Pejabat yg ada di pasaran Malaysia sekarang pun dari China. Cuma pengimport letak brand masing2 n harga jd sgt2 tinggi. Kerusi ofis (Low, Medium n High Back,basic) harga market malaysia dalam rm180 (harga pengimport kpd peruncit) sementara harga kpd end user dlm lingkungan rm250 ke 350. Harga borong untuk seunit dr china baru rm35, minimum 300 unit. brp % keuntungan tu?

  17. Salam.
    Saya akan membuka kedai pakaian bayi ala2 ManjaKu (bukan di KL/Selangor)
    Saya memerlukan pembekal2 yg boleh memberikan katalog & harga utk barang2 spt pakaian bayi & ibu mengandung, peralatan & kelengkapan bayi, pampers, susu formula, mainan dan lain2.
    Sila email saya di :
    rock0440@gmail.com

  18. Saya mencadngakan kepada kalian yang berminat berniaga..guna cara ni…. korang pegi kat shopping mall yang glamer tu..korang sewa satu kedai lepas tu ajak kawan kawan yang nak berniaga sama sama..ala buat 3, 4 lot dalam kedai tu… pastu korang share la bayar sewa…menjadi tu..aku tengok cara mat indon buat kat kajang ni..

  19. SAYA BERMINAT UNTUK MEMBELI BARANGAN BORONG SEPERTI BEG ATAU TUDUNG…SEKIRANA ADA SUPLAER YG INGIN MENJUAL KEPADA SY…BOLEH TAK MELALUI PEKERJA MEREKA DATANG UNTUK SYA MEMBELI…..SAYA INGIN MENIAGA DI PASAR MALAM
    SILA HUBUNGI SY 0197768988
    TERIMA KASIH

  20. assalammualaikum.
    saya nak minta tolong kepada semua yg tahu di manakah tempat untuk saya membeli barang2 Jersey Bola dari Thailand Grade AAA n secara borong.jd siapa yg boleh bagi tahu saya di manakah harus sy mencari tolong la emeilkan kepada emil saya ndjoeliciouz@gmail.com
    harap sgt2 !..niat untuk berniaga secara on9 !!terima kasih

  21. salam..saya sedang mencari pembekal@pemborong kain ela cotton pelbagai jenis mengikut rekaan terkini untuk kedai yg akan dibuka pd januari 2012..saye perlukan jasa baik anda yg mengetahui bagaimana saye boleh dptkn stok kain @ baju yg dh siap jahit secara borong..pembekal@pemborong@sesiapa yg mengetahui amat2 diperlukn utk share maklumat dgn saya..emailkn didmytime_blurz@yahoo.com or call 019 2088892

  22. Assalamualaikum… kalau ada sesape yang nak beli kereta baru/terpakai. kakitangan kerajaan, swasta dll…0 Downpayment. boleh call saya di 012-9247844(Fia). Tq

  23. saya mencari pemborong2pembekal kain english cotton trend sekarang dots n stripes…plz sms saya 012-9090534…email pic if ada ye..

  24. slm faiza hiirani..sy zul dari kelantan, hubungi sy untuk stok jersey thailand murah2 jer hrga borong kita deal nnti. fon sy 017-2306519

  25. assalamualaikum…
    saye nk minta tunjuk ajar..sye student,..teringin sangat nk buat bsness online jubah dan blous ..tpi tak tahu nk cri pemborong..spe2 yang jual jubah dan blous labuh secara borong..boleh emailkan pada saya..
    mashi_yakob@yahoo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.