Selamat datang June 2006!

Tiada tip satu minit hari ini!

Mengapa?

Biar saya jelaskan…

Ketika saya mengambil keputusan untuk menulis tip satu minit setiap hari, niat saya adalah untuk mencipta satu perubahan- kepada diri anda. Apa yang saya tidak mahu adalah, apa yang ditulis setiap hari (apa yang anda baca), tidak dilakukan atau diimplemenkan oleh anda. Rugi lah macam tu kan?

Jadi, hari ini, apa kata anda kongsikan pengalaman anda atau bagaimana tip-tip bulan MAY 2006 telah membantu anda 🙂

Bagi anda yang suka membaca sahaja (yang tidak pernah meninggalkan komen, apa kata anda tinggalkan komen dan kongsikan pengalaman anda- saya tahu ada ramai. Yang sering berinteraksi ada nama2 yang sering kita lihat, dalam log pelawat, beratus ratus juga yang melawat pada setiap hari tetapi tidak memberi komen)

Saya ada menerima beberapa email yang mengatakan bahawa tip-tip yang diberikan telah banyak mengubah pemikiran dan semangat. Anda bagaimana? Kongsikan di sini…

Esok, kita jumpa lagi dengan tip seterusnya…

ps: Sebagai tambahan, apa kata anda kongsikan latar belakang anda serba sedikit untuk tatapan saya dan rakan2 kita semua.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

33 thoughts on “Selamat datang June 2006!

  1. dr irfan..sy mmg tak lepas setiap hari utk membaca tip2 yg IK berikan disini.namun begitu sy ada satu penyakit:(..penyakit saya ialah suka bertangguh..jadi bolehkah IK bantu saya ubati penyakit ini?bagaimana utk sy buangkan penyakit suka bertangguh ini utk selamanya..harap sangat IK boleh bantu lynn ok;)

  2. Motivasi membawa saya ke peringkat lebih selesa dari segi kewangan dan kebebasan. Tip sebegini amat diperlukan, bagi membasahi jiwa yang dahagakan sentuhan dorongan. Tip anda memang membantu dan menambah ilmu ‘jiwa’ saya agar terus hidup dan segar. Hidup ini menyeronokkan sebenarnya…

  3. Hi saya taza. Hari ni rasa terpanggil nak beri komen atau bercerita diruangan ini. Terima kasih sebenarnya. Bulan May memang banyak cerita bagi saya. kenapa??? hmmm dah 5 bulan di internet rasanya macam tak percaya. dah macam2 info yg dapat at last baru tersedar yg saya memulakan biz ini dgn cara yg salah so tq. Dgn info yg ada saya cuba untuk bergerak semula. kalo ada masa lawati le laman web saya yg baru je siap http://www.tazamfnbiz.com kalo ada komen, tips dan panduan dialu alukan terima kasih

  4. Assalamualaikum wbt,
    Memang benar sebagaimana yang diperkatakan oleh Irfan bahawa ramai yang mengikuti blog ini tetapi sekadar membacanya sahaja dan tiada memberikan apa-apa tindakbalas kecuali nama-nama yang sama sahaja yang sering muncul. Memanglah sesuatu yang membosankan kalau dalam kelas umpamanya hanya terdapat segelintir murid yang sama sahaja memberi tindakbalas manakala yang lainnya menyepi dan takut untuk memberi pendapat untuk dikongsi bersama. Dan jika perkara seperti ini berlaku pada setiap hari sudah tentu cikgu akan merasakan ilmu yang ingin dicurahkan dengan ikhlas itu tidak begitu dihargai oleh murid-muridnya dan sedikit sebanyak akan melunturkan semangatnya untuk mencurahkan ilmu di dada.

    Sebagai orang yang berpengalaman dalam bidang keusahawanan (dalam bidang grafik / fotografi) saya ingin berkongsi cerita dengan saudara-saudari sekelian tentang erti hidup kita yang sebenarnya dari ‘secebis’ pengalaman yang telah saya tempuhi. Ceritanya begini…

    Dahulu saya sangat bercita-cita untuk menjadi seorang jutawan. Seperti anda hari ini. Untuk tujuan itu saya banyak membaca buku-buku motivasi, kisah-kisah bagaimana ingin menjadi ‘jutawan yang berjaya’, menghadiri seminar dan kursus dan sebagainya. Sebutlah apa sahaja. Apabila di jalanraya pula pantang tengok kereta mewah pasti tersemat dalam hati suatu hari nanti inilah kereta yang akan saya miliki.

    Dalam kerjaya pula memang saya tergolong dalam kategori orang yang ‘bekerja keras’ dan tidak pernah mengenal erti putus asa hingga ke saat ini.
    Namun dalam usaha mengejar impian untuk menjadi ‘jutawan’ tiba-tiba saya terjaga dari mimpi… Selama ini saya lupa bahawa yang mengizin saya jadi jutawan atau tidak hanyalah Allah swt sahaja, tuhan yang Maha Agung. Rupanya Allah telah menurunkan contoh terbaik bagaimana hendak menjadi jutawan melalui utusanNya iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Jutawan yang tulin adalah jutawan yang mampu menguasai 2 alam iaitu dunia dan akhirat. Menjadi jutawan didunia sahaja dan tidak mengendahkan akhirat boleh menyebabkan kita jadi miskin dan papa kedana di akhirat nanti. Namun kalau kita tidak mampu menjadi jutawan di dunia berusahalah untuk menjadi jutawan di akhirat kerana ia kekal untuk selamanya.

    Orang yang bercita-cita untuk menjadi jutawan di akhirat, InsyaAllah semasa hayat didunia ini tidak akan menjadi miskin, terarah halatujunya, dipelihara Allah segala keperluanya, dicukupkan rezekinya dan diberi ketenangan dalam hatinya. Itulah yang terjadi pada saya sekarang. Walau pun ‘tidak ada business card’, tidak ada pejabat, tidak ada ‘sebarang promosi’ tidak ada kereta mewah untuk menunjukkan bahawa saya seorang businessman yang berjaya’, tidak ada itu, tidak ada ini’! tetapi pelanggan masih menghubungi saya dan kerja yang dating tak pernah putus-putus. Sangat menghairankan! Itulah dunia! Apabila kita kejar, dia lari, tapi bila kita lari dia akan KEJAR kita!

    Satu perkara yang ‘teramat penting’ ialah saya tahu bentuk perniagaan yang saya buat. Halalkah ? Berkatkah? Memberi manfaat kepada masyarakatkah? Kesemua tindak tanduk saya menjuruskan kepada pahala dan dosa. Kerana itu Nabi bersabda ‘ Orang yang paling cerdik adalah orang yang sentiasa mengingati kematiannya’. .. Kerana usaha yang bertujuan dunia semata-mata akan mengakibatkan kerugian yang tiada tolok bandingnya. Kerana harta yang bertimbung tadi bakal ditinggalkan, tetapi harta yang ingin dibawa tiada di sisi.

    Marilah kita sama-sama bermuhasabah, renung kembali tindak tanduk kita selama ini dan yang paling penting bagaimana menghabiskan sisa kehidupan kita yang tak lama lagi ni untuk kita jadikan bekalan di alam yang kekal abadi nanti. InsyaAllah kita akan berjumpa lagi di lain masa!

  5. selamat datang Jun 2006….
    pejam celik pejam celik kita dah masuk bulan Jun,ini bermakna dah hampir 1/2 tahun kita di tahun 2006.ok hari ini IK bagi tip untuk kita semua kongsi pengalaman…saya pun nak kongsi pengalaman saya jugak le.
    mana tahu ada yang boleh membantu saya lagi untuk memberi semangat…
    saya pun baru je tahu mengenai kisah IK.boleh dikatakan hampir setiap hari saya melayari tip satu minit ini,saya hanya beri komen sekiranya saya ada idea untuk berkongsi,tapi masalah saya ni susah nak meluahkan apa yang saya terbuku di hati mengenai tip2 yang berikan.tapi dgn membaca tips2 dari dan cerita ttg pengalaman memberi semangat kepada saya untuk berusaha agar saya boleh membuka perniagaan saya sendiri satu hari nnti.saya boleh di katakan takut untuk menceburi bidang ini,sebab saya tak ada kepandaian dalam bidang IT,tapi ada mengatakan walaupun tak pandai kita boleh berjaya jika kita rajin usaha dan tetapkan matlamat kita untuk berjaya….
    tapi….untuk mengetahui teknik2 dan cara2 untuk membuat perniagaan kita kena hadiri workshop untuk lebih memantapkan kita mengenai bidang internet…..
    masalah saya adalah saya tak mampu untuk menyertai workshop yg di sampaikan sendiri oleh kerana saya datang dari golongan yang susah.
    tapi saya tak patah semangat,walaupun susah,saya tetapkan matlamat saya akan dapat mengikuti workshop (insya allah)
    skrg untuk memberi semangat agar saya terus berusaha untuk berjaya,saya baca buku dan mengikuti perkembangan dalam tips satu minit sahaja.semoga usaha saya dimakbul kan(insyaallah)saya rasa hari ni paling panjang saya tulis dalam ruangan ini.harap maaf kalau ada tersilap kata.semoga semua yang menyertai dalam ruangan ini sama2 berjaya di masa depan

  6. As’kum and rakan2 semua, this is my first time visiting this page. Firstly, saya memang teruja dengan semua informasi2 dan terutama sekali kejayaan at a very young age dan keikhlsan memberi tips setiap hari. I have just resigned from my full time job which i was holding on for many years but never found job satisfaction. Have started my own company about 2 months ago. Just want to share that whether you are on your own or working for people, you cannot run away from different types of people, whether they affect you positively or negatively and not forgetting those who will take advantage of your kindness. Just remember not to give up easily, terus usaha, ikhtiar, tawakal dan berdoa kpd Allah s.w.t. utk membimbing kita ke jalan yang di redhai Allah s.w.t. Just remember, in this world, there are very very few people who love us and they are our own spouse / family, take good care of them. Fair weather friends are a plenty but count how many friends who can actually cry with you? Still, it’s our life, we decide what we want and on days that we are down, quickly pick ourselves up again and focus on what we want to be and what we want to achieve. Take care and God Bless. W’salam.

  7. minat saya bermula ketika pertama kalinya melihat irfan khairi di internet. saya merasa terkejut dimana mendapati setiap gambar gambar irfan khairi mirip seperti saya. bahkan pelanduk dua serupa. dari hari itu, saya megikuti setiap perihal irfan khairi.

    Walaupun pendapatan atau simpanan saya hanya Rm400 000 yang saya dapatkan dari insurance kurnia, dimana saya seorang kurang upaya akibat kemalangan jalan raya ketika 2003.

    Tip Satu Minit oleh saudara irfan khairi amat berguna kerana ianya suatu usaha saudara irfan khairi secara istiqamah. teruskan usaha saudara!

    Ilmu yang bermanfaat lebih utama untuk bangsa negara dan agama. Semoga saudara akan beroleh kejayaan yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang!

  8. Assalamualaikum..

    Saya memang tidak terlepas membaca tips Irfan setiap hari. Memang banyak tips yang memberikan saya panduan dan idea-idea yang hebat!!

    Memang sesuai dengan saya yang kini sedang berusaha memperbaiki kewangan peribadi dan dalam proses membangunkan perniagaan internet.

    Segala nasihat Irfan banyak membantu saya dalam 2 perkara penting diatas. Saya juga banyak membaca buku-buku berkaitan kewangan dan perniagaan intenet untuk menambahkan ilmu disamping merealisasikan impian saya.

    Saya berharap semoga usaha saya pada kali ini membuahkan hasilnya. Teruskan usaha anda membantu anak malaysia!!!

  9. ..hai…antara yg mula meminati tips yg mula di perkenalkan oleh salah seorang rkan kerja saya, trut saya gunakan tips utk share dgn org ramai memandangkan “medium” kelebihan saya adalah seorang teman didalam bidang “penyiaran”, hrap izinkan… ok..salam perkenalan dari “sensasi selatan” teruskan memberi motivasi kpd “org kita” yg adakalanya agak terlupa berpijak di bumi… nyata…wassalam..

  10. Assalamualaikum,
    Salam perkenalan kepada semua.

    Seperti rakan-rakan yang lain, minat ambo untuk berjaya dalam bidang internet ini tercetus/terhasil setelah membaca kisah-kisah kejayaan perniagaan internet yang
    rata-ratanya adalah dari luar Negara. Minat ini meluap-luap setelah ambo membaca kisah kejayaan anak muda yang bernama Irfan Khairi. Ya, nama irfan khairi mmg sinonim dengan jutawan yang dihasilkan dari perniagaan internet.
    Walaupun ambo memang dalam bidang IT, tetapi terasa kerdil sangat bila membaca blog-blog,website-website yang menceritakan perihal kejayaan mereka dalam bisnes internet nie.
    Bermula dari situ, banyak blogger-blogger,usahawan-usahawan internet yang saya jejaki di alam internet nie (ehehe!kenal nama jer!dan mengikuti blog-2 mereka) seperti pakdi,liewcf,Zamri nayan,shuth,kidino,jamloceng.blogspot,gobala,(sekadar menyebut beberapa nama!) dan ramai lagi yang ambo percaya, akan mengikuti jejak langkah
    Tips mengenai â€Malu memulakan dan menjalankan perniagaan”..ehehe..memang terkena atas batang hidung ambo, mmg malu..ehehe..macam-macam benda negative dah pikir (takut org cakap camnie ler..camtuler!). Insya-Allah,ambo kena perbaiki diri ambo kat situ.

    Salam Kejayaan untuk semua.

    Akhir kata, Terima Kasih

    Wassalam.

  11. Assalamualikum semua…

    Wa dah ramai yang post komen. Hari ni saya terlambat sebab baru balik dari kelas tabahan untuk tahun 6. Ini lah laman web yang saya buka dahulu apabila saya buka internet. Saya harap dapat menjadi orang yang pertama membaca tip-tip dari Irfan.

    Nama Saya Hisham. Saya adalah seorang guru sekolah rendah. Pada mulanya saya tidak pun berminat langsung dalam bidang perniagan ni.

    Timbulnya minat untuk menceburi dunia perniagaan internet ni apabila saya terjumpa sebuah buku yang dibeli oleh adik yang bekerja sebagai kerani bank iaitu “Jutawan dari Planet Jupiter – Azizi Ali” dari situ timbulnya minat untuk menjadi seorang usahawan dan kemudian saya membeli buku-buku yang dikarang oleh Chef Li “Jutawan Senyap”

    Tak lama kemudian keluar pula buku “Rahsia Jutawan-Jutawan Internet Terbongkar – Irfan” Buku ni dah habis di tempat saya kerana kehabis stok dan saya berjaya memiliki buku tersebut di Melaka. Akhirnya dapat jugak.

    Banyak lagi ilmu yang perlu saya timba. Dari Blog ini bayak tip-tip yang berguna buat saya. Terima Kasih Irfan.

  12. sewaktu mula perkenalkan tips 1 minit ini kebetulan saya baru sahaja memulakan perniagaan.ini merupakan pertama kali saya menjalankan perniagaan.rasa takut tu memang ada la,tak yakin perniagaan ni boleh berjaya ke tidak.banyak lagi ilmu yang kurang.tiada pengalaman dalam bisnes,bagaimana nak menguruskan kewangan,bagaimana nak tarik pelanggan serta macam-macam lagi yang memeningkan kepala saya sehingga saya rasa putus asa.sejak saya mengikuti tips-tips ,saya mula rasa bersemangat semula.saya mengaplikasikan sedikit demi sedikit tips yang berikan.alhamdulillah sekarang ini perniagaan saya semakin maju hasil daripada perubahan yang dibuat.oops lupe pulak saya nak bagitau…saya merupakan graduan dalam bidang IT.saya menjalankan perniagaan cyber cafe serta menjual aksesori komputer.saya tidak yakin dan takut nak buat bisnes ni sebab saya tidak banyak pendedahan dalam bisnes. sekarang saya mula mengorak langkah ke arah perniagaan internet pula…saya harap irfan akan memberi banyak lagi tips-tips untuk dikongsi bersama..terima kasih banyak2 di atas panduan yang diberikan.hanya Allah yang dapat membalas jasa

    Yakin Boleh!!
    wassalam

  13. Assalamualaikum Irfan dan kwn2 seprjuangan..

    Sy amat berterimakasih dkt kerana telah membuka jalan kpd org2 kita utk menjadi maju dan berjaya. jika x seblm ini org kita lebih berminat makan gaji dgn pihak k’jaan dan swasta saje. kini dgn ilmu yg hampir setahun di curahkan dlm buku semua org telah hampir berubah persepsi mereka mengenai bidang perniagaan( tidak terhad di internet saje ).
    Disini sy ingin berkongsi beberapa ilmu yg x seberapa ini. Jikalau nak jadi usahawan atau netpreneur..buat betul2 dan ikhlas.jgn hanya mengaut untung dgn product yg x berkualiti.itu barulah usahawan yg sejati.Kita juga jgn malu dan mudah menyerah dgn keadaan sekeliling. malu biar bertempat.Yg penting kemahuan dan minat kita. Buat SWOT analisis terhadp diri kita. Cari guru, ini aspek yg paling penting. Kita kena lah belajar berdiri dulu, barulah kita blh berjalan.Jgn terus berjalan kalau tidak tahu berdiri.
    Terima kasih sekali lagi dkt kerana telah
    memberi inspirasi dan galakan kepada org2 spt kami ni. Tips mmg bagus. Utk pengetahuan sy hanyalah seorg remaja bwh 20 thn. alhamdulilah, sy telah praktikan ilmu berikan. Insya-Allah dlm masa terdekat ni sy akn lancarkan 2 website sy yg bertumpu utk pasaran antarabangsa…

    Semoga Murah rezeki Irfan

  14. Selalunya setiap pagi, sayer akan mencari tips dari IRFAN. Tapi hari ini terlewat sbb ada exam td. Walaupun bergelar pelajar, saya masih belajar pelbagai selok belok perniagaan internet. , bagaimana untuk atasi masalah suka bertangguh dan sering merendah diri?? Saya juga selalu berasa tekanan biler rakan sebaya lebih berjaya?? Boleh terangkan??

  15. Assalamualaikum
    saya mengenali irfan semasa sedang browse maklumat untuk buat nota student. untuk pengetahuan semua, saya seorang lecturer di sebuah kolej.zaman sekrang, semuanya memerlukan duit. sebab itu saya tercari2 idea untuk bekerja dari rumah. masa mula2 ternampak gambar irfan, langsung tak memberi sebarang impak kepada saya. bukanya apa, saya ni memang tak tahu menahu langsung mengenai perniagaan internet ni.dan bagi saya, internet ni semuannya tipu, tambahan lagi apabila tertulis di situ, irfan menjadi jutawan seawal usia 25 tahun?????? nampak cam very3 impossible.
    semakin saya tahu perniagaan internet ni, semakin saya berminat. lama kelamaan barulah saya percaya dengan perniagaan dan peluang berniaga di internet ni. tapi saya planning unutk meniaga tanpa barang dan perkhidmatan. google adsense, affiliate. kannyer apa, saya memang sangat minat membaca dan menulis. jadi bidang perniagaan ni sangat serasi dengan diri saya.
    tahniah dan syabas kepada irfan.usaha untuk membina minda rakyat malaysia ke arah business online memang usaha yg murni.

  16. dr irfan…rasanya sejak saya menghadiri seminar yang di adakan pada dec 2005, ini baru kali pertama saya melayari laman web ..di mana setelah sekali lalu saya browse tip satu minit nie…nampak macam menarik dan teruja juga untuk membaca. honestly saya cakap dari mula menghadiri seminar hingga ke saat ini saya masih lagi tercari-cari jenis perniagaan yang boleh saya ceburi…ini mungkin kerana background saya yang tidak pernah terdedah kepada bidang perniagaan…tapi sejak akhir-akhir ini semacam minat plak untuk menceburi bidang ini…mungkin telah boring makan gaji…!!!sebagai permulaan…rasanya elok saya membaca dan meneliti tip-tip yang diberi untuk mendapat idea dan semangat untuk memulakan sesuatu…!!!

  17. Assalamualaikum semua,

    Ingat lagi masa mula-mula pergi seminar Irfan Khairi, awal Januari dulu tapi masa tu takde title lagi. Tahniah ye Irfan.

    Saya pun nak kongsikan bersama pengalaman saya dlm dunia online ni. Saya memulakan perniagaan Internet dlm pertengahan bulan February dan website pertama saya, http://www.cheapestcovers.com

    Menggunakan segala petua yang Irfan ajarkan, selidik dan memahami ebook-ebook berkaitan Internet business, join forum-forum dsb, akhirnya sekarang saya boleh tersenyum dgn hasil saya selama ini. Walaupun tak seberapa, tapi teramat-amat cukup utk saya seorang student IPT ni.

    Hari ini sahaja, 1 Jun 2006 saya dapat nak dekat $100 USD. Saya cukup gembira sangat-sangat. Saya akan cuba utk maintainkan nilai ni setiap hari dan akan berusaha bersungguh-sungguh lagi.

    Terima kasih Irfan kerana membuka mata saya utk membuat duit dgn Internet. Jasamu amat dikenang.

    Hafiz Latib

  18. Samalah dengan saya. Setelah mengikuti seminar Irfan (di UTM), diri saya terus mendapat momentum untuk melakukan bidang perniagaan internet dengan penuh yakin.. 😉

  19. assalamualaikum…..

    Mula-mula saya kenal , apabila terbaca cerita dalam mingguan malaysia. Lepas tu mula saya cari buku, web site dan sekarang ikuti tips-tips dari pula. Tips-tips memang berguna. Tak kirala untuk pekerja kerajaan ker swasta ker pekerja rendah ker tinggi ker surirumah ker pelajar ker, yang penting ialah kita dapat mengaplikasikan tips-tips yang diberikan kearah kebaikkan.

    Saya amat-amat berminat untuk ceburi bidang bisnes IT ini. Idea ada tetapi perlu membuat kajian yang lebih mendalam terlebih dahulu. Harap-harap idea saya tidak tinggal hanya sekadar idea sahaja.

  20. Hi

    Memang saya nak ucap t.kasih pada Sebab kerana buku Rahsia Jutawan Internet Terbongkar telah membuatkan saya menggelar diri saya sebagai Netpreneur.Malah,sekarang kengkawan yang dulunya se-kampus atau sama-sama “berembat kereta” pun dah mula tahu apa yg.saya buat…Kalau nak diikutkan “orang rumah” saya pun dulu ketawakan saya bila saya baca buku dan bercita-cita nak jadi mcm.Irfan Khairi.Umur saya pun sama aje dgn umur Tetapi,selepas diketawakan oleh “org.rumah”…saya tukar matlamat sementara saya..begini bunyinya…”O.Klah,mama…papa cuba utk.buktikan yg.internet nie memang boleh mendatangkan duit walaupun cuma RM10.00” Amacam…?!!berani sahut cabaran tue?Berpeluh jugaklah mencari kaedah mcm.mana nak kotakan apa yang dikata…Tapi,akhirnya saya terjumpa sedikit informasi mengenai laman lelong.com.my dari buku tulisan Sedikit saja maklumat tue..kalau org.yg sekadar membaca saja tak mungkin perasan ‘benda’ tue.Mcm.kita..bila dah biasa sangat jumpa “Trafic light”tentu tak perasan lampu yg.paling atas ialah lampu merah.Kita cuma ingatkan lampu Hijau saja.So,saya cuba masuk laman web lelong.com.my dan cuba niaga sikit2.Takder modal pun mulanya.Masukkan iklan secara percuma saja.Tapi,lama2 bila dah biasa dan tahu selok beloknya..Nah,sekarang saya adalah pembekal peralatan telekomunikasi 2 hala kepada dua kelab automotif popular negara..Gen2club dan kelab pemilik MPV NazaRia…Saya puas sebab sekarang “org.rumah”saya pulak yang dah jadi penasihat saya dalam bidang perniagaan ini.Saya dah buktikan pada dia yg.Internet memang boleh mendatangkan bukan RM10.00 sahaja..malah banyak lagi RM selepas ini.Saya terpaksa pulak tukar matlamat sementara kepada matlamat jangka panjang…bercita-cita nak mencipta produk sendiri dan memberi tution mengenai bisnes onlie..tentunya secara on-line…bayarlah yuran nanti bila saya dah bukak sesi pengambilan pelajar…Jadi,seterusnya ialah saya bukan Graduan I.T atau pun course2 yg.sewaktu dgn.nya..saya cuma ingin sampai keseberang dgn cara mendayung secara perlahan-lahan dan saya akan sampai dahulu berbanding mereka2 yang terpaksa berebut-rebut kerana ‘traffic jam’ nak melintas menggunakan jambatan.FIKIRKAN.
    Terima Kasih Irfan Khairi..lepas nie saya nak buat ulangkaji topik lain pulak dari buku tue…biar sikit pengetahuan yg.kita dapat asalkan kita buat…pasti berhasil..
    P/S:tak marah ker saya tulis panjang2 mcm nie..?

  21. MMmm…Saya nie memang berangan nak jadi jutawan macam Irfan.

    Asyiklah membelek-belek buku rahsia jutawan terbongkar tu…

    Asyiklah dok fikir… nak jual ape yea? nak buat servis ape yea? Akhirnya fikiran nie jadi buntu.

    Masih tercari-cari bidang yang ade chemistry ngan diri sendiri. Macam mana yea?

  22. Hi
    Saya orang dari Sabah. Dahulu saya nak cari keja, bila dpt keja nak kahwin bila da kahwin nak anak lepas da dpt anak nak kereta sekarang da dpt kereta saya nak jadi bos sendiri dan jadi nak jadi kaya..saya baru saja tahu mengenai Irfan pabila saya terlihat iklan melalui internet. Saya da lama dengar bisness melalui internet tetapi saya langsung tidak mempercayainya. Entah kenapa apabila saya melihat iklan mengenai buku Irfan, saya terus percaya dan kini saya sedang menunggu buku tersebut yang saya beli dengan card credit. Saya sebenarnya da lama nak cari bisness yang mana saya tidak perlu terkongkong dengan mana-mana pihak. Saya masih bekerja dengan sektor swasta dan menjadi ejen insurance tapi keadaan saya masih sama seperti dahulu.Lebih menyedihkan lagi bila terpaksa meninggal anak-anak di rumah dan dijaga dengan jiran sebelah dan saya hanya bertemu dengan mereka pada jam 7 malam. Beri laa saya dorongan Irfan sbb skarang saya sangat berminat dengan bisness melalui internet ni.. saya nak jadi orang Sabah yang menjadi jutawan hanya menjalankan perniagaan melalui internet.. kalau Irfan & orang lain boleh kenapa saya tidak kan..?

  23. assalamualaikum..
    Irfan…saya attend workshop Jan 06 ari tu…since lepas tu rasa tak sabar nak try…buat bisnes ni…tapi sampai sakarang masih tak jadi lagi..produk tu dah fikir cuma tak berapa pasti boleh sucess ke tak…Saya nekad lepas cuti sekolah ni nak mulakan…sbb 3 anak dah balek keasrama mereka, masa saya terluang skit kat rumah..cuma tinggal dgn hubby je…pagi bila saya pi kerja ditadika…dan rasa penat sangat melayan murid-murid masa tu saya rasa nak resign aje…nak buat bisnes internet….tuhan saja yg tahu…betapa semangat saya snetiasa panas…nak try juga sampai boleh macam irfan (berangan) beri peransang tu la sebab bila ada bisnes ni dapat selalu balek kg jumpa ibu & adik beradik saya kerap skit…kg jauh…gaji hubby cukup untuk belanja anak diasrama…cost living dan tinggi…so dgn cara ini saya boleh support family saya…
    wassalam…

  24. Hi, I am Clement from Sabah. As most of you are using Malay, I would like to excuse myself to use English because my Malay is quite weak.

    I graduated from a E-Commerce Degree from Australia but Mr Irfan’s book is more practical in terms of Internet Business. It took me more than 6 months to find out what I really wanted to do for my career. After reading some of the relevant resources including Mr Irfan’s book, my goal came and I want to be an Internet Marketer. I graduated from this field and there is no reason I cannot do.

    “The world is not short of money, but ideas”. Keep up the good work guys.

  25. Assalamualaikum

    Irfan, sy sgt b’minat dan b’semangat sekali apabila membaca tip2 yg diberikan spt nak lakukan skg juga.Saya akan usahakan utk dptkan CD langkah 1,2 & 3.Tp masalahnya bolehkan saya lakukan kerana sy kurang pengetahuan dlm IT ni.1 Tip satu minit memang best utk menjadi pendorong kpd sy,Terima kasih.

  26. Salam saya azizul bin mokhtar, seorang penganalisis ekonomi,saya lihat bahawa laman web ini amat bermanfaat dan mempunyai tarikannya yang tersendiri..tips satu minit adalah idea yang amat baik dan padat…thank you irfankahiri

  27. First time surf you & know you today 20/12/06 and Insya-Allah to have closer understanding towards your messages.Semoga awak akan terus berjaya dan kejayaan untuk saya.Insya-Allah!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.