Wang & Anda – Jejak Jutawan

 

ikacd.jpg

 

Khas untuk pembaca Tip Satu Minit, ini preview “cover” audio CD saya yang akan diterbitkan tidak lama lagi. Baru sahaja dapat dari Telaga Biru cover design dibuat oleh team designers mereka. Bila tengok, nampak macam Fadzilah Kamsah & Ustazah Bahyah punya cover je. Maklumlah, satu label 🙂

“Wang & Anda” saya akan gunakan konsep motivasi kewangan peribadi pula. Perancangan Telaga Biru dengan saya antaranya adalah untuk posisikan saya sebagai motivasi kekayaan & kewangan(wealth).

Agak-agaknya, mengapa saya lakukan motivasi kewangan & kekayaan dan bukan kejayaan seperti pakar-pakar motivasi lain? Pop quiz ni!

Additional info: Rakaman Wang & Anda dilakukan di studio KRU. Sebahagian dari keuntungan royalty “Wang & Anda” akan disalurkan ke yayasan saya, Yayasan Ilham Budi.

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

29 thoughts on “Wang & Anda – Jejak Jutawan

  1. Ingatkan motivasi pasal perniagaan internet.Apapun tahniah kerana dah jadi motivator.Saya ada juga beli motivasi Fadzilah, lepas ni boleh dengar Irfan pulak..

    Saya rasa buat motivasi kewangan & kekayaan dan bukan kejayaan seperti pakar-pakar motivasi lain sebab adalah jutawan.Ramai lagi motivator boleh bercakap tentang kejayaan tetapi mereka bukanlah jutawan.Jutawan mestilah berkisar tentang kewangan dan kekayaan terutama untuk menguruskan kewangan dan kekayaan tersebut

  2. Tahniah
    Motivasi kewangan mmg tak pernah di ajar d sekolah atau institusi pengajian tinggi. Ramai yg berkelulusan tinggi tapi tak tahu menguruskan kewangan keluarga dan diri sendiri.

  3. 1. Setuju dengan Azahari…kredibiliti Irfan akan lebih diperhatikan dahulu sebelum pembeli membeli. Jadi, dengan menonjolkan kelebihan UTAMA beliau, iaitu A REAL JUTAWAN…ianya akan memberi lebih kepercayaan kepada customer.

    2. Membuat sesuatu yang berbeza dari orang lain juga satu kelebihan besar. Ini menjadikan Irfan UNIK dan lain dari yang lain.

    Congratulations Sifu!

    THIS PRODUCT IS A MUST BUY PRODUCT!!!

  4. asmkm Irfan, apa khabar? Shueqry here.

    Tak ramai motivator yang menyentuh motivasi kekayaan dan kewangan, selalunya pasal pembangunan diri, minda dan kecemerlangan peribadi. Kira USP juga..

    Wah! makin bersemangat saya jadinya nak jadi penulis motivasi online! Insya allah, moga dengan usaha Irfan akan ada lebih ramai orang M’sia be aware dengan mindset jutawan.

    Thanks Irfan, you’re my inspiration 🙂

    – shueqry –
    shukri abdullah

  5. Dr dipilih untuk motivasi kewangan & kekayaan kerana amat sedikit motivator Melayu yang ada dalam kategori ini. Sudah tentulah ia berkisar tentang kisah benar dan bukan teori semata-mata. Terutamanya bina kekayaan tanpa makan gaji.

  6. sebenarnya jawapan yang saya tunggu, bukan lah kerana saya ni jutawan, etc…

    tapi, jawapan Razzi Rahman yang (2) tu. iaitu, mencipta kelainan. Ramai pakar motivasi menekankan motivasi kejayaan. saya pula akan menekankan motivasi kekayaan/kewangan. kalau sama sahaja, nanti ramai sangat motivasi benda yang sama, dan menjadikan overlap info 😉

    the lesson is, buat apa bersaing dengan nama-nama yang sudah sedia besar seperti Fadzilah Kamsah & Tuah… kita perlu cari perbezaan dan approach tersendiri. dengan mewujud kelainan, kita buka market baru 🙂

  7. Salam & Kawan2

    Tahniah telah buat multiple income, kita tidak boleh tumpu pada satu bidang saja, tapi kena cabangkannya. Syabas yang kini telah menjadi “Rekoding Motivator”.

  8. Hmm, sumber baru ni. Saya baru sahaja nak menulis pasal wang. Tapi untuk pasaran internet jer la. Mungkin ini boleh dijadikan sumber untuk menambahkan lagi idea mengenai apa yang saya nak tulis.

  9. wah! dah kuar kaset pulak yer? baguslah pertambahan multiple income.

    makin kaya makin pemurah…

    tahniah. kelainan yang berbeza…

    sekian terima kasih

  10. Saya berharap audio CD “Wang Dan Anda” akan memberi kelainan tentang pengurusan kewangan, persepsi kita tentang wang, menjana kewangan dan strategi pelaburan.

    Dalam bicara wang ini, saya berharap Doc. dapat kaitkan wang dan masa kerana dua elemen ini penting. 😀

    Hisham;
    “Masa dan Wang; yang mana satu mendahului benak (fikiran) kita?” 😉

  11. Tahniah! Bangga melihat anak melayu bercakap ttg wang dan kekayaan. Semoga lps ni lebih ramai anak bangsa kita yg dpt membina kekayaan di bumi bertuah kita sendiri.

    “Takkan Melayu Hilang di Dunia”

  12. Hi,

    Kalau saya ada production house sendiri pun saya akan ambil jadi artis saya.Banyak lagi benda yang ada dalam diri yg boleh di-explore.Walauapapun,tahniah buat
    Bak kata orang tua-tua..lulus kepala lulus pulak ekornya..kita lihat apa lagi yang akan dihasilkan oleh

  13. Dr dapat membantu dan mendidik..sesiapa saje ttg kewangan dan membina kekayaan..satu ilmu yg cukup penting dan perlu diketahui ramai..great efforts..Dr

  14. Kewangan & Kekayaan satu idea yang bagus. Untuk berjaya kita perlukan:
    1. Sikap yang positif
    2. Keyakinan diri boleh berjaya
    3. Mempunyai ilmu untuk berjaya
    4. Mengambil langkah-langkah menuju kejayaan.
    Dengan gabungan 4 points ini dapat membina kekayaan dan kewangan yang mantap.

    Sekian Sharifah Azran Alam

  15. dengan kelainan yang dibawakan oleh dah tentu akan memberikan info yang berguna untuk masa depan mereka yang ingin berjinak2 dengan dunia perniagaan internet dan menjadi kaya dan terkaya…

    sekian terima kasih

  16. Wow…Irfan semakin berjaya hari demi hari… 🙂 Well done…

    heheheh…Nanti bolehlah kita berjumpa lagi kat Singapore, 15 Julai nie untuk Sidang Perancangan “Fikir Kaya,Jadi Kaya”…

    Waiting for ya there 🙂

  17. wah….baguslah dh JV dgn Telaga Biru. sy memang dok jual produk Telaga Biru. tp kebanyakannya buku. bagus juga kalu keluarkan buku dgn telaga biru jugak…..

  18. Tahniah di atas kejayaan demi kejayaan for your info, anak saya pun nama Irfan juga, harap-harap akan berjaya seperti

  19. askum IRFAN!!
    sy sgt berbangga dgn kejayaan & kecemerlangan.Syabas..teruskan memberi motivasi& bekongsi, tntg bagaimana menguruskan nilai wang sebenar.,yg membwa kepd kualiti kekayaan hidup suma.DUIT BUKANLAH SEGALA2NYA TP,SGALA2NYA MEMERLUKAN DUIT WOOOOOOO!

  20. salam..sy sgt berbangga dgn anda..
    sy nak tanya..
    anda adalah pelajar uitm kan?
    amik course ape?
    adakah anda praktikkan ape yg anda pelajari…sehingga anda menjadi seorang jutawan..

  21. Tahniah Irfan anda memberi satu horizon baru dalam dunia motivasi . Moga ini akan memeriahkan dunia motivasi kita. Saya cukup kagum dengan kejayaan anda moga kejayaan anda menjadi pendorong kepada kami yg baru berjinak2 dlm perniagaan internet ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published.