Irfan Khairi berjumpa Cicak-man (Yusry KRU)

ikyus.jpgSemalam first time berjumpa Yusry KRU, selebriti yang tidak asing lagi. Makan malam bersama beberapa associate. Congratulations to Yusry oleh kerana jualan Cicak-Man melebihi RM5 juta! 

Sejak dulu lagi saya agak minat dengan KRU bukan sebab peminat fanatik, tetapi oleh kerana usaha mereka & passion mereka. Juga, mentaliti mereka sebagai usahawan yang berjaya. Mereka sangat kreatif & inovatif.

Berpeluang berjumpa Yusry, macam2 juga bercerita. Very down-to-earth. Saya pukul 1 pagi baru sampai rumah! Apa yang dibincangkan… haa… kena “biarlah rahsia” lagi.

Dengan Cicak-Man, Yusry telah set a new standard untuk perfileman Malaysia. Terutama dalam bidang graphics & animation. Perkataan yang saya gunakan adalah “Raise the bar” untuk industri perfileman. Tahniah kepada Yusry for a job well done.

grpy.jpgBagi saya, matlamat saya juga adalah sama seperti Yusry. Untuk “raise the bar” kepada usahawan-usahawan Internet Malaysia. Selama ini perniagaan Internet selalu di kaitkan dengan small-scale. And ramai bila sebut perniagaan Internet, tak ramai yang beri kepercayaan.

Harapnya, anda juga mempunyai semangat dan kekuatan untuk “Raise the Bar” industri anda tersendiri! Think BIG & nothing is impossible 🙂

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

23 thoughts on “Irfan Khairi berjumpa Cicak-man (Yusry KRU)

  1. dr, tq for info.

    kata irfan;
    ((Harapnya, usaha-usaha saya dapat raise the bar kepada usahawan-usahawan Internet tempatan))

    dr,
    akan saya sematkan dlm hati ini kata2 di atas.
    peh, 4 org yg bergambar dgn tu, adalah antara manusia2 yg hebat kat malaysia ini. insyaAllah, saya akan menjadi spt mereka dan irfan kelak; dan pada masa tu boleh la kita minum sama2 sambil bincang pasal perniagaan. ok ker?

    saya pun dah tengok cicak-man, mmg best dan bagus jln ceritanya. idea yusri mmg bijak, dan kehebatan pelakon spt apek, fasha sandha dan aznil menghayati watak mereka, amat saya kagumi. semoga di masa hadapan ramai lagi pengarah filem m’sia akan ikut jejak langkah yusri.

  2. Doktor,

    To raise the bar, we need to face the risk as well.

    Bila fikir yang product yg kita hasilkan akan diterima oleh masyarakat dan membawa pulangan yg baik, itu yg sometimes langkah berhati hati diambil dan akhirnya takut tak terhasil pun product itu.

    But kalau takut sampai bile2 ditakuk lama..there will no such raise the bar to be happened.

    The behind success of Cicak Man is the story and inspiration for us.

  3. “Cicak Man” juga tak terkecuali daripada diciplak seperti juga hasil intelek dalam internet bisnes.
    🙂
    Mari kita sama-sama hapuskan ‘Lanun Cetak Rompak” untuk â€raise the bar” kepada usahawan-usahawan Internet Malaysia.

    Hisham;
    PromoProsper.Com
    Promosi & Pemasaran Serentak

  4. Bukan senang nak jumpa Yusry KRU! Tambah lagi dgn kejayaan filem CicakMan baru2 ni. Gambar tu pun menunjukkan golongan yang telah berjaya dalam bidang masing2.

    Lagu yang sedang popular sekarang pun dicipta oleh KRU – “Professor Klon” nyayian Aznil!

    Tak kering idea la depa ni.

  5. Hai Irfan,

    Ini pertama kali saya menyertai ruangan komen ini…dan pertama kali juga membuka blog ni. Melihat kepada gambar Irfan dan Yusri, saya merasa begitu teruja sekali, bersemangat sungguh.Rasanya macam saya nak turut serta dalam gambar tu (jadi orang-orang yang berjaya la…)

    Moga-moga impian saya dimakbulkan Allah…

  6. Assalamualaikum Irfan,

    Cicak Man memang best… saya dah tengok kat wayang. Satu lonjakan untuk industri perfileman tanah air.

    Anyway, saya baru jer beli buku Rahsia Internet Irfan, mmg sangat berguna. Skarang ni saya baru buat blog saya.. nak try ngan AdSense dulu… harap dapat tunjuk ajar… kalau nak tengok blog saya yg tak seberapa tu, ni alamat nyer…

    http://homecontrol.wordpress.com

  7. Assalamualaikum…

    Saya pun macam Bro. tengkek, baru je hari ni masuk laman web nih. bila saya baca kata2 , terus semangat untuk berniaga saya kembali melonjak. dah macam2 bisnes saya lakukan. bukan tak berjaya, tapi sebagai permualaan dalam bisnes, saya try and error. belajar selok belok bidang perniagaan walaupun saya sekarang dah ada kerja tetap yang boleh dianggap memuaskan. But, in my mind, berapa lama saya nak kerja bawah orang…perubahan harus dilakukan….

  8. Teringat masa KRU baru nak naik. Buat show kat kolej universiti. Tak berapa dikenali. Tapi sekarang, huhhh … antara artis muda yang berjaya dengan perniagaan industri muzik. Banyak cabang perniagaan… menyanyi, recording company, filem … etc ..

    Sama mcm Irfan … semuanya ada multiple source of income ..

    So kena ikut jejak yang berjaya…

    http://www.jobsecret.com.my

  9. A’kum dan rakan2 IM semua…

    Tahniah krn dapat lg peluang baru. Sebenarnya idea dan peluang tu ada dimana2. Hanya yang pandai merebut dan menerokainya dapat merasai kenikmatannya.

    Nampaknya dan rakan2 IM betul2 aktif utk menyedarkan dan buka mata masyarakat luar tentang Internet Marketing ni…

    Jumpa lagi.
    Adioss..

  10. ya..semoga kejayaan kita boleh membantu mereka yang belum berjaya…kejayan akhirat kekal abadi. Semoga kita berjaya dunia hingga akhirat. amin

  11. Dapat bertukar fikiran dengan Yusry semalam memang seronok & banyak saya dapat belajar. Yusry memang berbakat dan kreatif. Very passionate in what he does!

    Actually KRU adalah salah satu sumber inspirasi kepada saya masa muda-muda dulu oleh kerana bakat & kebolehan mereka. muda-muda dah cuba melakukan sesuatu yang baru. Sebab tu saya ada mention dalam artikel Mingguan Malaysia di http://www.rahsiainternet.com/media/mingguan.htm (soalan 3rd last)

    All in all, it was great knowing Yusry. Memang dia friendly dan mudah berbicara. Insyaallah akan berjumpa lagi tak lama lagi.

    Siapa belum tengok Cicak-Man, apa kata pergi beramai-ramai menontonnya untuk melihat industri perfileman Malaysia naik ke another level!

  12. bes lah dapat jumpe yusri. hari tu saya ade kata tahun nie saya nak mulekan e-biz. produk saya 25 percent siap. dijangka bulan mei boleh jual. tapi website saya dah buat dan publish. tu pun untuk belajar. very first time buat web dan publish, jangan jangan hairanlah tengok kesimplelannya.

    cuma saya ada satu masalah. nak pergi ke web itu kite kene taip http://mudahnyabelajar.com/index.htm.

    bagaimana nak buat supaya /index.htm di belakang tu tak payah ditaip lagi.

  13. Seronoknyaaaaa!!!! Maybe tulah yg akan saya ungkapkan kalau saya tgk gambar yusry 114 thn lepas… hehe… Tapi sekarang ni cuma, “wow! bestlah!”

    Masa sekolah dulu saya mmg peminat setia KRU. Semua album saya beli, semua lagu saya hafal. Rap pun boleh! hahaha…!! Saya minat diorg bukan sbb setakat boleh menyanyi, tapi sebab diorg kreatif, educated, berani keluar dgn idea baru dan mmg otak bisnes!

  14. Saya pun peminat setia KRU dari awal lg.Lagu best,kreatif,inovatif,agresif,fanatik,fastastik,bombastik!

    Pendek kata sesuai la dijadikan role model.

    P/s: er apa agaknya topik perbincangan bila 2 org jutawan berbual?hehe

  15. “ali Says:
    cuma saya ada satu masalah. nak pergi ke web itu kite kene taip http://mudahnyabelajar.com/index.htm.
    bagaimana nak buat supaya /index.htm di belakang tu tak payah ditaip lagi.”

    Jawapan Untuk ali:
    Saya rasa anda masukkan index file dalam folder yang salah ataupun termasuk ke subfolder. Cuba baca arahan Hosting anda di mana nak letak file2 anda. Biasanya hosting ada nyatakan dalam email “confirmation” untuk hosting anda bila dah buat bayaran. Kebiasaan di folder “wwwroot”.

    Agaknya le! lain hosting mungkin lain caranya.

    Hisham;
    http://www.promoprosper.com
    Cuba membantu…!!!

  16. sangat setuju dengan mazny. walaupun mereka artis, tetapi cara berfikir dan bekerja mereka saya lihat sangat profesional dan penuh dengan idea kreatif yang lain dari yang lain.

    Semoga dan Yusry akan terus berjaya!

    —-
    http://myprepaidsms.com

  17. Dr dah cam salah seorang selebriti popular…walaupun bukan dalam industri muzik…tapi make a different…raise the bar…quote yang simple…tapi world…

  18. eee henshemnyee yusryy! heh and im really proud of what you have becime! now im waiting for my spm result, teringin jugak nak jadik macam you, im planning to take bussiness kat univ nanti, does that help? thanx for your advice 😉

  19. hi,.
    sy mmg kagum ngan
    wlaupn msih muda namun mmpu brjya seiring dgn nama besar di negara kita.
    syabas..
    sy hrp sy akn mngikut jejak lgkh ..
    insyaallah..

  20. sy mmg bangga dengan yusry krna tlh menghasilkan filem cicakman 2 planet hitam…
    mmg bagus hasil kerja yusry… sy hrp yusry akn berjaya… insyaallah…sy pun bercita2 utk menjadi mcm yusry… Semoga berjaya utk semua…

Leave a Reply

Your email address will not be published.