Irfan Khairi – Motivasi di TV…

Sejak saya di university lagi saya ingin memberi inspirasi dan motivasi kepada masyarakat Malaysia.

Alhamdulillah, semakin hari, semakin diterima berbagai pihak termasuk media massa. Kali ini pula saya diberi kepercayaan untuk mengendalikan beberapa episode program motivasi “Get Set Go” RTM2. Get Set Go ni ala-ala Motivasi Pagi TV3. Cuma program motivasi ini adalah berbahasa Inggeris.

gsg3.jpg

Antara personaliti yang pernah mengendalikan program termasuk Ashraf Sinclair (motivasi imej), Kevin Zahari (motivasi jasmani/fitness), Dr. Sher AF2 (motivasi psikologi) dan kawan saya Azizi Ali (motivasi kewangan) dan ramai lagi. Saya diberi kepercayaan sebagai motivasi perniagaan & kejayaan.

gsg2.jpg

Melalui media, saya dapat mencapai lebih ramai lagi masyarakat kita dengan satu mesej- kejayaan boleh dicapai oleh sesiapa sahaja. Tidak kira peringkat umur. Kejayaan adalah milik semua yang mengejarnya 🙂

Terima kasih kepada pihak2 yang sering memberi kepercayaan kepada saya. Sejak tahun lepas banyak juga peluang saya di media massa termasuk…

  • Warta Perdana RTM1 “Ruang Bisnes”
  • Channel 8 News “Towering Malaysians”
  • Malaysia Hari Ini TV3 sebagai tetamu
  • Selamat Pagi Malaysia RTM1 sebagai tetamu
  • Menjana Impian TV9 sebagai mentor
  • Get Set Go sebagai pengacara
  • Usik-usik Chef Wan TV9 sebagai tetamu
  • Hello On Two TV2 sebagai tetamu

… dan kini masih lagi menjalankan pengambaran Nescafe Kick-Start Musim ke-3 sebagai judge. (ada beberapa lagi rancangan yang saya tidak ingat!)

gsg11.jpg

Sekiranya anda ingin tahu cara mendapat liputan media masa seperti TV, Radio, Surat khabar & majalah, di Workshop Jutawan Internet saya akan mendedahkannya!

The following two tabs change content below.
Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

About Irfan Khairi

Jutawan Internet, Irfan Khairi adalah seorang penulis, personaliti TV/Radio dan juga international speaker. Irfan Khairi telah menubuhkan Irfan Khairi Sdn Bhd yang telah berjaya melahirkan beratus ribu usahawan online berjaya. Kini, beliau menjalankan perniagaan di Dubai dan berulang alik Kuala Lumpur - Dubai menajalankan penriagaan di dua benua. Untuk daftar program bersama Irfan Khairi, lawati http://www.OpenEducation.com.my

23 thoughts on “Irfan Khairi – Motivasi di TV…

  1. peh, saya yakin, 6 bulan lagi akan dikenali satu malaya.
    diharap dpt berkongsi ilmu ebiz yg amalkan selama ini kpd semua rakyat malaysia melalui media tersebut.
    harapan saya 10 thn lagi, ekuiti modal melayu/bumiputra/org islam di m’sia akan bertambah baik seterusnya mencapai sasaran Paklah.
    ops, bila ia akan disiarkan, ?tak sabar nak tengok…

  2. Selain kualiti produk, penjenamaan adalah amat penting untuk usahawan berjaya. Usaha perlu berterusan untuk mengiklankan jenama produk anda. Lakukan secara maksimum

    kereta : Toyota, Nissan, Kia, BMW dll
    barangan elektrik : Sony, Samsung, National dll
    handphone : Nokia, Sony ericson dll
    usahawanet : irfan khairi, ebay, google dll

    Irfan khairi??

  3. Saya memang suka tengok program motivasi.. cuma takut tak berkesempatan je.. Bila tengok program motivasi baru ler kita bersemangat dan terus hangat…

  4. Dasat la ! Semakin hangat di pasaran! ;P hehe… Alhamdulillah, dengan liputan pihak media terhadap diri dan kejayaan saudara, ramai lagi yg akan membuka mata kepada bisnes internet sebagai medium perniagaan alternatif a.k.a alternative lifestyle (work from home). Saya rasa lebih ramai wanita patut merebut peluang begini utk berkerja dari rumah – membina keluarga berkualiti di samping menjana pendapatan dan kekayaan!! Pehhh… rasa semangat giler nih! Blm lagi tgk GET SET GO! hehe…

    Thanks again Irfan! Saya anggap anda sebagai mentor saya. Alhamdulillah bisnes internet saya yg kedua telah pun menyusul… Harap2nya berjaya! Doakan…

  5. hmm..satu perkembangan yang bagus..

    rasanya boleh juga dalam rancangan tu irfan jemput beberapa usahawan internet malaysia, sebagai bukti kejayaan bisnes internet boleh dicapai dengan usaha konsisten, seperti Patrick Chan atau Senze misalnya..

    lebih baik jika rasanya jika lebih ramai penduduk malaysia tahu potensi berniaga melalui internet..dengan adanya program Irfan, it can spread the news more..

    tapi sayangnya rumah saya teda tv nak buka tengok tv 2 !!

  6. “hapisol bila lagi? ”

    dr,
    bulan januari 2007, bila nak buat workshop? maybe saya nak join, ok?
    saya nak dptkan diskaun RM70, coz dah beli cd 123 , tarikh belinya 14 nov 2006, boleh guna lagi ker januari 2007?

  7. Irfan maju bertapak-tapak lagi. Tahniah 🙂

    Ingat lagi di M-School, waktu mula-mula Irfan ada, ramai tak kenal + tak tahu Irfan. Siapa yang pernah beli, ternampak, terbelek buku Irfan ajelah yang tegur.

    Sekarang.. sudah jadi personaliti TV.

  8. May I ask will u be conducting any seminar in spore for year 2007 im very much interested in participating if there is? let me know, ? Appreciate it!

  9. Rancangan yang sertai membuat saya lebih bermotivasi. Jika boleh berjaya, saya juga boleh. Saya quote kata John Rim

    NOTHING IS IMPOSSIBLE TO A WILLING HEART

    You can do anything in this world you want to do,
    but you must want to do it badly enough.
    You really can have everything you want, if you go after it.
    You have to want it.

    The first ingredient of success is desire.
    Do you know what you want?
    Your desire is the planting of your seed.

    Your desire for success must be so strong within you that it’s the very breath of your life.
    It must be your first thought when you wake in the morning,and your last thought when you go to bed at night.

    You can be whatever you make up your mind to be.
    What’s in your mind is all that counts.

    Regards Sharifah Azran Alam

  10. mazny – ya, golongan wanita perlu merebut peluang perniagaan internet. sebab itu juga mulai januari 2007 saya dan isteri menjadi penulis majalah wanita NUR (terbitan Karangkraf) untuk ruangan Perniagaan dalam menyebarkan lagi ilmu perniagaan terutama untuk muslimah. ada pembaca setia majalah NUR di sini?

    pakdi – dulu lain, sekarang lain 😉

    posting sharifah patut menjadi peringatan buat semua termasuk saya. seperti pakdi saksikan perkembangan saya daripada orang tak kenal, sampai kini ramai yang kenal. nothing is impossible for the willing heart!

    insyaallah juga ada perancangan untuk mengetengahkan usahawan2 internet tempatan di media. tetapi belum berpeluang lagi.

  11. buat sharifah, saya menyokong kata2 tu, sebab ramai orang kata di sekeliling saya.. boleh jalan bisnes internet ni? but, i told them that is the result of your skill and your will!

    payah nak ubah mentaliti orang yang dah selesa kerja bergaji di sekeliling saya..sebab bila sebut bisnes internet orang cuma tahu autosurf, klik banner, baca email untuk dapat duit,online games dan chatting..selain itu, cyber cafe pulak penuh dengan friendster, myspace dan blog utk berkenalan! mereka tak tahu potensi internet sebagai medium bisnes.. mereka takde desire utk make money form internet..

    hopefully dengan adanya Irfan, mentaliti ni boleh diubah step by step..tq

  12. Dr dah semakin popular nampak…cam Mawi dah..hehe….teruskan usaha untuk memotivasikan masyarakat Malaysia…satu usaha yang murni

  13. tahniah ..semakin popular skrang… 🙂
    kalah lah mawi nnti ..hehe…
    semakin lame semakin mantap…

  14. Tahniah Sifu..

    Kepada sahabat, jangan hanya memperkatakan kejayaan orang tapi jadikan ia contoh teladan dan pembakar semangat.

    Perniagaan percetakan saya dah semakin dikenali sejak online. Ramai yang menghubungi dan menjadi pelanggan saya. Terima kasih sifu kerana memberikan saya rahsia, tip dan cara bisnes secara online dengan betul…

    Kini saya ingin ‘menghangatkan’ kembali bakat berpidato saya (masa sekolah menengah dulu)dengan Worshop Nizaltalk, 24hb. ni..Dengan tunjuk ajar pakar spt Nizal, saya juga berharap dapat menjadi manusia bermanfaat (spt Sifu Irfan) kepada masyarakat melalui ucapan dan program motivasi saya (projek 2008)…

    Hidup Biar Berjasa!

  15. Masa mula-mula saya mulakan perniagaan internet ni isteri saya pun tak yakin.Tapi apabila saya mula mendapat pelanggan dan terus bertambah dari hari ke hari,baru dia yakin perniagaan internet amat berpotensi dengan modal yang rendah.

  16. macammana nak jadi macam awak?
    saya bukan graduan dlm bidang it..tp saya juga x buta it..tau jugak la sikit2 tp berminat dng bidang bisness jenis ni..can u teach me?
    thanks.
    assalamualaikum.

  17. Salam…

    Tahniah buat kerana menjadi ikon kepada masyarakt Melayu khususnya! Saya juga berusaha untuk mendalami ilmu internet melalui tips dari dan melalui buku

  18. Dr boleh doktor bantu saya dalam rancangan perniagaan untuk saya membuat pinjaman dari bank.dan perniagaan yang saya ingin jalankan ialah Cyber Cafe.ada tips..?

  19. Salam. DR IK mmg trus hebat.walaupun post ini da outdated, tapi sy masih teruja n sentiasa ikut perkmbangan yg terdahulu dan juga semasa.Pendedahan rahsia kejayaan yg sgt menarik dan blh diaplikasikan dlm Akademi Usahawan yg sy sertai skrg. Tq Dr.

Leave a Reply

Your email address will not be published.