Category Archives: 9/10

hilang rezeki

7 Sebab Hilangnya Rezeki Suami, Isteri dan keluarga

hilang rezeki

1. Usah bergaduh sesama suami isteri, lagi-lagi perihal duit. Berbincang dan cari persefahaman. Bila pasangan tidak redha dengan masing-masing, di situlah rezeki akan disekat…

2. Merungut dan merasa beban pada anak-anak. Berikan kasih sayang kepada anak-anak kerana setiap anak adalah rezeki Allah swt. Namun ibu dan bapa juga perlu mengusahakan rezeki untuk anak-anak tanpa merungut dan rasa beban.

3. Buangkan tabiat selalu mengeluh sesama suami isteri dengan apa yang tidak dimiliki. Banyak bersyukur dengan apa yang dimiliki tidak kira banyak atau sikit.

4. Jangan terlalu berkira-kira untuk mempermudahkan hal yang baik sekeluarga. Perlu ada tolak ansur dan dan faham sesama pasangan.

5. Jangan meninggikan suara dan gunakan kata-kata yang baik sahaja bersama suami, isteri dan juga anak-anak. Buangkan cara menakut-nakutkan ahli keluarga dan tanamkan layanan yang penuh mesra.

6. Sabar dalam menangani karenah suami, isteri dan anak-anak. Adakalanya sesuatu itu kita tidak suka. Tetapi, tetap perlu bersabar dan fahami keadaan pasangan dan anak. Nasihat dan cari penyelesaian secara baik.

7. Apabila kita putus mendoakan yang baik-baik untuk suami, isteri dan anak-anak. Sentiasa ingatkan mereka dalam doa dan juga sepanjang hari.

Dalam mengejar keuntungan atau kekayaan bila bekerja seharian, tiada gunanya sekiranya institusi keluarga di rumah tidak terbuka pada rezeki. Rezeki itu pelbagai, bukan hanya duit yang kita usahakan sahaja, tetapi juga pada keluarga tercinta. Namun, rezeki itu tetap perlu diusahakan.

[PENGUMUMAN: Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial, bersama Irfan Khairi kini dibuka untuk pengambilan baru tidak lama saja lagi, Klik di sini untuk maklumat lanjut atau hubungi Cik Jay 03-77292277]

rezeki tidak berkat

AWAS: 3 perkara bila REZEKI TIDAK BERKAT

Rezeki ada yang berkat. Ada juga yang tak berkat. Kita kerja dari pagi ke malam setiap hari pastinya ingin mencari rezeki yang berkat. Kita berusaha sentiasa untuk diri dan keluarga untuk memberi keselesaan kepada mereka. Siang malam pagi petang, itu yang kita carikan- rezeki yang berkat.

Namun dilihat keliling ada juga mereka yang mendapat rezeki secara tidak berkat. Mencuri, menipu, menganiaya, rasuah- memberi dan menerima, riba, dan sebagainya. Nauzubillah min zalik. Semoga kita dijauhkan.

takberkat

Rezeki yang tidak berkat…

Mendapat sedikit pun akan rasa tidak cukup. Kita terperangkap dalam mengejar dunia kita sendiri. Mengejar dunia tidak akan tercapai kerana apabila capai kereta Mercedes, kita lihat orang kaya lain pakai kereta Bentley. Kita pun kejar lagi dengan cara tidak berkat. Apabila sudah ada Bentley, kita tengok orang kaya lain ada Rolls Royce. Kita kejar lagi dengan rezeki tidak berkat. Apabila ada Rolls Royce, kita lihat orang kaya lain ada Ferrari. Dan terus kita mengejar dan mengejar.

Bila akan berakhir? Mengejar dunia tidak ada akhirnya.

Rezeki yang tidak berkat…

Bila dapat banyak mana pun rezeki tidak berkat, kita tidak akan berasa puas. Dah banyak pun tak puas? Hati sentiasa ingin lebih banyak lagi dan lagi. Apa yang ada terasa tak cukup. Sifat tamak haloba mula menghantui diri. Ingin mempunyai lebih dari semua orang dan cara yang boleh mencapainya dengan mudah adalah mencuri, menipu, menganiaya, rasuah, riba dan sebagainya!

Hati tidak akan senang jiwa tidak akan tenteram kerana hati dan jiwa tidak dapat dipuaskan dengan rezeki tidak berkat.

Rezeki yang tidak berkat…

Adalah istidraj. Istidraj bermaksud kekayaan dan kesenangan yang dapat melalui rezeki yang tidak berkat adalah pemberian yang tidak diredhai. Ujian yang diberikan mungkin nampak seperti nikmat duniawi, harta benda, wang ringgit, pangkat dan darjat tetapi, kesemuanya adalah tidak berkat.

Kesilapan yang dilakukan apabila diuji istidraj adalah, mereka akan lebih jauh dari Allah swt dan melakukan kemungkaran. Ujian yang diterima memusnahkan lagi mereka. Jauh dan jauh.

Jangan fikirkan segala kenikmatan adalah diredhai. Rezeki yang tidak berkat hanya akan memusnahkan diri kita sendiri dari usaha yang tidak akan cukup, hati yang tidak akan puas dan keimanan yang semakin jauh.

*Pengambilan baru Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama saya akan bermula. Sekiranya anda ingin mencari rezeki dengan memulakan perniagaan Internet dari rumah, klik di sini untuk maklumat lanjut.

Alhamdulillah, ramai yang telah berjaya memulakan dan mengembangkan perniagaan Internet mereka melalui program separuh masa 6 bulan ini. Klik di sini atau hubungi Cik Jay di 03 77292277 untuk maklumat lanjut.

girls

kuasa solat

Kuasa Solat, Al-Quran dan Doa dalam menambahkan rezeki

Setiap hari kita berusaha untuk mencari rezeki. Macam-macam yang kita lakukan, bagi usahawan mencuba kaedah dan strategi baru, bagi mereka bekerja berusaha dengan lebih. Kita sering diingatkan oleh pakar-pakar kewangan untuk berjimat, tak lupa pula berbelanja dengan bijak. Peluang juga kita cari sama ada memulakan perniagaan, melabur, dan mencari kerja tambahan.

Namun, adakalanya, rezeki tidak kunjung tiba. Bagi usahawan, rezeki 9/10 yang dijanjikan tidak mendatang. Bagi yang bekerja, usaha yang lebih tidak mendapat perhatian majikan untuk kenaikan gaji.

Di manakah salahnya? Tiba masanya untuk muhasabah diri…

kuasasolat

Kuasa solat…

Dalam dunia serba moden kini, penuh dengan informasi dihujung jari, kesihatan dan kecantikan sering disogok-sogokkan ke minda. Gaya hidup sihat seperti pergi ke gym, bersenam, memakan makanan sihat, menjadi rutin yang dikejar oleh ramai. Apabila badan kelihatan cantik, muka kelihatan cun, boleh la berselfie untuk laman sosial kerana ingin pujian dan likes yang banyak. Keterampilan yang menarik serta kelihatan cantik menjadi kayu ukur untuk diterima ramai. Sememangya tidak salah…

Namun, senaman utama, terapi minda dan kecantikan hati dengan bersolat jangan dilupakan. Yang wajib mahupun yang sunat.

Rezeki tidak datang mungkin kerana kita mengabaikan tanggungjawab wajib kita dan mengutamakan tanggungjawab yang lain. Bersenam kita lakukan berjam-jam, tetapi tidak solat. Mempelajari gaya hidup dan pemakanan sihat diluangkan melalui internet, tetapi tidak meluangkan masa solat sunat dalam mencari rezeki seperti Solat Duha untuk membuka pintu rezeki serta Solat Istiqarah apabila dalam kebuntuan.

Kuasa Al-Quran

Maklumat boleh didapati dihujung jari kini. Google sahaja. Kita ingin pelajari cara berjimat, cara menjana pendapatan, cara menguruskan kewangan. Tak lupa kita membaca pelbagai buku-buku kewangan dan perniagaan dari Robert Kiyosaki hingga ke DOnald Trump hinggalah blog Irfan Khairi yang ini. Sungguh tekun membaca mencari ilmu kerana kita tahu ilmu itu penting. Sememangya tidak salah…

Namun, kita lupakan bacaan utama iaitu Al-Quran. Kita ketepikan isi kandungan Al-Quran yang banyak menyentuh tentang mencari, membuka dan meraih rezeki yang berkat.

“Barang siapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah mencukupkan (keperluannya) .” Surah at-Thalaq : ayat 3

“Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras.” Surah Ibrahim : ayat 7

“Tetapi mereka telah mendustakan ( tidak patuh kepada hukum Islam), maka kami rampas dari mereka apa-apa yang telah mereka usahakan.” Surah Al-A’raf : ayat 96

Hanyalah secebis daripada ilmu-ilmu rezeki dalam Al Quran. Takut kita sahaja lupakan ketika mencari ilmu rezeki…

Kuasa berdoa

Bila dalam kesusahan, kita minta bantuan keluarga. Bila dalam kebuntuan, kita minta bantuan rakan. Masalah kewangan atau masalah perniagaan, kita mula meminta-minta dibantu oleh sesiapa sahaja. Sering kita rasakan bila dalam keadaan ini, kita harapkan akan ada seseorang atau kumpulan, atau pihak yang akan membantu mengeluarkan kita dari belenggu masalah kewangan dan memberi peluang dan jalan kepada kita. Sememangnya tidak salah…

Namun, kita lupa pula meminta-minta dan berdoa kepada Allah swt, kerana Allah sahaja yang boleh mengeluarkan kita dari sebarang kesusahan, kebuntuan dan masalah.

Kuasa solat, Al-Quran dan doa tidak dapat dipisahkan dan berkait rapat dengan rezeki yang berkat. Sekiranya kita dalam kesenangan atau kesusahan, jangan lupakan pada janji Allah swt mengenai rezeki yang berkat dengan menambahkan solat, membaca Al-Quran dan perbanyakkan doa. InshaAllah pelbagai rezeki yang berkat akan sentiasa melimpahi kita.

Mengapa rezeki tidak datang dan dimanakah salah kita? Kerana rezeki itu sudah sedia ada di hadapan mata tetapi kita tidak lakukannya…

Anda pemilik perniagaan dan terasa ingin putus asa? Dalam apa sahaja masalah pastinya ada penyelesaiannya. Sekiranya anda ingin mengembangkan perniagaan anda, tetapi mengalami kesukaran, sertai bersama saya, Irfan Khairi. Klik di sini untuk maklumat lanjut!

sebab rezeki

Mengapa rezeki tidak datang? …

7sebabrezeki

Sesuatu itu tidak akan berlaku tanpa sebab. Bila bersebab, baru lah sesuatu akan terjadi. Sebab apa rezeki tidak datang?

1. Kerana…

kita tidak bersyukur dengan apa yang kita ada. Tidak kira kecil mana kelebihan yang kita ada, perlu tanamkan rasa kesyukuran atas rezeki yang kecil itu.

2. Kerana…

kita selalu dalam keadaan sedih, risau, takut dan perasaan-perasaan negatif lain. Perasaan ini akan memakan diri sendiri untuk terus diselubungi kegusaran fikiran. Bila minda tertutup, tindakan positif akan terhenti.

3. Kerana…

kita egokan diri kita dan fikirkan kita tidak mahu belajar dan terima teguran. Kita fikir kita telah tahu segalanya dan tidak perlu menambah ilmu. Rezeki tidak akan datang tanpa ilmu.

4. Kerana…

kita sombong pada manusia, dan makhluk Allah termasuk haiwan. Sifat sombong dan tidak menghormati yang lain tidak kira pangkat atau darjat.

5. Kerana…

kita enggan membantu mereka yang memerlukan tetapi mengharap orang laun membantu kita. Bila kita membantu seorang, sebenarnya 10 lagi akan membantu kita.

6. Kerana…

kita mepunyai rasa tamak dan fikirkan kita sahaja berhak untuk terima rezeki bukan orang lain. Perasaan dengki, irihati dan benci melihat rezeki orang lain akan menutup rezeki kita.

7. Kerana…

kita sombong dan lupakan suruhan Allah swt dan tidak meminta dariNya, kerana Allah sahaja lah pemberi rezeki yang utama dan bukan manusia.

Pastinya ada sebab mengapa rezeki tidak datang kepada kita. Tanggungjawab diri adalah untuk sentiasa muhasabah diri sentiasa dan lihat bagaimana kita boleh perbaiki diri supaya mudah rezeki akan datang InshaaAllah!

Anda pemilik perniagaan? Sekiranya anda ingin mengembangkan perniagaan anda, tetapi mengalami kesukaran, sertai bersama saya, Irfan Khairi. Klik di sini untuk maklumat lanjut!

kurang rezeki

10 Perkara yang akan KURANGKAN REZEKI!

Selalu kita berusaha untuk meningkatkan rezeki kita. Jangan pula kita melakukan perkara-perkara yang dapat mengurangkan rezeki. Moga dijauhkan dari melakukan 10 perkara ini…

kurangrezeki

  1. Tidak menghormati ibu bapa dan memanggil mereka menggunakan nama.
  2. Memutuskan silaturahim bersama keluarga dan saudara mara
  3. Mempunyai tabiat berdusta dan menipu
  4. Tidak membantu mereka yang memerlukan
  5. Terlalu banyak tidur
  6. Sentiasa kedekut dengan milikan sendiri
  7. Tidak mengambil endah kebersihan diri dan keliling
  8. Terlalu banyak berhibur
  9. Terlalu berkira-kira sesama suami dan isteri
  10. Tidak mendokan ibu dan bapa sama ada mereka masih hidup atau telah tiada

Untuk mengelakkan perkara-perkara di atas, bukannya susah pun. Hanya sedikit usaha yang boleh mengelakkannya supaya dijauhkan dari kita. Dalam kita mencari-cari cara mendapat rezeki, awas pada perkara-perkara yang mengurangkan rezeki kita!

* Ingin usaha meningkatkan rezeki melalui perniagaan untuk keluarga?. Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial telah banyak melahirkan usahawan dalam membantu menjana pendapatan dan ekonomi sekeluarga dari rumah.

Pengambilan terbaru kini dibuka dan tempat semakin terhad. Dapatkan maklumat lanjut di sini sekiranya anda ingin memulakan aliran pendapatan tambahan baru melalui berniaga dari rumah. Atau, hubungi Cik Jay di 03-77292277 untuk maklumat lanjut.

halal haram

Perniagaan yang halal menjadi haram!?

Di dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa :

Rasulullah SAW lalu berdekatan dengan selonggok makanan, lalu baginda memasukkan tangannya ke dalam longgokan itu. Tiba-tiba jari baginda terkena sesuatu yang basah. Baginda bertanya : “Apa semua ini wahai tuan punya makanan?” Orang itu menjawab “Terkena hujan wahai Rasulullah.” Baginda bersabda : “Mengapa tidak kamu letakkan di atas supaya orang ramai dapat melihatnya? Sesiapa yang menipu maka dia bukan dari kalanganku.” (Hadis Riwayat : Muslim, At-Tirmizi.)

halalharam

Berdasarkan hadis di atas, huraiannya adalah seperti berikut :

Di antara sifat Rasulullah SAW ialah baginda sentiasa mengambil berat tentang urusan umatnya termasuklah urusan mu’amalat mereka. Ini mendorong baginda untuk meninjau bagaimana keadaan perjalanan jual beli yang dilakukan oleh umatnya di pasar.

Jelas kelihatan betapa peniaga tersebut telah cuba untuk menipu pelanggan dengan menyorokkan makanan yang tidak elok di bawah. Perbuatan sebegini adalah dianggap sebagai satu penipuan oleh Rasulullah SAW dan amat dilarang keras kerana ia bercanggah dengan tuntutan iman seorang mukmin.

Biarpun makanan itu masih belum rosak tetapi dengan perbuatan sedemikian ia tetap boleh memudaratkan orang lain apabila memakannya kelak. Oleh yang demikian, Elakkanlah daripada menjual makanan yang telah rosak!

Meskipun anda pasti akan mengalami kerugian dan tidak langsung menguntungkan para peniaga tetapi insya-Allah jika kita jujur, akan ada balasan setimpal menanti dan mungkin Allah SWT akan mengurniakan rezeki serta keuntungan melalui jalan yang lain pula.

Teramat rugi apabila rezeki yang sepatutnya kita dapat dengan halal, berubah menjadi haram dan berdosa!

*Berminat untuk memulakan perniagaan Internet? Sertai Program Intensif Perniagaan Internet bersama Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi. Program separuh masa yang telah melahirkan paling ramai usahawan Internet di Malaysia! Klik di sini untuk maklumat lanjut atau hubungi Cik Jay di 03-77292277 hari ini.

girls

rezeki perniagaan

7 tip tarik rezeki perniagaan

9/10 Rezeki datangnya dalam perniagaan. Tetapi tidak semua perniagaan berjaya. Tidak semua perniagaan juga diberkati. Mudahan dijauhkan dari kita sebagai usahawan.

7tiprezeki

Untuk sentiasa memastikan 9/10 Rezeki perniagaan itu sentiasa diberkati, pastikan cara kita menarik rezeki itu juga adalah mengikut landasan yang betul InsyaAllah.

  1. Dalam mengejar keuntungan, jangan lupa kerugian juga tetap menanti di depan mata. Rezeki Allah swt telah ditentukan. Tetapi kita masih perlu berusaha.
  2. Berniagalah dengan amanah dan jangan sekali-kali cuba menipu dalam sukatan dan timbangan, barulah perniagaan itu kekal dan berkat.
  3. Perniagaan mendidik diri kita agar menjadi insan yang sabar, redha, tabah, jujur dan cekal. Dari sini, kita akan lebih bersyukur dengan rezeki dan nikmat yang dilimpahkan.
  4. Rasuah merupakan salah satu dosa besar dalam Islam. Ia kerap berlaku dalam pelbagai bidang termasuklah dalam perniagaan. Jauhkan dari dosa besar ini.
  5. Sentiasa senyum pada pelanggan. Senyum umpama magnet rezeki untuk peniaga.
  6. Pastikan tempat berniaga sentiasa bersih. Sekiranya berniaga dari rumah pun sama juga, pastikan meja dan bilik sentiasa kemas dan teratur.
  7. Jangan sombong dalam mencari ilmu berniaga. Hormati ilmu tak kira tahap mana pun perniagaan kita.

***Ingin mencari rezeki melalui perniagaan online? Dapatkan maklumat lanjut Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial di sini, bagaimana kami dapat membantu anda memulakan dan menjalankan perniagaan dari keselesaan rumah anda. Program oleh Pakar Perniagaan Inetrnet #1 Malaysia, Irfan Khairi. Klik di sini untuk maklumat lanjut atau hubungi Cik Jay di 03-77292277 hari ini.

girls

murah rezeki hubungan

8 tip murah rezeki dalam hubungan…

Rezeki itu luas dan luas caranya juga untuk menarik dan mmebuka pintu rezeki, termasuk juga dengan cara menjaga hubungan sesama manusia dan keluarga. Berikut adalah 8 tip murah rezeki dengan cara menjaga hubungan sesama kita…

murahrezekihubungan

  1. Senyum itu sedekah. Murahkan diri dengan senyuman sentiasa dan rezeki pun akan murah.
  2. Gembirakan kanak-kanak.
  3. Mendirikan masjid bagi mereka yang masih bujang. Jangan ditunda-tunda kerana Allah swt akan memberi rezeki rumah tangga pula!
  4. Bagi yang sudah berkahwin, jaga hati sesama suami dan isteri selalu. Sayang menyayangi sekeluarga, rezeki pun akan sayang pada kita!
  5. Berbuat baik kepada orang yang lemah ini termasuklah menggembirakan dan meraikan orang tua, orang sakit, anak yatim dan fakir miskin, juga isteri dan anak-anak yang masih kecil.
  6. Bagi suami, isteri, sentiasa bersyukur dengan pasangan hidup sedia ada. Tidak kira apa sahaja kekurangan masing-masing.
  7. Layan semua orang dengan penuh hormat tidak kira miskin atau kaya, tua atau muda. Tidak kira juga pangkat, darjat, atau di mana sahaja kedudukan kita berada.
  8. Gembirakan orang yang berada dalam duka atau sedih.

Jangan lupa tekan SHARE supaya hubungan sesama keluarga dan kenalan anda juga dapat dimurahkan rezeki!

*** Bagi anda yang menjalankan perniagaan dan ingin tahu teknik dan strategi menjadikan perniagaan anda POPULAR, sertai Seminar Perniagaan Popular bersama saya. Perniagaan yang popular akan sentiasa menjadi pilihan pengguna!

Dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu kini, gunakan kaedah promosi yang 100% percuma dan efektif dalam membantu perniagaan anda. Klik di sini untuk maklumat lanjut atau hubungi Cik Jay di 03-77292277.

8 perkara JANGAN lakukan untuk murah rezeki

Selalunya saya berikan tip rezeki apa perlu kita lakukan untuk mudah dan murah untuk mendapat rezeki. Kali ni, tipnya adalah apa yang JANGAN anda lakukan pula untuk mendapat rezeki Allah swt yang pelbagai… JANGAN lakukan ya…

janganlakukan

  1. JANGAN kejar harta kebendaan tetapi kejar rezeki yang diberkati. Harta kebendaan mungkin memuaskan diri, tetapi rezeki yang berkat akan memuaskan rohani.
  2. JANGAN terlalu ghairah ingin menjadi insan yang berjaya hingga lupakan hukum hakam agama.
  3. JANGAN henti mencari ilmu. Perkataan ilmu disebut beratus kali dalam Al Quran. Itulah rahsia murah rezeki yang hakiki!
  4. JANGAN bersikap tamak kerana ada bahagian rezeki kita yang punya, tetapi ada bahagian rezeki orang lain punya. Kesemuanya telah ditentukan.
  5. JANGAN membazir. Maksud di sini bukan sahaja bazir wang. Tetapi jangan membazir masa juga
  6. JANGAN lupa bersyukur dengan pemberian-Nya walau sekecil mana
  7. JANGAN suka cari kesalahan orang lain, kalau itu yang kita cari, memang kesalahan lah yang kita akan jumpa. Cari salah silap diri dahulu untuk diperbaiki.
  8. JANGAN mudah bergaduh sesama suami isteri. Nanti mudah sangat pintu rezeki tertutup.

Kalau suka, apa kata anda share. Suami dan isteri, pastikan share ya sebab point yang #8 AMAT-AMAT PENTING untuk murah rezeki!

*** Bagi anda yang ingin menyertai Program Intensif 6-bulan Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial (separuh masa), masih belum terlewat lagi oleh kerana kelas akan bermula tidak lama sahaja lagi! Hanya tinggal beberapa tempat kosong sahaja lagi. Hubungi Cik Jay di 03-77292277 atau lawati www.OpenEdu.com.my untuk maklumat lanjut dan booking!

3batchGambar pelajar-pelajar yang telah tamat pengajian 6 bulan bersama kami! Bukan sahaja mendapat ilmu dan membina perniagaan sendiri, tetapi juga mendapat ramai kenalan baru yang saling membantu!

11 Petua dibuka pintu rezeki…

Rezeki itu luas, dan untuk dimurahkan rezeki juga luas cara-caranya. Berikut adalah koleksi 11 Tip Murah Rezeki dari Facebook saya…

  1. Redha sekiranya ada pintu rezeki tertutup. Bukan rezeki kita la tu… tapi InsyaAllah tingkap rezeki lain akan terbuka.
  1. Nak duit? Perlu Doa, Usaha, Ikhtiar dan Tawakal. Baru dapat D-U-I-T 🙂
  1. Maafkan salah & silap orang lain sebelum tidur malam ini. Bila hati tenang, rezeki mudah datang.
  1. Kalau tak mampu untuk sedekah wang ringgit selalu, lakukan solat Dhuha selalu kerana ianya mengandungi banyak manfaat sedekah.
  1. Bersangka baik dan doakan kejayaan orang lain. InsyaAllah ramai akan doakan kita kembali.

11tipsrezeki

  1. Tunaikan hajat orang lain dan bantu orang lain mencapai hajat/matlamat mereka. Nanti ramai yang akan membantu permudahkan usaha kita pula.
  1. Sedekah dan derma confirm tidak akan mengurangkan rezeki anda. Malah ia akan menambahkannya lagi.
  1. Sekiranya terjumpa jalan buntu, tak perlu minta bantuan orang lain dulu. Terlebih dahulu minta bantuan Allah swt. Solat Istikharah untuk memohon petunjuk yang sebaiknya.
  1. Tunaikan amanah dan tanggungjawab yang diberikan dengan sebaik mungkin tanpa memikirkan imbuhannya.
  1. Sentiasa bersikap rendah diri walau siapa pun anda dan sebesar mana pun jawatan yang disandang agar anda menjadi insan yang lebih dihormati dan disanjungi.
  1. Tidak mengambil kesempatan di atas kepercayaan yang diberikan dengan sentiasa bersikap jujur dan telus.

*** Program Intensif Perniagaan Internet dan Strategi Media Sosial bersama Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi akan bermula. Sekiranya anda ingin mencuba rezeki dalam perniagaan Internet, sertai kami oleh kerana hanya beberapa sahaja tempat tinggal. Klik di sini untuk maklumat lanjut program separuh masa 6 bulan ini.